- Meddelanden
- 172
- Reaction score
- 6
Blacklist-referens
ID: 720 — Övrigt
Anledning: Moddare
Personal: t.o.b.b.e
Datum: 2026-03-21
Visa på portalen
Beskriv vad som hände från ditt perspektiv
Från mitt perspektiv har jag inte fuskat eller använt några otillåtna program. Jag deltog i den PC-check som genomfördes och var beredd att samarbeta. Däremot valde jag att inte gå med på samtliga villkor som ställdes under kontrollen.
Mitt beslut handlade inte om att dölja något eller undvika granskning, utan om att jag inte kände mig bekväm med vissa av de krav som framfördes. Jag uppfattade att vissa villkor gick längre än vad jag ansåg vara rimligt att acceptera, och därför valde jag att inte godkänna dem.
Jag vill vara tydlig med att detta inte ska tolkas som ett erkännande av fusk. Min ståndpunkt är att jag inte har fuskat. Att jag inte accepterade alla villkor under PC-checken berodde på mina egna gränser kring vad jag ansåg vara acceptabelt, inte på att jag försökte undanhålla någon information eller dölja otillåtna program.
Jag förstår att min vägran att godkänna samtliga villkor kan ha lett till frågor eller misstankar, men jag vill understryka att den enbart grundade sig i att jag inte var bekväm med omfattningen av kontrollen och inte i att jag hade något att dölja.
Tar du ansvar för det som hände?
Ja, jag tar ansvar för det som hände. Jag inser att jag borde ha hanterat situationen annorlunda och att mitt beslut att inte acceptera samtliga villkor under PC-checken fick konsekvenser. Även om jag står fast vid att jag inte har fuskat, förstår jag att mitt agerande kan ha skapat osäkerhet och gjort det svårare för administratörerna att genomföra sin kontroll.
I efterhand inser jag att jag borde ha kommunicerat mina invändningar tydligare eller försökt hitta en lösning tillsammans med den som genomförde kontrollen. Jag tar därför ansvar för mitt agerande och de följder det fick, samtidigt som jag vill vara tydlig med att jag inte har använt några otillåtna hjälpmedel eller fuskat.
Vad har du lärt dig sedan dess? jadu att följa order in i väggen. Ville dock nt visa min snap, min skol mail osv.
Varför ska vi ge dig en till chans? för jag är clean och fuskar ej och är en grön spelare
Har du bevis som stödjer din överklagan? nej
Har du läst och förstår reglerna? Ja
Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja