Accepterad Lucce6877 | Ban Överklagan (Saab)

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Lucce6877

Medlem
Meddelanden
55
Reaction score
6
Ban-referens
cdlblg — FiveM, Utgår 2026-03-29
Anledning: -
Visa på portalen →

Berätta vad som hände Det var så att jag sto och pratade med min kompis på sjukan i sandy vi sprang runder lite och bara pratade. Men sen från ingen stans så kommer en polis fram och bara börjar hota mig med en batong för att sen slå till mig. Jag slår tillbaka med ett slag för att sen springa iväg och hyra en cykel för att cykla där ifrån. Jag lyckas hyra cykeln och börjar att cykla iväg. Men då kommer det en polis bil och försöker att stoppa mig på cykeln så jag måste vända för att då cykla tillbaka till där jag var. När jag cyklar i 80 kmh så blir jag skjuten av en tazer som gör att jag ramlar av cykeln. Jag stönar gör ljud asså jag rp på skador. Efter det så ställer jag mig upp för att då hoppa på min cykel igen hinner cykla 10 m och blir skjuten av en tazer igen. Jag ramlar blir pepparsprejad samt slagen med en batong under tiden jag rpear på skador och ligger på marken. Sen så när jag ställer mig upp så har jag fortfarande pepparsprej i ögonen och börjar att gå runder samt ta bort sprejen från ögonen. Det kommer någon med en blå bil och försöker i en stabila 4 min blocka upp mig. Han lyckas tillslut och då börjar han att köra iväg. Han kör runder lite för att sen släppa mig men då hamlar jag under marken men jag simmar ut till gatan så jag syns. Nu böjar jag att springa mot bergen men en polis bil ser mig. Han kör mot mig och jag springer men han kör på mig men jag ställer mig upp och börjar att springa igen detta upprepas typ 3-4 gånger. För att jag sen bli skjuten av en tazer och ramlar ihop. Han som då sköt mig står bara och typ kollar på mig så då för att försöka fly så tar jag och bär upp han och börjar att springa. Springer typ 100 m för att sen lägga in han i hans kollegas polis bil. När jag precis hade gjort detta så kommer det en till polis och hoppar ut ur sin bil men typ försvinner ur min skärm. Så jag tar då hans bil för att försöka fly men han skjuter däcket på bilen så det voltar och sen landar på tacket. Jag rpear på skador samt säger att jag är fast så de drar ut mig och jag snubblar ner från bilen och rpear på skador. De kollar på mig och sen bara låter mig gå runder lite så jag får ett telefon samtal och svarar det för att sen börja att prata med min kompis. Medans jag då pratar med min kompis så tacklar poliserna mig flertals gånger för att sen tillslut sätta på mig handfängsel. Men problemet är att jag fortsätter att prata mobil med handfängsel i typ 2 min. Sen efter jag lägger på så blir jag tagen till häktes cellen. Men efter två min typ blir jag släppt med böter. Sen kom staff samtalet ¨kan du hoppa support tack¨ sen var det över.

Tar du ansvar för det du blev bannad för? Jag tar ansvar för problemen jag gjorde på klippet men det är inte i den grova graden som då staffen valde att sätta på mig. Jag blev bannad för Grov powergaiming och det tycker jag är överdrivet det är en för hög grad på regelbrotten jag gjorde. Jag erkänner definitivt att jag gjorde fel men inte så mycket fel för allt indraget och 26 dagars ban. Man kan se lite mer förklarande i min beslut överklagan om man vill se mer.

Vad har du lärt dig och vad skulle du göra annorlunda? Jag har lärt mig att jag ska mer tänka på hur jag ska agera innan jag gör saker samt ge upp till polisen när det är ett läge som inte går att riktigt komma ut från.

Varför ska vi ge dig en till chans? För jag kan i grunden reglerna och för att jag förstår vad det är jag har gjort fel.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Yes

Jag väljer att godkänna både din ban-överklagan och din beslut-överklagan så att du får tillbaka dina roller.

Tänk på till nästa gång att du aldrig ska bemöta regelbrott med regelbrott, även om du tycker att motparten gör fel. Vid så här svåra skador är det bättre att du väljer att bli medvetlös beroende på situationen, istället för att fortsätta scenariot på ett orealistiskt sätt.

Ifall motparten begår regelbrott ta klipp hoppa support efter scenariot :)

Välkommen tillbaka!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka