Nekad lukeludde | Polismyndigheten Ansökan [Zepta]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

lukeludde

Icke Medlem
Meddelanden
37
Reaction score
1
Ange ditt födelsedatum: 1 Augusti 2005

Vad heter du på discord? woman me am#1639

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 58 timmar

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? det beror på om det är vardag men på vardagar är jag online 3-4 timmar och under helgen kanske 5-8 timmar

Hur ofta kommer du vara inne? så ofta jag kan

Hur många timmar har du på FiveM? 58

Vad heter du? lukus

Hur gammal är du? 22

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? jag vill bi polis för att jag vill hjälpa staden och göra det till en säkrare stad. jag har alltid velat vara polis och tycker det ser ut som ett riktigt bra o hårt jobb vilket jag tror jag kan hantera bra. jag tycker att jag även jag har bra kontakt och känsla för att prata med folk vilket jag tror är en bra egenskap om man är polis. jag har bot har i staden ganska lång tid och har alltid varit inspirerad av polisen och deras arbeta till staden. ända sen jag flyttade hit har polis varit ett dröm jobb för mig. jag har stor respekt av människor och jag dömer inga i förtid det tror jag är rätt bra och passar som en polis.

Varför ska just du bli anställd? Jag kan ta kritik från andra och omvandla det till positiva grejer. Jag lär mig snabbt saker och jag är alltid öppen för att lära mig nya saker. Jag har enkelt med att skaffa vänner och jag samarbetar med mina kollegor suveränt och jag lyssnar alltid på vad högre rankade ger order för. Jag har en väldigt bra skytt då jag är en jägare på fritiden och jag vet hur man hanterar ett vapen på ett proffsigt sätt. Jag är en suverän bil förare och jag min körning blir ej påverkad på ett negativt sätt under stress. Och jag känner att jag och kåren kan komma långt med varandras pep och hjälp och till och med bli den bästa kåren som någonsin funnits.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Styrkor, jag är en bra förare i trafiken, jag kan samarbeta bra med andra , Jag kan jobba under stress, jag kan hantera vapen bra då jag har jägarlicens. svaghet. Jag har aggressionsproblem

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? min pappa har varit polis

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? först så informerar jag min andra kollegor i radion om att jag har stannat ett fordon och berättar var jag befinner mig och regummerat på bilen ifall han skulle lyckas fly eller något liknande. Jag går fram till bilen och frågar han " vet du varför jag stannade dig" om han svara nej så säger jag " du körde alldeles för fort" Sen ber jag min kollega kolla upp registreringsnumret så att bilen står på han. Sen ber jag han kliva ut ur bilen för att fråga om han har körkort eller ej, i detta fall hade han inte det så jag sätter han i handfängsel och söker igenom han så att han inte har några olagliga saker på sig. Sen ringer jag dit en bärgare som kan ta hand om den stulna bilen. Sen tar jag med han i polisbilen och kör han till stationen och tar med han på förhör och därefter ger jag honom fängelse om det var det domstolen kom fram till.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Först så letar jag efter en plats där jag är säker på och direkt efter så informerar jag direkt till radion och förklarar precis vad som hände och vart vi är samt berätta hur bilen såg ut och reg nummer, efter jag har gjort det så tittar jag om det är säkert och gå ut på platsen där min kollega ligger och går fram och börjar och titta vart han är skadad och hjälpa till och stoppa blödning eller något annat. Jag stannar kvar på platsen och försöker hjälpa min kollega så gott det går tills det kommer ambulans och extra enheter till platsen.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Först så tar jag position och väntar in andra poliser att anlända till platsen och jag står på ett säkert avstånd för att jag är aspirant och jag ska inte göra något efter som att jag fortfarande lär mig och inte gått klart min utbildning så jag stannar vid typ en bil och tittar hur poliserna gör och kanske i bästa fall hjälper till om inte polisen har tillräckligt med resurser.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag kliver ur bilen fort och tar fram mitt tjänstevapen och skriker att personen ska lägga sig ner och jag använder mig inte utav tazer pågrund av att en tazer fungerar inte vid varenda personen och kanske inte hjälper vid denna situation som är ganska allvarlig för personen kan göra illa med kniven han har så jag använder mig utav pistol bara för min säkerhet samt medborgarnas säkerhet. Om han springer mot mig så avlossar jag ett skott.

Förklara vad radiodisciplin innebär. man ska bara prata om saker som är jobb relaterat

Vad betyder våldstrappan? Vålds trappan är ett system för vilket våld man ska använda beroende på situation och hur den tilltalade reagerar.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka