Inaktuell Lil Tjay | Polismyndigheten Ansökan[Vible]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Lil Tjay

Icke Medlem
Meddelanden
15
Reaction score
1
Ange ditt födelsedatum: 11 September 2001

Vad heter du på discord? *Jisoo*#8261

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 326

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? Minst 8 timmar

Hur ofta kommer du vara inne? Hela tiden, och just nu ännu mera eftersom corona och jullov

Hur många timmar har du på FiveM? 326

Vad heter du? Lil Tjay

Hur gammal är du? 25

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? För att hjälpa staten att få ett bättre samhälle. Minska kriminaliteten så folk kan leva sitt liv i fred utan att någon förstör den.

Varför ska just du bli anställd? För att jag har viljan att hjälpa staten och få bättre samhälle och jag har alltid velat bli polis sedan jag var barn.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Jag kan hantera stressande problem och jag kan prata med folk på ett trevligt sätt. Det svaga av mig är att jag kan vara för snäll ibland men jag följer alla regler.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Jag har varit polis aspirant förut.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag pratar med personen och berättar att hen har kört för snabbt och ger böter.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag ringer andra poliser och berättar information om personen och bilen och jag tar min kollega till sjukhuset. Ett liv före än att fånga kriminella.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Jag pratar med någon med högre plats och frågar vad som måste göras och följer den. Medans jag väntar på svar så säger jag till så att platsen blir spärrat och folk inte är vid närheten.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag säger att han ska lugna ned säga och släppa kniven och om han inte lugnar ned sig så varnar jag han att jag kommer skjuta han med tazer.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Radiodisciplin är viktigt i all radiokommunikation, men ett måste på nödkanalen. Bristande radiodiciplin kan innebära att viktig information inte når mottagaren på grund av att radionätet är belastat med annan, mindre viktig trafik. Ett radionäts effektivitet avgörs till stor del av dess användare.

Vad betyder våldstrappan? Det är polisens våldsanvändning, vad jag ska använda för att lösa olika situationer. Lågrisk är kommunikation och det är som en trappa av vad jag ska använda. Från lågrisk till högrisk är t.ex kommunikation, milda fysiska metoder, kraftfulla fysiska metoder, batong, fängsel och sist vapen.

Tillbaka