Accepterad Luuki | Ansökan till Servervakt [Sather]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Luuki

Icke Medlem
Meddelanden
67
Reaction score
11
Vad är ditt namn i verkligheten? Niklas

Vad heter du på discord? Luuki#0539

Ange ditt födelsedatum 18 December 2006

Mellan vilka tider kan du oftast spela? Mellan 14-02 alla dagar

Hur länge har du varit medlem på Unive? Sedan 25 september 2021

Har många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) https://cdn.discordapp.com/attachments/622149992072609812/1001223379795333221/unknown.png Har inte blivit bannad på hela detta året, det ni ser detta året är när jag var staff och de har bannad fel ID. Sen är resterande banns från när jag var icke medlem.

Har du varit blacklistad någon gång? Nej

Vad är en servervakt enligt dig? För mig är en Servervakt som en staff men bara med ''mindre befogenheter''. Servervakter är dessa som sköter de små problemerna på servern. Servervakter kan banna i 60minuter men förlänga bannsen via Förlänga-ban kanalen på discorden. Det servervakter även gör är att t.ex DVa övergivna bilar som stör eller blockerar vägen, servervakter kan även använde toggleid för att se ID lättare ifall det sker regelbrott samt använda revive för att ressa vid buggar eller ifall det t.ex en icke medlem bankar ner dig utan anledning vilket klassas som RDM. Så servervakter för mig är som staffs som sköter de mindre regelbrotten som de sedan kan skicka i förlängning.

Varför är just du lämplig som servervakt och inte någon annan? Jag anser mig själv lämplig som servervakt då jag kan RPa på en bra nivå utan att bryta regler och jag kan hantera permsen utan att abusea dom. Jag har varit Mod, staff och givetvis Servervakt så jag vet även hur allting fungerar och kommer ej vara något större problem. Jag kommer även ta tag på problem och åtgärde de som förstör för andra. Som ifall jag ser att någon är ny men t.ex säger ''vilken muskel tar jag upp händerna med'' så tänker jag inte sv banna utan göra /kick säg inte muskel då det klassas som halv ooc! Det du kan göra istället är att fråga i Local ooc som öppnas med T. Och jag gör det för att de ska lära sig. Men de som jag vet har varit på servern ett längre tag eller bara skiter i reglerna för att förstöra för andra kommer jag banna direkt ifall vi inte är i ett Scenario och givetvis förlänga. Jag kommer alltid se till att man lär sig och så kommer jag alltid skriva vad de gjorde fel t.ex /svban (id) Powergameing, RPa på dina skador ifall du blir slagen av en batong!

Definera med enga ord vad en bra servervakt är enligt dig? För mig är en bra servervakt någon som vågar banna folk som de känner/är vänner med och inte använder deras perms för deras egen vinning som att t.ex abusea med att ressa ifall man dör av ett giltigt scenario. En bra SV har även tillräckligt bra RP för att kunna alla regler utantill och inte bryta grundreglerna och förhoppningsvis inte några regler alls. En bra servervakt enligt mig ska även använda sina ban/kick perms för att de andra ska lära sig och inte banna direkt direkt för smått fel utan också använda /kick eller /m oftare för att förklara vad de gjorde för små fel som kan förbättras. En bra SV ska även hålla en god ton i ooc chatter och vc då de ska vara som en förebild för nya/gammla medlemmar inklusive icke medlemmar.

Berätta sammanfattad var korruption och abuse är, specifikt inom rollen och ansvaret som servervakt Inom servervakt rollen innebär det när man använder sina perms för egen vinning. Som ifall du t.ex revivear dig själv efter att du dog av ett giltigt scenario men ressar för att slippa 12h och förlora sitt inventory. Det kan också vara ifall du håller på att torska till polisen och det blir dsync så du krockar och polisen tar dig men du väljer att direkt banna i scenariot för att slippa åka in i fängelset. Även att RPa att man ser folk igenom vägger med toggleid funktionen. Det kan även vara ifall din kompis dog och bara skriva ''ressa mig id 123'' utan att visa något klipp och du tänker ''okej det är min kompis jag ressar''. Så kortfattat att använda sina perms för egen vinning.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka