Antagen Liam2008 | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Stöd

Votes: 0 0.0%
  • Inget stöd

Votes: 0 0.0%

• Totalt antal väljare
    0
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Liam2008

Icke Medlem
Meddelanden
30
Reaction score
2
Vad är ditt namn i verkligheten? Liam Lindh

Ditt discordnamn: Liamlindh11

Ange ditt födelsedatum 28 April 2004

Varför ska just du bli staff? Jag tycker att jag skulle passa bra som staff eftersom jag är engagerad, ansvarstagande och har en god förmåga att samarbeta med andra. Jag har ett genuint intresse för att hjälpa människor, lösa problem och bidra till en positiv och trygg miljö. Jag är lugn under press, hanterar konflikter sakligt, och har tidigare erfarenhet av att ta ansvar i liknande roller.

Jag strävar alltid efter rättvisa och försöker se saker från flera perspektiv innan jag fattar beslut. Dessutom är jag aktiv, lyhörd och redo att lära mig nya saker för att utvecklas i rollen.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Allt fungerar som det ska enligt mig jag älskar server och vill bidra till att hjälpa andra och tycka likadant

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? För att lösa problemet skulle jag först se till att vi i Staff-teamet har en öppen och tydlig kommunikation. Jag tror på samarbete och att ta in allas perspektiv innan vi agerar. Om det till exempel handlar om spelare som inte följer reglerna eller skapar dålig stämning, skulle jag dokumentera vad som händer, diskutera det med teamet och komma överens om en rättvis och konsekvent åtgärd.

Vi skulle även kunna sätta upp tydligare riktlinjer eller ha informationsmöten så att både nya och gamla spelare vet vad som gäller. Jag tror att ett starkt staff-team löser problem bäst genom att stötta varandra, hålla god kontakt och alltid agera för helhetens bästa – inte bara utifrån enskilda åsikter.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att agera professionellt i sin staff-roll innebär att man är rättvis, konsekvent, respektfull och håller en god ton oavsett situation. Det handlar om att inte låta personliga känslor styra, att följa serverns regler och riktlinjer, samt att vara ett bra exempel för andra spelare. Det inkluderar också att lyssna på spelare, hantera konflikter sakligt och att inte ta genvägar, även när det känns enklare.

För mig är det väldigt viktigt att agera professionellt. När man har ett förtroendeuppdrag som staff representerar man hela teamet och servern. Om jag beter mig oprofessionellt riskerar det inte bara mitt eget rykte, utan hela teamets trovärdighet. Därför ser jag det som ett ansvar att alltid uppträda moget, visa respekt och bidra till en trygg och positiv miljö – både i hur jag pratar, hur jag löser problem och hur jag bemöter andra.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? För mig är det viktigt att ha en bra balans mellan staff-rollen, mitt privata liv och min RP, både för att kunna prestera bra och för att undvika att bränna ut mig. Jag planerar att vara tydlig med mina egna gränser från början. Det innebär att jag kommer att vara aktiv och närvarande som staff när jag har tid och fokus för det – men också våga säga till i teamet om jag behöver en paus eller har mycket privat.

Jag tänker också separera min roll som staff från min roll i RP. När jag är inne som staff är mitt fokus att stötta andra, hålla koll på regler och lösa problem. När jag är inne i RP är jag där för att skapa upplevelser och ha kul som vilken annan spelare som helst – så länge det inte krockar med mina staff-ansvar.

Skulle något akut hända medan jag är i RP, som kräver staff-insats, så är jag självklart flexibel och kan kliva in – men i grunden tror jag på att planera min tid och vara tydlig med vilken roll jag är i för stunden. Kommunikation inom teamet och att inte ta på sig mer än man hinner med är också nyckeln till balans.

Hur länge har du spelat på Unive? Typ 1 år

Har du tidigare erfarenheter som staff? Nej, jag har inte haft en officiell staff-roll tidigare – men jag ser det som en möjlighet att utvecklas och visa vad jag går för. Jag har däremot mycket erfarenhet av att samarbeta med andra spelare, lösa problem på ett moget sätt och bidra till en positiv stämning både i RP och utanför.

Jag har också lärt mig mycket genom att observera hur bra staff arbetar, och jag är redo att ta ansvar, lära mig snabbt och ge mitt fulla engagemang om jag får chansen.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Support, Servervakt

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Inte som jag känner just ju

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka