Accepterad luna | Medlem ansökning [cmail]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

luna

Icke Medlem
Meddelanden
1
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Mikael Antonsson

Vad är ditt discord namn? Luna (lunalmk)

Vad är ditt födelsedatum? 16 Juli 2005

Berätta om din karaktär. Min karaktär heter Niklas Nordslott och är 23 år gammal. Niklas hade en rätt svår uppväxt med föräldrar som inte hade mycket pengar, men detta stoppade inte honom för att leva ett bra liv. Niklas är inte så värst pratsam men han kan prata när det behövs. Han har stort intresse för bilar/motorcyklar/datorspel och hans framtidsplaner är att förhoppningsvis arbeta som mekaniker eller inom fordonsmiljön.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med många saker men, det viktigaste för mig är att ge andra en rolig och bra RP upplevelse eftersom jag har under flera år spelat RP och förstår de primära reglerna som tex RDM, VDM, METAGAMING, FEARRP, NLR etc. Min upplevelse inom andra RP-servers (svenska och engelska) är att den överväldigande majoriteten drar sig till den kriminella vägen men även polis. Därmed blir det väldigt lätt att man upplever en RP-server som "Cops vs. Robbers" och därför vill jag gärna fylla en roll som mekaniker vilket innebär att servern blir tätare med sådana som inte har kriminella kopplingar (skapar en känsla av en mer civiliserad server). Jag kommer givetvis vara online mycket ( 4-5 ggr i veckan).

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Vi tar ett scenario:
Jag står ensam i en butik och en person kommer bakifrån med en pistol och säger att jag skall tömma mina fickor, här ska jag tänka på att det inte alltid ska vara jag som vinner i alla scenarion utan ibland måste jag tänke från "rånarens" perspektiv (det vill säga hans vinst). I detta scenario skall jag därmed tömma fickorna och inte springa/attackera personen med pistol.

I ovanstående scenario har jag alltså spelat för motpartens vinst och unvikit att bryta mot FEARRP, COMBAT LOGGING eller liknande regler.

Har du läst och förstått serverns regler? Kan du ge exempel på några av dem? Följande regler är enligt mig mest grundläggande/viktiga: Sunt förnuft vilket innebär att man ska tänka sig för innan man gör, något som kan ses som barnsligt eller oseriöst, Röst vilket innebär att man ska matcha sin röst med sin karaktär (i mitt fall är jag 23 år och svensk och därmed inte rimmligt att göra en dialekt/brytning eller låta som ett barn), Korruption Inom Yrke innebär att i mitt fall som vill bli mekaniker så ska jag inte gynna personer som jag känner gratis behandling på fordon.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Ja (se "Vad kan du bidra med till serverns RP?")

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag har inget intresse för att maximera min status inom servern utan nöjer mig gärna som en mekaniker.

Vidare till muntlig intervju, du har 48h på dig att ta din intervju innan den automatiskt nekas. Lycka till!

Godkänd efter muntlig intervju. Din testperiod på 10 dagar startar nu. Välkommen till Unive!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka