Nekad magikmike | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

magikmike

Icke Medlem
Meddelanden
61
Reaction score
7
Ange ditt födelsedatum: 17 Februari 2004

Vad heter du på discord? Eriko#5168

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 600

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? Mycket aktiv. 5-4 timmar

Hur ofta kommer du vara inne? 5-4timmar

Hur många timmar har du på FiveM? 600

Vad heter du? Mike Alechandro

Hur gammal är du? 23

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis eftersom jag vill göra mina föräldrar stolta genom att efterlikna dom. Min mamma var brandman och min pappa var polis. Jag vill göra dom stolta. Men det mest viktiga är att jag vill göra samhället till ett säkrare ställe för alla.

Varför ska just du bli anställd? Jag har hela mitt liv tränat min hälsa och psyke för att bli den bästa möjliga polisen utifrån mig själv. Jag kommer att vara rättvis och kommer alltid försöka göra scenarion så säkra som möjligt för alla.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Jag skulle säga att jag har en bra arbetsmoral och kan samarbeta bra med mina kollegor.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Jag har utbildat mig och min far har lärt mig det mesta. Jag har även varit polis i en annan stad tidigare.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Först och visar jag tecken att hen ska veva ner rutan. När personen har vevat ner rutan ber jag om körkortet. Personen säger att han har tappat bort sitt körkort och ej har det med sig. Jag ber personen snällt att kliva ut ur bilen. Personen kliver ut ur bilen och jag säger till individen att hen är anhållen för olovlig körning samt kört utan körkort. Jag sätter på personen handfängsel och sätter honom där bak i bilen. Sedan frågar jag om det är hens bil. Individen säger ja men jag går och kollar bara för att vara säker. Jag ser att bilen ej är registrerad på personen jag har anhållen sedan ringer jag en bärgare och ber de att köra bilen till polisstationen för att vi senare ska beslagta bilen. Jag tar ett förhör med personen och frågar varför hen körde så fort. Individen vägrar svara och vi sätter hen i häkte i väntan på rättegång. När vi fått svar från rättegången ringer vi fängelse transporten och tar honom till fängelset.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag hoppar ut ur bilen och springer allt vad jag har fram till min kollega. Jag tar av mig västen och sätter min tröja som tryckförband. Jag anropar alla kollegor och gör en beskrivning på bilen. Sedan så byter jag frekvens till sjukvårdarnas och ber en patrull komma till platsen och äger att vi har en skottskadad polis. När ambulansen kommer så säger jag att de ska ta med honom in. Jag tar våran polisbil och följer med min kollega till sjukhuset. Jag hoppas på att min kollega klarar sig och stannar med honom på sjukhuset. Sedan när jag vet att min kollega kommer klara sig så åker jag därifrån ett tag och åker in till stationen och sätter en efterlysning på bilen.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Jag anropar i radion och frågar ett högre befäl om vad jag ska göra. Jag väntar på svar och när jag fått svaret gör jag exakt som jag blir tillsagd att göra .

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag försöker be honom att släppa sitt vapen men ifall det inte funkar så får jag ta till med våld. Med elpistol eller i värsta läge får jag använda pistol och skjuta ett skott på benet så han kan fortfarande överleva men mindre hot för andra.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Det menas med att man använder radion med hänsyn och använder radion för ändas jobb och information. Annars kan man råka förstöra för andras information.

Vad betyder våldstrappan? Det är en strategi som polisen använder för att kunna analysera scenariot. Det menas med hur mycket man ska till med våld och hur man ska ta hand om scenariot.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka