LJB73eb | Polismyndigheten Ansökan [IsakGE]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

LJB73eb

Icke Medlem
Meddelanden
2
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 11 September 2007

Vad heter du på discord? LJB73eb#5758

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 42

Hur aktiv kommer du att vara? jag kommer försöka vara så aktiv som möjligt men kommer ta skolan och familjen före Fivem/unive

Vad heter du? Göran Andersson

Hur gammal är du? 22

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? har kunnat simma sen jag var 6 år.

Varför vill du bli polis? Har alltid haft ett stort intresse för yrket då min morfar jobbade som polis. jag vill göra staden och samhället till en säkrare plats genom att fånga de som begår brott och förhindra personer från att begå brott. Har noll tolerans till de som begår brott eftersom de förstör för samhället och de kan också förstöra vissa människor liv. Jag kan hantera stress på ett bra sätt och jag kommer ta yrket väldigt seriöst. jobbar som sjukvårdare men vill pröva på något nytt. vill kunna rädda folk som befinner sig i fara så att de inte skadas på något sätt.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? de sakerna jag tycker är viktigast inom polisen är att kunna förhindra brott och att arbeta för att folk inte ska hamna i kriminella kretsar. Men det är nästan mer viktigt enligt mig att hålla samhället säkert så alla kan känna sig trygga när de är i staden. jag tycker också att det är viktigt att alla brott tas hand om på samma sätt oavsett om det är ett väldigt grovt brott eller om det är ett milt brott men man kanske prioriterar det grövre brottet över det mildare brottet. Att visa respekt och vara trevlig mot sina medarbetare är också en viktiga grejer som jag kommer använda mig av i yrket.

Vad vet du om yrket i helhet? min morfar har berättat mycket av vad han har gjort som polis så jag kan ganska mycket om yrket. Jag har koll på de flesta lagarna då jag pluggade juridik på gymnasiet förrätt jag då ville bli åklagare. Jag vet hur man använder radion samt hur man har en bra radiodisciplin. Jag vet att polisen försöker göra så att samhället blir tryggare genom att ta fast och ibland straffa de som begår brott. kan också många olika ranger inom polisen t ex som piket, civilpolis, polisaspirant mm. det är viktigt att som polis är redo att rycka in snabbt när något händer och att vara beredd på jobba övertid om något inträffar.

Har du några tidigare erfarenheter? jag jobbar som sjukvårdare just nu så har erfarenhet om hur man använder radiokommunikation och håller alltid en bra radiodisciplin. jag vet också vad en god radiodisciplin är t ex TTT som står för tänk, tryck, tala. Meningen med det är att man ska tänka igenom det man tänker säga så det inte blir något missförstånd. jag vet också hur man använder blåljus fordon och vet hur man pratar med folk på ett lugnande sätt. kan hanterar stress på ett bra sätt och vet hur jag ska agera under ett nödläge. har sett hur polisen jobbar och samarbetar med andra blå ljus tjänster så som sjukvården. kan mycket om trafikregler och jag vet hur man kör olika fordon på ett bra sätt.

Hur är du som person? jag är en lugn och omtänksam person som gärna hjälper till om något händer. jag kan växla om till alvar när som helst om det behövs. jag är ganska så pratglad av mig då jag ibland pratar väldigt mycket. jag är väldigt glad som person och skrattar väldigt mycket men jag vet när det är läge och inte läge för att skratta. Jag respekterar alla andra om de respekterar mig och jag är en väldigt trevlig person att var med.

Är det något vi bör veta om dig? jag gillar att umgås och jobba med folk

Tillbaka