Accepterad Limpish | Ansökan till Trainee [Philip]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Limpish

Icke Medlem
Meddelanden
54
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Liam

Vad heter du på discord? Limpish#4487

Ange ditt födelsedatum 6 April 2006

Ungefär hur ofta är du inne, vilka tider? På vardagar är är jag inne mellan 16:00 - 00:00 men kan variera lite beroende på skola & gymtider.
På helger är jag inne mellan 13:00 - 05:00, allt beroende på när jag väljer att gå o lägga mig, när jag vaknar och om jag har något att göra under dagen men det är på ett ungefär de tider jag kommer vara aktiv.

Vid de tillfällen jag inte är ingame kommer jag vara lätt tillgänglig i discorden.

Vad är det som får dig att söka till Trainee? Jag söker till trainee då jag vill ta mer ansvar och hjälpa servern & spelarna att utvecklas inom sitt rpande. Ser ibland tyvärr fel i rpet och vill då kunna agera för att förbättra situationen och hjälpa servern bli en bättre plats för alla. Jag kommer se till att alla får den hjälp de behöver både i discord & ingame. Jag är mycket trevlig och social som person och gillar att prata med personer och hjälpa till med det som behövs. Jag tar ansvar för mina handlingar och är ärlig mot alla. Jag har mycket fritid över på dagarna och känner att jag vill lägga den på att hjälpa till på servern. Jag ser en väldigt stark gemenskap hos staff-teamet på Unive och skulle gärna ta del av det för att hjälpa andra utvecklas men även själv utvecklas. Vissa tider som jag är online märker jag även ofta att det inte är särskilt mycket staffs online men väldigt mycket spelare som då inte kan få den hjälp de behöver. Då jag har mycket fritid och flexibla tider kommer jag se till att vara aktiv då det behövs och anpassa mig efter spelarnas behov. Då jag har mycket erfarenhet av rollspelande och rpat flera år tillbaka (ca 2.5k timmar) har jag koll på regler och har ett utvecklat och seriöst rp. Jag vill att folk ska förbättras och inte bara bestraffa utan även hjälpa folk för att misstag inte ska ske igen. För mig är det viktigt att man tar hänsyn till andras situation och hjälper även de nya till rollspel att förbättra sig. Dock är "ny till spelet" ingen anledning till att begå regelbrott men ni förstår vad jag menar. Om jag känner mig osäker på någon punkt inom arbetet kommer jag istället för att göra fel, fråga en annan staff och sedan agera efter det och ta lärdom på det sättet. Jag vill att personer ska se mig som en trevlig och hjälpsam person som sköter mitt arbete och har rollen för att hjälpa till och inte för att utnyttja dens förmågor. Förstår till fullo att staffsen har väldigt mycket att sköta på servern och vill därför lägga ner min tid och energi för att hjälpa till och gemensamt skapa en bättre miljö för serverns alla spelare. Jag kommer stå för mitt arbete och mina val och inte låtas övertalas av andra att göra fel i mitt arbete eller utnyttja min roll. För mig är det viktigt att använda rollen till det den är till för och inte för ens egna fördel. Unive är ett stort växande community och vill gärna hjälpa till i den framtida utvecklingen.

Vad skulle du säga att du skulle vilja jobba för att utveckla på servern? Jag kommer jobba överallt, både i discord och ingame och se till att få ett flyt på mitt arbete. Kommer kika runt mycket i noclip & spec för att se att alla sköter sig och kommer svara och hjälpa /reports. För mig är det viktigt att alla får den hjälp de behöver för att trivas på servern och kommer lägga ner mycket fokus på att just hjälpa folk, mer än mitt egna rpande. Jag kommer bemöta alla med respekt och jämlikhet och kommer inte ge personer fördelar eller liknande. Bedömning av konsekvenser kommer ske utan fördel för att jag t.e.x. känner personen, utan alla kommer bestraffas & behandlas lika. Jag kommer göra det arbetet jag blir tilldelad och då jag inte blir tilldedad specifikt arbete kommer jag göra det jag anses behövs. Kommer alltid vara tillgänglig och sköta arbetet före mitt egna rpande. Jag kommer även se till att läsa ansökningar ifall det skulle behövas och ge de sökande ett snabbt svar så de slipper långa väntetider. Då jag är aktiv kommer jag använda tiden till viktiga saker och inte slösa bort tid genom att t.ex. ha kul i noclip. Jag kommer svara på frågor i både chatt & pm och även vara aktiv i support samtal.

Hur länge har du spelat på Unive? Spelade mycket under multistads tiden och även mycket under unive tiden men valde för några månader sen att ta en liten paus, har nu kommit tillbaka och är mycket aktiv igen.

Har du några tidigare erfarenheter? Jag har varit staff på många servrar tidigare och även ägt flertalet servrar med vänner som blivit relativt stora (whitelistade med åldersgräns, de flesta 40+ spelare dagligen och några med 64 + kö). På de servrar jag har varit staff på har jag tagit mig högt upp i position på grund av mitt hårda arbete och vilja att hjälpa folk. Har varit staff på flera stora servrar inom det svenska fivem communityt men vill inte nämna några servernamn här, ni förstår nog varför men kan dock tas privat om det skulle viljas.

Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon? Det jag inte kan ser jag fram mot att lära mig :)

/sqlban (id) (tid) (anledning) - Banna en person.
/sqlunban (Hex-id) - Används för att unbanna en person som fått godkänd överklagan.
/sqlbanoffline (steam id) (tid) (Anledning) - Bannar en person som är offline.
/sqlbanhistory (id) - Historik över spelarens tidigare bans & kicks.
/kick (id) (anledning) - Används för att kicka någon.
/sc (meddelande) - Meddelande till staffchatten.
/svc (meddelande) - Meddelande till servervaktschatten.
/noclip - Gör dig osynlig och tillgång till att flyga.
/revive (id) - Återuppliva någon.
/giveitem (id) (item) - Ge ett föremål till spelare.
/freeze (id) - Fryser fast en person och begränsar möjligheten till att röra sig.
/skin (id) - Ge en person tillgång till att ändra sin karaktär visuellt.
/goto (id) - Teleportera till en spelare.
/bring (id) - Teleportera en spelare till dig.
/tpm - Teleportera till waypoint.
/unfreeze (id) - Slutar att frysa en person.
/spec - Lista över serverns spelare för att specca.
/dv - Ta bort fordon.
/setjob (id) (jobb) (rang) - Du ger en person ett jobb samt vilken rang.
/svban - En ban som varar i en timma.
/toggleid - Id över alla spelares huvud.
/togglename - Steamnamn och id över alla spelares huvud.
/annnounce - Skriv ut ett extra synligt meddelande i chatten för att uppmärksamma.
/who (id) - kolla personens behörighet (medlem, kriminell mm)

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? Vid frågor eller funderingar finns jag lätt tillgänglig ungefär dygnet runt i discord pm. Tack för mig :)

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka