m e l v i n o | Övrigt Förslag

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

m e l v i n o

Icke Medlem
Meddelanden
213
Reaction score
39
Berätta om ditt förslag Batongen. Jag jobbar som securitas och detta av följande kan hända ibland. Om det behövs användas batong då kan folk dö med max hp av typ 2-3 slag. Ibland dör folk av 1 slag om man tappat hp som man gör ibland om man ramlar eller råkar bli överkörd av bil. Det är inte meningen. Man vill liksom göra som irl med batongen. Ibland har det hänt att folk blivit slagna av batong runt 5 gånger ganska och bryter/skadar ben eller kroppsdelar. Så jag har ett förslag då att man kan OM det går att göra det typ sänka damagen på batongen/nightstick. Sänka batongens kraft så man kan slå lite mer men att personen skadas pytte lite. Mycket bättre att man skadas mindre och kan få fler slag på sig eftersom det blir mer realistiskare samt en ordningsvakt/polis vill aldrig döda nån liksom. Om man kan slå 2 slag om personen fortfarande lever så kan den ändå rollspela ganska skadad och så kan den avlägsna från platsen eller ge upp eller hur scenariot än ser ut. Liksom i verkligenheten så får man blåmärken och skulle kunna bryta något eller få lite skador.

På vilket sätt är det en förbättring? Att folk inte dör av 1-3 slag. Mer realistiskare och batongen kan användas mer för man vill liksom knappt chansa att slå 1 slag eller 2 för att folk dör så lätt. För då blir det världens liv och man ska till sjukhus för att en person är död pågrund av batong slag. Känns bara väldigt skumt. Liksom i verkligenheten så får man blåmärken och skulle kunna bryta något eller få lite skador.

Länkar och annat material som visar förslaget: Här är några som gillar förslaget som jag skrev på discord (samma skrivet typ)
1637225701859.png

Tillbaka