Accepterad M10 | Medlem ansökning [curry_e_gott]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

M10

Medlem
Meddelanden
3
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Mio

Vad är ditt discord namn? M10_999

Vad är ditt födelsedatum? 12 Juli 2003

Berätta om din karaktär. I en stad som levde och andades med doften av avgaser och det dova dån från trafiken, föddes en brunhårig liten grabb vars namn var Cony Mjölnir år 1995 (29 år). Hans barndom präglades av timmar spenderade i garaget bredvid sin far, där de tillsammans lärde sig om mekanikens konst och världen av fordon. De stilla nätterna under stjärnorna var fyllda av prat om cylindrar och ventiler, medan de tillsammans vårdade de gamla kärrorna till liv igen.

Cony flyttade tidigt till staden och blev en etablerad figur med sina röda Crocs och ett välvårdat utseende, han åstadkom ett stort nätverk med mycket framgång, han och sina närmsta vänner gjorde allt för att lyckas och de gjorde dem. Åren gick och allt flöt på men när Cony fick reda på att hans far hade gått bort så drog han sig undan och sågs inte till på ett bra tag.

När sorgen kom och hans far gick bort, lämnades Cony ensam med ett arv av minnen och ett löfte till sig själv att hedra sin fars minne. Med en stark vilja och hans fars röda Dodge Challenger, kände Cony att han behövde göra något mer med sitt liv.

Han bestämde sig för att ge sig ut på en resa för att återuppliva de gamla minnena och kanske till och med bygga något nytt. Med sin älskade Dodge Challenger vid sin sida och en brinnande passion för fordon, kastade sig Cony ut i den stora världen med en dröm om att återuppleva det förflutna och skapa en ljusare framtid för sig själv.

Så börjar historien om Cony Mjölnir, en man vars liv är en berättelse om mod, hängivenhet och en ständig strävan efter att hitta sin plats i staden.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Om jag ska nämna tre egenskaper som jag kan bidra med till serverns RP så är det min Kreativitet, Flexibilitet och min Nyfikenhet.

Med ett kreativt RP:ande så kan jag skapa många olika typer av scenarion med så gott som vilka medel som helst. Enligt mig så ska man inte behöva göra samma sak hela tiden utan utforska scenarion på ett sätt som man kanske inte brukar göra. Vilket leder till ett mycket roligare RP:ande både för mig men även de andra runt omkring.

Genom att vara flexibel och nyfiken kan det öppna många nya vägar och möjligheter som man inte visste fanns. Att vara flexibel kan även innebära att man kan ge och ta, som många kanske tänker är att man vill göra saker för att gynna sin karaktärs historia och utveckling, men om man är flexibel i sitt RP:ande så har man lättare att delta i scenarion som inte gynnar en själv utan motpartens agenda. Vilket jag tycker är en väldigt viktig egenskap.

På så sätt lär man sig ännu mer om hur andras RP:ande är och det kan man ta nytta utav för att utveckla sig själv.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela för motpartens ”vinst” i ett scenario är för mig att man är öppen för att sin karaktär kan misslyckas eller t.ex vara den ”förlorande” sidan i ett scenario. Även om man ”förlorar” så vinner man utifrån ett RP perspektiv då man kan bygga ut ifrån den händelsen med t.ex hämnd eller sorg i baktanken.

Kort sammanfattat så är det att man ska vara öppen för att sin karaktär ställs inför en utmaning som kanske inte alltid går som man tänkt sig och istället RP:ar på att någon annan gynnar utav den situationen.

Har du läst och förstått serverns regler? Kan du ge exempel på några av dem? Jag har läst och förstått reglerna för RP servern såväl som reglerna för forumet osv. Några få regler som jag kan ta upp som exempel från grundregler är Power Gaming. Power Gaming betyder att man som t.ex att man inte RP:ar på en händelse som tydligt inte gynnar en själv, om man råkar ut för en skada som att bli påkörd och man inte RP:ar på den händelsen utan att man fortsätter som att inget har hänt för att slippa vara skadad eller söka vård som man egentligen ska göra. Sen finns det även Copbait Singer ut på att man gör olagliga saker framför en polis för att få uppmärksamhet och uppmana t.ex en biljakt genom att köra vårdslöst framför dem.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Jag har varit väldigt aktiv här på Unive RP för ett tag sedan där jag var väldigt engagerad i många scenarion och var med och drev några nattklubbar som t.ex Unicorn. Jag har samt varit servervakt här på Unive under min förra period. Vilket var en väldigt lärorik upplevelse och jag siktar på att bli det igen :)

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag har som tidigare nämnt varit en väldigt aktiv del av Unive communityn och har en del erfarenhet som jag tar med mig för att det ska bli så roligt som möjligt för alla på denna servern.

Det blev visst lite autocorrect fel efter Copbait. Det ska stå ”som går ut på”

Vidare till muntlig intervju, du har 48h på dig att ta din intervju innan den blir automatiskt nekad. Lycka till!

Godkänd efter muntlig intervju, välkommen till Unive!
:unive:

Tillbaka