Nekad Linus Karlsson | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Linus Karlsson.

Icke Medlem
Meddelanden
24
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 27 Juli 2006

Vad heter du på discord? Linus Karlsson#3384

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? Lite över 200h

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? Vardagar: 5 - 6 timmar om dagen efter skolan, eventuellt mera nu när man har distans undervisning.
Helger: 8 - 15 beror helt på om jag jobbar eller är ledig men brukar rp väldigt mycket på helger.

Hur ofta kommer du vara inne? Jag är en aktiv spelare som ofta är aktiv och som det lyder över så är det dom tiderna som gäller på ett ungefär!

Hur många timmar har du på FiveM? Lite över 200h

Vad heter du? Kent Andersson

Hur gammal är du? Född 1997-7-27 ( 23år )

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag tycker polisyrket ser intressant ut och skulle vilja testa på något nytt ifrån att sälja bilar hos de lokala bilhandlaren. Jag tror även att jag skulle passa bra in i yrket och att de skulle vara kul att testa på något nytt. :D

Varför ska just du bli anställd? Som sagt är jag en person som är emot kriminalitet och vill få stopp på det och få staden till en säkrare plats, jag kommer även vara en god kollega mot mina kollegor som ofta bjuder på kaffe och bullar ;). Nej men skämt och sido så är mitt mål att göra staden till en säkrare plats

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Styrkor
Jag är väldigt vältränad och har bra uthållighet och är mycket smidig.
Jag är en social person som kan prata med allt och alla.
Jag är en väldigt snäll person och kan ryta till när de väl behövs men över lag är jag jätte snäll säger mina vänner.

Svagheter
Jag är lite för godhjärtad och snäll egentligen.
Jag är ganska hundrädd så hundförare är inget jag är speciellt intresserad av.
Och jag är en väldigt stissig person, de vill säga mycket energi så har svårt att sitta still i vissa lägen t.e.x.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Jag har inga poliserfarenheter från innan men jag är väldigt duktig på trafik regler eftersom jag nyligen tog körkort!

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag bedömer situationen och sedan går fram och ber han kliva ur bilen och frågar han vad han sysslar med, därefter belägger jag hen med handfängsel och tar körkortet och ringer beslagtar bilen och därefter åker in med han till stationen och förhör han med en annan kollega som vittne. Därefter pratar jag med kollegan om straffet och ger han böter och sedan för honom till fängelset och sätter in han där. Givetvis så tar jag hans telefon och andra föremål som han kan ha på sig som jag bedömer är farliga.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag tar skydd och använder överfalls larm och därefter försöker jag besvara elden men om jag inte lyckas så tar jag reg numret springer jag fram till min kollega när det är säkert och kollar hur det är med han och tillkallar ambulans så fort som, möjligt och om det inte går så tar jag hen till sjukhus och sedan så efterlyser jag bilen. Och därefter hjälper jag till och söka efter hen.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Jag tar order från befälet där och om inte de så spärrar jag av platsen och avvisar spekulanter från platsen för deras säkerhet, och sen om de inte får stopp på dom på plats så hänger jag efter och väntar på order från befälet.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag kommer be han att lägga ner kniven och lägga sig på backen om om hen inte lyssnar och jag börjar känna mig hotad som kommer jag va tvungen att tazra han om han mot förmodan inte skulle lyssnat. Och sedan skulle jag belägga hen med handfängsel och fråga honom om han har något annat vasst på sig och ta kniven han hade på sig sen så söka igenom han om ta med han till stationen och hålla förhör och sedan bestämma ett straff åt hen!

Förklara vad radiodisciplin innebär. Ur mitt perspektiv så uppfattar jag att radiodisciplin är att man ska kunna bete sig i radion och endast ta upp jobb relaterade saker där. Det gäller uppföra sig och vara snäll mot alla och att respektera sina kollegor, detta tycker jag är en väldigt viktigt punkt för att arbetet ska rulla på och gå runt.

Vad betyder våldstrappan? Det ett visst medel polisen använder sig av när dom bedömer hur allvarligt en situation är T.e.x

Senast ändrad:
Tillbaka