Nekad LimePro | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Lime.

Medlem
Servervakt
Jobbstyrning
Meddelanden
250
Reaction score
17
Ange ditt födelsedatum: 20 Maj 2008

Vad heter du på discord? Lime#6835

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 150 timmar

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 4-5 timmar kommer jag vara aktiv.

Hur ofta kommer du vara inne? Jag kommer vara inne varje dag.

Hur många timmar har du på FiveM? 150 timmar

Vad heter du? Linus Lindkvist

Hur gammal är du? 21 år

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Det verkar vara ett roligt jobb, man får träffa många nya människor, prata, köra bil och hjälpa till. Man får också vara med om många spännande saker.

Varför ska just du bli anställd? För att jag är bra på att prata med människor och kommer jobba nästan hela tiden. Jag har tålamod och blir inte oftast inte arg.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Styrkor: Snäll, rättvis och bra på att prata med folk.
Svagheter: blir arg när någon är orättvis, morgontrött och så blir jag lite stressad ibland.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Ja min pappa och min mamma var poliser och vi brukade leka polis när jag var liten. Jag har också varit med på polisens familjedagar.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Ser till att bilen stannar i väggrenen och därmed inte är i vägen för trafiken. Förklarar för föraren att han är misstänkt för fortkörning och olovlig körning eftersom han inte har körkort. Begär därefter att han ska följa med och sätter honom i baksätet på polisbilen och kör honom till polissationen för att slutföra ärendet och fixar bärgningsbil till bilen.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Anropar RLC och begär ambulans till platsen och lämnar information om bilen som kört iväg så att kollegorna kan ingripa och förhoppningsvis gripa gärningspersonen. Ser till kollegan tills ambulansen kommer och inväntar sedan order om vad jag kan göra, ex möta upp eller följa efter den flyende bilen.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Anropar RLC och begär förstärkning och inväntar order från yttre befäl. Om rånarna lämnar banken informerar jag och om det är möjligt och jag får order om det följer.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Identifierar mig som polis och ropar att mannen ska lägga ned kniven och att han ska lägga sig på marken. Om han inte gör det försöker jag prata med honom och ta reda på varför han viftar med en kniv. Om han inte lyssnar försöker jag ändå lugna ned situationen och tillsammans med kollegan övermanna honom och sätta på honom handfängsel och transportera honom till polissationen.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Radiodisciplin handlar om hur man kommunicerar korrekt via polisens radiosystem (RAKEL) Man anropar med "kom" och man avslutar med "klart slut"

Vad betyder våldstrappan? Polisen börjar med att prata med gärningspersonen om det inte fungerar används milda fysiska metoder om om det inte fungerar får polisen använda mer kraftfulla fysiska metoder om det inte fungerar så får polisen använda batong eller handfängsel fungerar inte det får polisen använda vapen.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka