Nekad M2_ | Ban Överklagan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

M2_

Icke Medlem
Meddelanden
18
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198262502900/

Ditt Hex-ID: steam:11000011203c5f4

Vad är din discord tagg? real_m2

Vem var det som bannade dig? Slem

Bild på banmeddelande: IMG_0696.jpg

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att staff valde att banna mig eftersom mitt agerande i situationen kunde uppfattas som hotfullt och regelbrytande. När jag riktade mitt vapen mot personen som gänget hade prio på, även under en mycket kort stund, skapade det en bild av att jag var på väg att eskalera situationen. Jag förstår att staff inte kan bedöma mina tankar eller intentioner i stunden, utan måste utgå från vad som faktiskt syns och hur situationen framstår ur ett säkerhets och regelperspektiv. Utifrån det perspektivet förstår jag varför beslutet togs.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad.
Precis innan bannen hade gänget skickat prio och flera personer, inklusive jag själv, tog upp vapen. I samband med detta råkade jag trycka på rikta-knappen och riktade mitt vapen mot den person som prioriterades. Det skedde under en väldigt kort tid och jag avbröt direkt genom att vända mig bort, men situationen hann uppfattas som ett hotfullt agerande. Kort därefter blev jag bannad.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag anser att bannen inte var helt felaktig. Även om min handling var oavsiktlig så var det fortfarande mitt ansvar att ha full kontroll över mitt agerande. Att rikta ett vapen, även kort, är ett tydligt regelkänsligt beteende och jag förstår att staff behöver agera konsekvent för att upprätthålla serverns säkerhet och RP-nivå. Därför accepterar jag att mitt agerande bidrog till beslutet, även om det inte var min avsikt att bryta mot reglerna.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans.
Staff diss ''Felaktigt''
Fortfarande grön spelare!

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat hantera situationen på ett betydligt lugnare och mer kontrollerat sätt. Istället för att ta upp eller rikta vapnet borde jag ha tagit ett steg tillbaka, hållit bättre muskontroll och tänkt mer på hur mitt agerande kunde uppfattas utifrån. Jag förstår nu att RP-logik eller stress i situationen aldrig får gå före serverregler och att det är mitt ansvar att se till att mitt beteende inte kan misstolkas som hotfullt eller eskalerande.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, absolut. Den här bannen har gett mig en tydligare förståelse för hur snabbt en situation kan förändras och hur små misstag kan få stora konsekvenser. Jag har lärt mig att staff alltid måste utgå från hur en situation ser ut, inte vad jag tänker eller menar. Framöver kommer jag att vara betydligt mer försiktig i stressade situationer och se till att alltid agera på ett sätt som är tydligt regelrätt, även om det innebär att backa ur eller avbryta RP för att undvika risk.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja!

Senast ändrad:
Bifoga ditt klipp @M2_

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka