Accepterad Lisa Thandal | Ban Överklagan [Forsgren32]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Lisa Thandal

Medlem
Meddelanden
55
Reaction score
2
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/swagflag1337/

Ditt Hex-ID: 110000101ad5247

Vad är din discord tagg? swagflag1337

Vem var det som bannade dig? Forsgren32

Var är du bannad? FiveM Servern

Bild på banmeddelande: image (9).png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Står med i berättelsen nedanför :)

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag kommer att dra i princip hela historien från mitt perspektiv, och kommer skriva i IC form då de blir lättare att förstå allt. Klockan är 4 på morgonen. Jag och frugan hade haft ett litet bråk på kvällen så vi var hemma och pratade om det så inte vi lägger oss mitt i ett bråk. Vi håller på att prata om detta när det plingar på vår dörr, vi tycker det är lite skumt då vi bor mitt ute i ingenstans. Jag går ut ur vårat hus och där står Hector som säger åt oss att släppa in han, jag säger till han att jag inte kommer släppa in han och ber han lämna. Jag går in och min fru går direkt ut ur huset och börjar prata med dem. Jag går ut efter en liiten stund igen och Hector vägrar lämna platsen när min fru säger åt han. När Hector ser mig och min fru typ bredvid varandra frågar han om det här är min tjej, min fru svarar ja och han säger usch, jag svarar också ja efter han sagt usch och då säger han det igen, sen väldigt tyst ca. 1 sek senare säger han va äckligt. Detta är inte första gången han snackar så om att Lisa har en fru. Han får då ett slag i ansiktet och tar då på sig en polisväst och lägger handfängsel på min fru. Han säger att hon har begått våld mot tjänsteman vilket jag förklarar för han att det inte är våld mot tjänsteman utan misshandel. Efter ett par minuter tar Hector av handfängsel från min fru, hon går då in i huset. Jag förklarar för Hector att vi kan ta ett förhör på plats då det inte är något pågående våld och att klockan är 4 på natten så det är onödigt att åka till stationen för att ta detta nu. Han håller inte med helt 100. Jag tar Hector’s nummer och skickar mitt frus fulla namn samt hennes personnummer till Hector, och säger att vi mer än gärna kommer in på förhör imorgon. Jag säger sedan godnatt till Hector och att vi ska gå och lägga oss, och går sedan in i vårt hus. Jag har precis kommit från ett jobbärende så har fortfarande min tjänste-utrustning på mig (span) och vet att Hector är högre upp än mig och säkert lite sur då jag avsatte han som chef för FRI samma dag och säkert kommer vilja sätta dig mig och kommer ta beslut själv angående mitt jobb. Jag tänker på att jag kanske ska gå ut till han och prata med han igen dock att jag isf kommer att lägga in vapnet i mitt vapenskåp hemma så han inte blir sur på att jag har dem. Men det blir så att vi inte går ut då klockan är nästan 5 på morgonen och jag ska upp vid 11 och Gaby ska till skolan. Jag och min fru pratar om vårt bråk i ensamhet i 15-30min och sedan när bråket är löst så säger vi godnatt till varandra och loggar ut från servern. 10 min senare får jag ett pm om att vi då har cloggat vilket jag förklarar för han att vi inte gjort men han tycker fortfarande att vi har gjort det. Han ber oss komma support och vi gör det, vi pratar om händelsen och jag berättar att om vi kommer in kommer jag att lämna mina tjänstevapen hemma då jag redan tänkt på det innan och ingen säger emot mig. Jag och frugan går in-game igen och jag lägger av mig mina grejer och sedan väntar på att vi ska återuppta scenariot och ska faktiskt gå ut ur vårt hus som vi i princip blir tvingade till att göra. Hector står afk, jag och frugan är där i kanske 10 min och väntar på att fortsätta scenariot sen får jag en ban för clog+förstör scenario. Vi alla sitter i support hela tiden men han som la bannen vill själv inte hoppa in i det rummet jag satt i och berätta för mig vad som händer utan får nån annan att meddela det han vill till mig. Jag får reda på att det var pga jag lämna kvar mina saker i mitt hem som jag får en ban för, tyckte det var lite underligt då ingen i supportavtalet sa något emot om jag skulle göra det.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Enligt mig var det ett missförstånd, jag och frugan insåg inte att vi var i ett scenario då vi bara hade varit med varandra och inte sätt en enda person på 15-30min innan vi loggade ut. Sen också delen där jag lämnade av mina vapen i huset gjorde jag det då ingen i support samtalet sa emot att jag skulle göra det så antog att det var okej.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Har tyvärr några tidigare banns, den senaste var grov powergaming om jag inte minns fel, körde med en offroad 6x6 i ett berg.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Kommer säga alla grejer som hade kunnat gjorts annorlunda från start till slut.
Vi hade struntat i att prata om bråket.
Hector hade inte kommit till oss.
Vi hade inte gått ut när Hector plingade på dörren.
Luna hade inte slagit Hector.
Luna hade följt med Hector direkt.
Inte lagt av mina saker i huset när jag kom in igen (gjorde ju de för ingen sa emot de i support samtalet)

Har du lärt dig någonting efter din ban? Vara mer försiktig och kolla utanför dörren om nån plingar på när jag ska logga, för om nån står utanför min dörr och jag loggar blir det clog!!!

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja, förstår att om jag ber min överklagan bli läst kommer den nekas automatiskt.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka