Nekad lucasffs34 | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

lucasffs34

Aktiv Medlem
Meddelanden
1,096
Reaction score
19
Ange ditt födelsedatum: 14 Mars 2008

Vad heter du på discord? lucasffs34#3254
Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 30

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 1-5 timmar per dag

Hur ofta kommer du vara inne? vargedag

Hur många timmar har du på FiveM? 30 timmar

Vad heter du? Jonny gustavsson

Hur gammal är du? 21

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? för att jag vill göra

Varför ska just du bli anställd? för att jag kommer vara i tjänst ofta och för att jag vill göra staden till en bättre plats

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) mina styrkor är att jag kör bil bra, hanterar vapen bra, vågar prata med folk och lyssnar på båda sidorna för att reda ut situationen. Mina svagheter är att jag kan ibland prata lite otydligt, ifall någon är respektlös och inte lyssnar kan jag bli lite arg men det händer inte ofta och vet inte hela staden utantill ifall jag behöver åka någonstans snabbt.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? nej

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag går fram till bilen och tar ut han ur bilen och frågar vad han heter sedan kollar jag vad han har på sig som är farligt eller bara olagligt och sedan sätter jag på handbojor och tar honom till polisen och tar vidare det till ett förhör. Efter det så antagligen tar jag honom och sätter in i fängelset.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag ropar ut förstärkning och säger hur bilen och mannen såg ut i radion jag säger också att min kollega har blivit skjuten. Efter det ringer jag ambulans så fort jag kan och säger att min kollega har blivit skjuten. Under tiden ambulans är på väg försöker jag hålla han vid liv och kollar hans puls och andning. När min kollega har blivit hämtad av ambulans skickar jag ut en efterlysning på bilen och mannen.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Vi står utanför med bilar och spärrat av gatan som rånet händer på. Vi försöker få kontakt med personerna inne på banken. Om de har en gissla så kommer vi köra som dom säger då vi inte vill att gisslan ska skadas eller dödas. Sedan om rånarna kommer ut så kommer vi köra efter dom tills dom ger upp eller tillexempel krockar. Om de ej har gissla så kommer vi ringa in specialstyrka som kommer försöka att storma banken och gripa dom.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag åker så fort som möjligt till platsen, när jag kommer fram tar jag upp min tazer och säger i radion vad som händer. Jag ber honom släppa kniven men om han inte lyssnar och fortsätter gå mot mig använder jag min tazer på honom. När han ligger nere på marken går jag genast till honom och tar kniven, sedan sätter jag handbojor på han och åker till stationen för förhör. Efter förhör åker vi till fängelsätt och där får han sitt straff han ska ha.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Radiodisciplin innebär nöd radio och där ska man försöka prata så kort så möjligt och sen finns det stödord som man ska säga när man är klar med det man ska säga som tillexempel, kom, slut kom, uppfatat, klart slut

Vad betyder våldstrappan? Våldstrapan är hur man ska ta vissa fall tillexempel o mdet är en aggresiv man och först så ska man försöka få mannen lugna ner sig och om han vill slåss så kan man dra med betång men och fallet är så att mannen har en kniv på sig som han tar upp då får polisen ta upp tazer för att polisen ska försöka att få ingen person skadad och om det är så att personen har en pistol då får polisen ta tjänstevapnet.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka