Nekad Lukatoooni | Beslut Överklagan [Alec]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Lukatoooni

Medlem
Meddelanden
78
Reaction score
0
Ditt discord namn: Lukatoooni

Ditt Hex-ID: steam:11000016713fbb1

Vad för typ av beslut gäller det? indragen ped samt gångstil

Vem/vilka tog beslutet? Bubbelgum o alec

Varför tror du själv att beslutet togs? Jag tror att det från staffens perspektiv såg ut som att jag pratade med mina kompisar via Discord och därför metagameade. Men det stämmer inte. Jag pratade hela tiden i spelet vc och träffade dem vid yakuza gänghus, inte genom Discord. Jag förstår att situationen kan ha sett misstänksam ut, särskilt eftersom min Discord kraschade precis när jag skulle skärmdela, men det var inget jag gjorde med flit och jag hade ingen kontroll över att programmet stängdes ner.

Hur är beslutet felaktigt? Jag anser att beslutet är felaktigt eftersom jag inte metagameade. Jag och de andra byggde upp scenariot i spelet och pratade genom FiveM:s röstchatt, inte genom Discord. Vi stod vid Yakuza-gänghuset och kom fram till att vi skulle åka till garaget i Grove Street. När jag sedan åkte därifrån skrev de i prior-chatten att de var vid One Way i hamnen och att vi skulle åka dit direkt eftersom de redan hade börjat skjuta. När jag kom fram blev jag påkörd, fastnade med bilen och försökte ta mig därifrån innan jag sedan hoppade ut och deltog i scenariot. Efter situationen bad staff mig visa att jag inte satt i ett Discord-samtal. Jag hade inga problem med att göra det och tänkte skärmdela direkt, men precis när jag skulle göra det kraschade min Discord. Det var inget jag gjorde med flit och inget jag kunde påverka. Jag förstår att det kan ha sett väldigt dåligt ut från staffens perspektiv när Discord kraschade just då, och jag förstår också varför de blev misstänksamma. Samtidigt betyder inte en Discord-krasch att jag faktiskt pratade genom Discord. I efterhand ångrar jag att situationen såg ut som den gjorde. Jag önskar att jag hade haft ett klipp från när vi pratade i spelet och byggde upp scenariot, eftersom det hade kunnat visa att all kommunikation skedde in-game. Det hade gjort det mycket enklare att bevisa min sida direkt. Jag borde även ha tänkt på att spela in mer av mitt gameplay för att undvika sådana här situationer i framtiden. Jag har inget emot att visa bevis eller svara på fler frågor om det behövs. Min avsikt har aldrig varit att bryta mot reglerna eller försöka dölja något. Jag hoppas därför att ni kan se över beslutet igen och ta hänsyn till att Discord-kraschen var ett tekniskt problem och inte ett försök att undvika att visa något.

Bifoga bevis och länkar som är relaterade till ärendet: har inget bevis då min medal ej var öppen

Förstår du att vi kommer att stänga din överklagan ifall beslutet ej är felaktigt? Ja

nekad

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka