Antagen Mackan G | Ansökan till Staff [Elias]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Stöd

Votes: 0 0.0%
  • Inget stöd

Votes: 0 0.0%

• Totalt antal väljare
    0
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

KalleAnka0193

Icke Medlem
Meddelanden
658
Reaction score
15
Vad är ditt namn i verkligheten? Daniel

Ditt discordnamn: kalleanka0193

Ange ditt födelsedatum 25 Juli 2008

Varför ska just du bli staff? Jag tycker att jag passar som staff på Unive eftersom jag är lyhörd och har lätt för att se situationer ur flera perspektiv. För mig handlar det om att inte dra slutsatser för snabbt, utan att faktiskt lyssna på alla inblandade innan jag tar ställning. I en miljö där känslor ofta kan vara inblandade försöker jag alltid utgå från helheten och inte bara från det som först kommer fram.

När konflikter uppstår lägger jag fokus på att lugna ner situationen. Ofta räcker det att sänka tempot och få personerna att ta ett steg tillbaka innan det leder till större konsekvenser. Jag är rak och tydlig i hur jag kommunicerar men samtidigt respektfull och trevlig i tonen, vilket gör det lättare att nå fram utan att spä på konflikten.

Jag har tidigare varit staaff på en annan server som blev väldigt framgångsrik inom sitt område. Även om det inte var en traditionell RP server gav det mig mycket erfarenhet av ansvar och moderation. Där lärde jag mig hur viktigt det är att bygga relationer med spelarna så att det inte uppstår någon känsla av vi mot dem, utan att alla känner sig som en del av samma community. Jag pluggar även vård och omsorg på gymnasiet, vilket har hjälpt mig att bli bättre på sociala möten och att förstå att olika personer behöver bemötas på olika sätt.

Min anledning till att vilja bli staff på Unive är att jag vill vara med och bidra till en positiv utveckling på servern. Jag vill vara någon som spelare kan vända sig till när de har frågor, problem eller behöver stöd, och samtidigt vara med och föra servern framåt.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? I vissa situationer upplever jag att staff har för bråttom och inte alltid tar sig tiden att hjälpa spelare fullt ut. Det kan till exempel handla om reports som stängs snabbt eller supportärenden där samtalet blir väldigt kort och avslutas så fort det praktiska är löst.

Själva kommunikationen flyter oftast på, men bemötandet kan ibland kännas stressat. När ärenden hanteras för snabbt finns det en risk att spelare inte känner sig lyssnade på eller tagna på allvar, även om inget illa menas.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag tror att lösningen ligger i hur staff väljer att arbeta tillsammans i praktiken. För mig handlar det om att inte stressa igenom ärenden, utan att låta varje spelare få den tid som behövs. Ett supportttärende bör inte avslutas förrän spelaren själv känner att den fått svar på sina frågor och inte behöver mer hjälp. Samtidigt är det viktigt att fokus ligger på personen som söker hjälp, och att annat prat inte tar över medan någon väntar.

När belastningen är hög ser jag det som bättre att vara öppen med det istället för att skynda på. Genom att säga att det är mycket i kö just då får spelarna rimliga förväntningar och större tålamod. Jag tycker det är bättre med längre väntetid där ärenden hanteras ordentligt, än korta samtal som känns hastiga. Där kan jag bidra genom att själv föregå med gott exempel och hålla ett lugnt arbetssätt även när tempot är högt.

Genom att avsluta varje ärende med att fråga om det finns något mer som behöver tas upp kan man visa att man inte bara vill bli klar, utan faktiskt hjälpa. Om fler i staff jobbar på det sättet tror jag att helhetsupplevelsen för spelarna blir mer förtroendeingivande.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att agera professionellt i sin staff roll handlar om att vara saklig, opartisk och samarbetsvillig, samtidigt som man strävar mot ett gemensamt mål. Det innebär att kunna hantera situationer utan att låta personliga känslor påverka beslut, se till att alla blir hörda och bidra till ett fungerande staff-team där fokus ligger på att spelarna får den hjälp de behöver. För mig är det viktigt att hålla den här nivån eftersom det skapar förtroende både bland spelare och inom staff-teamet.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag jobbar och går i skolan, så jag är inne två vardagskvällar samt lördag, söndag och nätter på helgerna. Jag är aktiv på Discord hela tiden och har koll, men prioriterar plugget först. Totalt kan jag vara aktiv 4–5 gånger i veckan. Jag tänker att när det är lugnt inne på servern och det finns många staffs inne så kan jag passa på att spela lite annars så utför jag staffarbete.

Hur länge har du spelat på Unive? 23 nov 2025, men har under 2021 och 2022 varit inne med annat konto som blev hackat.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja, jag har tidigare varit staff på en blåljusklan där jag ansvarade för allt som rörde media och medlemmar. Jag skapade kontakt med spelarna genom support och sociala medier, och arbetade mycket med att bygga relationer så att alla kände sig sedda. Den erfarenheten lärde mig hur viktigt det är att se saker från olika perspektiv och att skapa förtroende med spelare, något jag tar med mig till nästa staff-roll.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? Support, Jobb, Servervakt, Event

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Jag kan arbeta inom vad som helst, men är främst intresserad av ovan listade.

Antagen.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka