- Meddelanden
- 740
- Reaction score
- 58
Vad är ditt namn i verkligheten? Jonte
Vad heter du på discord? Lucifer#0007
Ange ditt födelsedatum 7 Januari 0200
Beskriv din dagliga aktivitet. Ja jag jobbar ju runt 7 timmar per dag, oftast mellan 10-12 till 17-19 men när jag kommer hem så brukar jag duscha, äta sen hoppar jag IG och spelar. Brukar vara uppe sent på natten och brukade alltid ta "nattshiften" när jag var staff. Brukade vara aktiv på natten mellan 20:00 till 3:00. Tror därför att det kommer vara extremt bra tider då det redan finns många servervakter online och inne på servern men på grund av att vissa har skola och jobb så blir det inte lika många servervakter och staffs inne, därför kan det förekomma att många lallare kommer in bara för att strypa och förstöra RPandet för andra genom att då begå regelbrott.
Hur länge har du varit medlem på Unive? Bra fråga, har ju 2021 medlem och spelade på Unive på ett annat discord konto men längre än 2 månader iaf. Går att kolla upp.
Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) Går ej o bifoga, får skicka PM till personen som tar denna ansökan om den blir godkänd.
Har du tidigare varit blacklistad? Ja
Förklara vad för uppgift en servervakt har. En servervakt har som uppgift att "vakta" servern genom att banna eller kicka personer som begår milda regelbrott. Har en person begått grovt regelbrott så skickar man ut i förlängning bans så får en staff ta hand om det. En servervakt ska heller inte leta efter problemen och de som begår regelbrott på servern, utan det är staffs uppgift. Istället ska en servervakt låta problemen komma till dom och sedan banna de som begår regelbrotten. Man ska heller inte banna personer i ett scenario då det kan förstöra RPandet extremt mycket. Såvidare det är en person som tex är gisslan och inte kan bete sig så kan man banna denna person och sedan be en staff vara gisslan under det scenariot för att "ersätta" personen som då lallade och blev bannad. En servervakt ska till exempel inte åka runt och leta efter problemspelarna/lallarna, istället så ska man bara fortsätta RPa som en vanlig medlem (Icke Staff).
Varför vill du bli servervakt på servern? För att jag vill förhindra att folk som begår regelbrott och stryper RPn inte gör det för andra personer och därför kan jag kicka eller banna dom i en timme. Jag vill att alla ska få ha så bra och Roligt i RPandet som möjligt. Jag har även ansökt till staff igen då jag saknar att hjälpa till och specca i lägen där staffs behövs, som till exempel lite sent under natten där det som sagt förekommer massa lall om inte en staff är inte och speccar, och medans jag väntar på att min ansökan blir godkänd eller när den blir det iallafall så kommer jag somsagt att försöka gå in och RPa som vanligt och inte leta efter problemen, utan jag kommer att låta problemen att komma till mig.
Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Ett basic men ändå bra exempel på korruption är kanske att du tex använder din position som Servervakt för att be staffs unbanna för att det var "felaktigt" eller att använda sina Servervakt perms ingame under ett scenario som tex ett skottlossnings scenario bara för att se IDt på dina motståndare så att du kan få kol på dom enklare då du kan se personers ID med /toggleid. Ett exempel kan även vara att du bannar folk i ett scenario som möter dig bara för att du ska vinna scenariot, detta klassas som Korruption, Servervakt Abuse samt Powergaming då du bara är ute för att vinna.
Vad heter du på discord? Lucifer#0007
Ange ditt födelsedatum 7 Januari 0200
Beskriv din dagliga aktivitet. Ja jag jobbar ju runt 7 timmar per dag, oftast mellan 10-12 till 17-19 men när jag kommer hem så brukar jag duscha, äta sen hoppar jag IG och spelar. Brukar vara uppe sent på natten och brukade alltid ta "nattshiften" när jag var staff. Brukade vara aktiv på natten mellan 20:00 till 3:00. Tror därför att det kommer vara extremt bra tider då det redan finns många servervakter online och inne på servern men på grund av att vissa har skola och jobb så blir det inte lika många servervakter och staffs inne, därför kan det förekomma att många lallare kommer in bara för att strypa och förstöra RPandet för andra genom att då begå regelbrott.
Hur länge har du varit medlem på Unive? Bra fråga, har ju 2021 medlem och spelade på Unive på ett annat discord konto men längre än 2 månader iaf. Går att kolla upp.
Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) Går ej o bifoga, får skicka PM till personen som tar denna ansökan om den blir godkänd.
Har du tidigare varit blacklistad? Ja
Förklara vad för uppgift en servervakt har. En servervakt har som uppgift att "vakta" servern genom att banna eller kicka personer som begår milda regelbrott. Har en person begått grovt regelbrott så skickar man ut i förlängning bans så får en staff ta hand om det. En servervakt ska heller inte leta efter problemen och de som begår regelbrott på servern, utan det är staffs uppgift. Istället ska en servervakt låta problemen komma till dom och sedan banna de som begår regelbrotten. Man ska heller inte banna personer i ett scenario då det kan förstöra RPandet extremt mycket. Såvidare det är en person som tex är gisslan och inte kan bete sig så kan man banna denna person och sedan be en staff vara gisslan under det scenariot för att "ersätta" personen som då lallade och blev bannad. En servervakt ska till exempel inte åka runt och leta efter problemspelarna/lallarna, istället så ska man bara fortsätta RPa som en vanlig medlem (Icke Staff).
Varför vill du bli servervakt på servern? För att jag vill förhindra att folk som begår regelbrott och stryper RPn inte gör det för andra personer och därför kan jag kicka eller banna dom i en timme. Jag vill att alla ska få ha så bra och Roligt i RPandet som möjligt. Jag har även ansökt till staff igen då jag saknar att hjälpa till och specca i lägen där staffs behövs, som till exempel lite sent under natten där det som sagt förekommer massa lall om inte en staff är inte och speccar, och medans jag väntar på att min ansökan blir godkänd eller när den blir det iallafall så kommer jag somsagt att försöka gå in och RPa som vanligt och inte leta efter problemen, utan jag kommer att låta problemen att komma till mig.
Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Ett basic men ändå bra exempel på korruption är kanske att du tex använder din position som Servervakt för att be staffs unbanna för att det var "felaktigt" eller att använda sina Servervakt perms ingame under ett scenario som tex ett skottlossnings scenario bara för att se IDt på dina motståndare så att du kan få kol på dom enklare då du kan se personers ID med /toggleid. Ett exempel kan även vara att du bannar folk i ett scenario som möter dig bara för att du ska vinna scenariot, detta klassas som Korruption, Servervakt Abuse samt Powergaming då du bara är ute för att vinna.