Nekad Lenniboy13 | Medlem ansökning [jonte]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Lenniboy13

Icke Medlem
Meddelanden
8
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Leo

Vad är ditt discord namn? Little Khuksy

Vad är ditt födelsedatum? 21 September 2012

Heter du samma på Discord som på Steam? Ja

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Min Karaktär heter Lars Göranson och är 30 år gammal och har en dröm att va polis och hjälpa alla medborgare på serven.

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? Snabb Smart Tålig

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Min karaktär heter Lars och växte upp i en trygg men ganska enkel miljö. Redan som ung hade han en stark känsla för rättvisa och tyckte det var viktigt att hjälpa andra människor. Under sin uppväxt såg han hur små brott och orättvisor kunde påverka samhället negativt, vilket väckte hans intresse för lag och ordning. Lars har alltid varit en lugn, disciplinerad och ansvarsfull person. Han höll sig borta från problem och fokuserade istället på att bygga en stabil framtid. I skolan var han engagerad och målmedveten, och han visste tidigt att han ville arbeta inom ett yrke där han kunde göra skillnad. När Lars flyttade till staden såg han det som en möjlighet att följa sin dröm – att bli polis. Han vill arbeta för att skapa trygghet, hjälpa medborgare och bidra till att minska kriminaliteten. På kort sikt är hans mål att skaffa ett jobb, lära känna staden och så småningom ansöka till poliskåren. På längre sikt vill Lars bli en respekterad polis som är känd för sin rättvisa, sitt lugn i pressade situationer och sin förmåga att samarbeta med andra. Han vill inte bara upprätthålla lagen utan också bygga förtroende med stadens invånare och bidra till en bättre miljö för alla. Lars är en karaktär som kommer utvecklas över tid, där hans erfarenheter och relationer i staden formar vem han blir. Målet är att skapa realistisk och seriös roleplay där både framgångar och motgångar spelar en viktig roll.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med seriös, realistisk och engagerande roleplay där jag alltid sätter upplevelsen för alla spelare i fokus. Jag är noga med att följa serverns regler och strävar efter att skapa trovärdiga scenarion som känns levande och genomtänkta.

Med min karaktär Lars, som har målet att bli polis, kan jag bidra med laglig och strukturerad RP som skapar balans på servern. Jag vill delta i scenarion som involverar allt från vardagliga händelser till mer intensiva situationer, där fokus alltid ligger på bra samspel mellan spelare snarare än att “vinna”.

Jag är också en lugn och respektfull spelare som kan hantera stressiga situationer på ett moget sätt. Jag har lätt för att samarbeta med andra och bidra till att bygga upp långsiktiga relationer mellan karaktärer, vilket gör RP mer levande och intressant över tid.

Utöver detta är jag aktiv och engagerad, vilket gör att jag ofta är tillgänglig för att skapa RP och bidra till serverns aktivitet. Jag vill vara en del av en positiv community och hjälpa till att skapa en miljö där alla kan ha roligt och utvecklas inom sin roleplay.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela för motpartens vinst innebär att man inte alltid fokuserar på att själv “vinna” ett scenario, utan istället prioriterar att skapa bra och realistisk roleplay för alla inblandade. Det handlar om att ibland låta den andra parten få övertaget om det gör scenariot mer trovärdigt och roligt.

Istället för att försöka undvika alla negativa konsekvenser för sin egen karaktär, är man villig att ta förluster – till exempel att bli gripen, förlora en konflikt eller hamna i problem – om det bidrar till bättre RP. Detta skapar mer dynamiska och levande scenarion där båda parter får utvecklas.

Det innebär också att man inte använder orealistiska metoder för att “vinna”, utan håller sig till vad som är rimligt för situationen och sin karaktär. Genom att spela för motpartens vinst visar man respekt för andra spelare och bidrar till en mer seriös och balanserad RP-miljö.

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Ja, jag har gjort mindre misstag tidigare inom roleplay, till exempel att jag i början inte alltid hade full koll på alla regler eller hur vissa situationer skulle hanteras på bästa sätt. Det kunde handla om små saker som att inte ge tillräckligt med utrymme för motparten i ett scenario. När jag fick det påpekat tog jag det seriöst och såg det som en möjlighet att utvecklas. Jag läste igenom reglerna noggrant igen och började tänka mer på att alltid prioritera bra och rättvis RP framför att själv “vinna”. Det jag har lärt mig är vikten av tålamod, kommunikation och att alltid respektera andra spelares upplevelse. Sedan dess har jag blivit mycket mer medveten i mitt sätt att spela och ser alltid till att följa reglerna och bidra till en positiv RP-miljö.

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Ja

Kan du ge exempel på några av serverns regler? Rasism Toxicitet

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? den frågan om pelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? är både ja och nej är det nu men om ni godkänner denna ansökan så kommer jag lämna servern

Nekad ansökan
Anledning: AI

Du får ansöka igen om 24timmar. Lycka till nästa gång!
Med vänliga hälsningar,
Medlemskapsansvariga

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka