Nekad Ludde112 | Polismyndigheten Ansökan [Agnes]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Ludde112

Icke Medlem
Meddelanden
16
Reaction score
1
Ange ditt födelsedatum: 21 Oktober 2000

Vad heter du på discord? KiNgEn123#2249

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 40 timmar

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? jag kommer vara aktiv ca 2-3 timmar per dag det beror på om jag har skolarbete eller träningar, om de är helg blir det antagligen mer timmar.

Hur ofta kommer du vara inne? jag kommer försöka vara inne varje dag, men som sagt går skolarbete och träningar före. samt om jag skulle på någon resa

Hur många timmar har du på FiveM? 40

Vad heter du? Olof Albertsson

Hur gammal är du? född 1972-01-01

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? för att jag känner att det är ett yrke som passar mig med mod t.ex. jag vill även försöka bidra till ett bättre samhälle med mindre kriminella personer. polisen är även ett viktigt yrke i samhället så desto mer poliser desto bättre är det. jag älskar att hjälpa till. jag har sett mycket poliser i staden och det verkar som ett extremt roligt yrke. samt att jag gillar att samarbeta med annat folk

Varför ska just du bli anställd? jag vill bli anställd just för att jag tar detta på allvar och jag är redo för att förändra samhället till ett bättre och mer säkert. jag respekterar alla männsikor man möter och lyder de order man får.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) mina styrkor som person är Nyfiken, redo att lära mig nya saker hela tiden, modig, visar respekt till allt folk som finns, bestämd.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Jag har inga erfarenheter sen tidigare, men jag är redo att lära mig nya saker hela tiden. samt att de kan vara bra med nykomlingar, någon gång måste bli den första.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? jag går fram och kollar körkort sedan gör jag ett alkohol test på personen sedan kollar jag reg nummret och kollar så de är personens bil och så den inte är stulen. efter de griper jag personen och tar med hen till häktet sedan förbereder jag transport till fängelset personen åker in för

grov vårdslöshet i trafik

olovlig körning

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? jag kollar först skadorna på kollegan, sedan tar jag hen till sjukhuset samtidigt som jag säger i radion att en kollega blivit skjuten och skadad, jag säger att gärningsmannen är efterlyst och så säger jag reg nummret och vilken riktning personen åker

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? jag som aspirant hade spärrat av området och sagt alla som är i närheten att åka därifrån för deras egna säkerhet

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? jag skjuter han med tasern för att sedan kunna sätta på han handbojor. jag beslagtar han kniv och kallar på någon som är högre uppsatt inom polisen

Förklara vad radiodisciplin innebär. de innebär att man ska tala kortfattat och inte säga saker som är onödiga eftersom en annan polis kan ha stoppat någon där de behöver prata i lugn och ro

Vad betyder våldstrappan? det är om att jag kanske tar fram en batong så han blir skraj, han kan då börja slå mig och hans kompisar gör samma sak, de blir väldigt farligt för mig om de inte finns förstärkning.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka