Accepterad Liiam | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

EEee

Aktiv Medlem
Meddelanden
884
Reaction score
62
Vad är ditt namn i verkligheten? Liam

Ditt discordnamn: liiamm. eller Liiam

Ange ditt födelsedatum
1 Augusti 2005

Varför ska just du bli staff? Om just jag bli staff så skulle jag göra mitt bästa så att alla får den hjälp som dem behöver i support ärenden samt försöka höja RPn på servern, kommer vara mycket aktiv minst varje dag typ 4 timmar kan bli mera då jag har annat att göra men känner absolut att jag har tid och gör så att jag kan göra mer staff arbeten på serverm speciellt när det är vinter när man inte vill gå ut överhuvetaget pga -graderna att det börjar bli kallt. Min RP nivå är faktiskt bra, tycker jag är väldigt bra eftersom har rpat mycket så jag vet vad som är rätt eller fel då jag har 2000+timmar, när det kommer till support ärenden med andra personer. Jag är en person som gör det allra bästa man kan på saker som man gillar, tex jag skulle älska att vara staff på denna server så ifall jag skulle bli det så skulle jag lägga ner så mycket tid som krävs och så mycket tid som jag kan, tycker att jag inte är för lat och ifall jag skulle få en chans i staff teamet så skulle ni märka på att jag talar sanningen. RP nivån på servern eller ja alla servrar så är det ju alltid folk som vill förstöra så mitt jobb kommer då att göra allt jag kan för att få bort dem personerna ifrån servern eftersom jag tycker inte att dem har något på servern att göra. Som sagt jag ska göra allt för att RP nivån på hela servern då ska vara bra utan lallare ska komma och förstöra för andra. Såklart kommer kolla på små saker som inte är okej, liksom kommer specca runt lite och kolla ifall någon person kanske snackar ooc eller annat, om de nu skulle hända så skulle jag förmodligen ge en kick som första varning eller de kan bero på hur mycket ooc som har sagts. Fast enligt mig så tycker jag inte att de ska vara nödvändigt att behöva banna en person för en liten ooc grej ist en varning eller en kick så att personen förstår. Kommer alltid ha igång Medal så jag kommer klipp varje gång jag bannar någon så det inte senare blir något tjat i support ärenden. Kommer lägga ner all den tid jag kan för att göra Unive staden till ett bättre Community i discorden samt FiveM servern. Jag ska kolla runt så alla gör rätt och inte fel för annars lägga kick som varning för sedan banna ifall perosnen fortsätter bryta emot reglerna. Ifall någon hoppar support och personen ifrågan säger att hen har blivit rdamd så kommer "ALLTID" be om klipp eller bevis om jag nu ska kunna gå vidare samt personen ska kunna få ett ID på hen som har rdmat. Ifall jag kommer till ett support ärende då inte personen har ett klipp eller inte vet hur man fixar medal tex så kommer rekommendera att skaffa "Medal" för att kunna få chansen att klippa när sånt här händer eller när någon bryter emot reglerna så att man kan varna eller banna personen så att de blir lättare i framtiden för personen samt lättare för "OSS" staff veta vad som har hänt direkt. Jag kommer största delen ägna min tid på servern noclipa men när jag inte gör de så kommer jag att RPa. Jag kommer i största hand hålla koll på reports, om jag tycker att de kommer in mycket reports så kommer jag att hålla koll fast när de blir mindre tex emot kvällen så kanske de har minskat reports och då kommer jag RPa. Kommer ägna mig åt att hjälpa servern först.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag tycker då det mesta faktiskt funkar på unive men en birst som förekommer är då den krim rpn som finns. Anledning varför jag tar upp detta är då att jag har varit krim en längre tid rpat fram och tillbaka då jag aldrig fått indragen ifrån min uppfattning. Krim rpn består mestadels av en socialt rollspel vilket jag strävar efter men folk som inte kan hålla nivån väljer då konstant istället för att prata att skjuta princip hela tiden och ser ingen vits med den sociala rpn. Det jag vill komma till att det återkommer samma problem folk åker och skjuter hela tiden och kör för makt och pengar. fearpar, pwg och endast bidrar med dålig rp vilket är den största anledning varför jag vill ansöka till staffs för att kunna motverka detta problem som finns inne just nu.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? På det sättet hur vi övriga i staff teamet ska kunna lösa grejer så är att kommunicera väldigt viktigt även visa respekt till andra medarbetare i staff teamet för att inte skapa onödiga konflikter. För att faktiskt driva rpn framåt så krävs det engagemang ifrån övriga i staff teamet även att man ska kunna lyssna på andra medarbetare som sagt. Jag som staff kommer vara med för att försöka och underlätta arbetet på servern för att se till att det faktiskt går framåt. Jag anser mig som mogen och kan nog ta ansvaret för att bli staff igen vilket inte ska missbrukas. Söker till staff då jag gärna vill ge det ett försök och om jag sumpar chansen demota mig direkt men då jag verkligen vill prova och känner mig otroligt engagerad i detta så vill jag gärna kunna bidra till staff teamet/rpn.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? En stor del när man är staff ju agera så professionellt som möjligt genom att kunna prata i god ton i olika supportärenden även andra staffs i teamet. Jag tycker då att man alltid bör ta in personen i support om man har tänkt att banna om det inte är en solklar ban. Men ifrån sida är det definitivt proffsigare att jag faktiskt ber personen hoppa support så jag även kan höra deras verion alltid i support ärenden så att jag inte tar förhastade åtgärder vilket även gynnar mig vilket kan helt ändra beslut om jag exempel ser ett klipp där det ser ut som personen rdmar om personen väljer att hoppa support o förklara kan det ändra hela situationen. Slutsatsen är att sköta saker snyggt och proffsigt.

Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag? Min aktivitet skiljer från dag till dag men tanken är helt klart att försöka va aktiv så ofta jag kan. Det jag själv hade velat eller kommer vilja är att ta mera support ärenden vilket är nog det roliga tycker jag då jag va helper tidigare så va nog support call det roligaste att va helper. Reports kommer också tas men kommer nog inrikta mig att försöka bli support ansvarig.

Hur länge har du spelat på Unive? Sen september 2020 men har ju varit till och från på dessa 3 år men när jag började spela här seriöst va 2022 i augusti/september. Varit nu medlem i 3 månader möjligen nu utan vidare bans.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja jag har erfarenheter sedan tidigare. Vet då alla kommandon som man ska veta som helper och även var MA 1 gång tidigare och helper 2 gånger tror jag om jag har rätt.

/togglename (det är så man ser spelarens id och steamnamn)

/toggleid (det är så man ser spelarens id)

/sc (det betyder att man kan skriva i staff chatten)

/revive (det är att man livar upp sig igen)

/ban ( id) (anledning) (då får man en ban och det kan bero på hur många bans man har har man typ inga bli bannen kort har man många kan den bli lång)

/kick (id) (då kickar man personen från servern)

/goto (id) (då går man till personen man har gotoat)

/spec (id) (då specar man personen i noclip och ser derar pov)

/noclip (då är kan man åka runt när man är osynlig)

/reportlist kolla dom aktuella reportsen

Finns mera men dom jag kommer på.

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Support, Jobb, Kriminell, Donation, Servervakt

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Har inga problem med nått område. Har då varit staff tidigare var då sv, support även rp ansvarig.

Senast ändrad:
+rep :) Håller enligt mig en hög rp nivå och seriös spelare. Driven kille (är definitivt inne mer än 4 timmar per dag men vågar inte erkänna det)

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka