Nekad leeoon | Ansökan till Servervakt [deckz]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

leeoon

Icke Medlem
Meddelanden
14
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Tim

Vad heter du på discord? lleeoN#5495

Ange ditt födelsedatum 1 Januari 1970

Beskriv din dagliga aktivitet. Ca, 4 timmar eller mer.

Hur länge har du varit medlem på Unive? sedan sommaren 2021.

Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) Vet inte men en del mycket lall men det var först när jag var ny till rp och därför inte förstod vad rp exakt va.

Har du tidigare varit blacklistad? Nej

Förklara vad för uppgift en servervakt har. En servervakt uppgift är att se till så folk på servern sköter sig och rpar ordentligt. T.ex. lall och oseriös rp, ooc, och regelbrott är inte okej. Man ska fortfarande rp vanligt men när man stötter på någon som inte sköter sig så kickar man eller sv bannar man dem beroende på vad dem gör. Folk gör såklart misstag ibland eller om dem gör något dem inte menar behöver man inte ta till med åtgärder direkt men om det sker upprepande regelbrott så blir det åtgärder. Och meningen med kicks och bans är att få folk att förstå och lära sig av det dem gjort och att dem ska förstå allvaret.
En väldigt stor grej angående servervakt perms är att inte abusa sina perms då det leder till allvarliga åtgärder och gör rp:n extremt dålig. T.ex. att ressa sig själv i ett scenario bara för man är låg i HP eller att man dött och det kallas abuse men även korruption. Eller att hota folk med "ska du ha flygbilljet" eller liknande. Bara för att man har dessa perms ska man inte tro att man har mer makt än alla andra medlemar. Eftersom man är servervakt representerar man servern lite extra och då borde man visa att man kan rpa på ett bra och posetivt sätt.

Som en sammanfattning ska man rpa vanligt och inte gå och leta efter folk att banna. Man ska göra sitt jobb på ett så bra sätt som möjligt.

Varför vill du bli servervakt på servern? Jag vill bli servervakt då jag stöter på lallare och folk som gör regelbrott dagligen. Folk som allmänt beter sig dåligt.Jag vill även underlätta för staffs och jag känner att jag som servervakt kan rpa som vanligtg men samtidigt banna/kicka folk ibland beroende på vad dem gör. För mig verkar heloer eller högre uppsatt roll jobbigt då jag gillar att rpa mycket. Jag är aktiv på min dator och på unive varje dag och jag har spelat på unive under en lång period. Att förbättra rp:n är även anledning för varför jag vill bli Sv.

Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Att vara korrupt innebär att t.ex. ressa sig själv eller sin kompis bara för vi är låga i Hp eller om min kompis gör regelbrott och lallar och jag gör inget åt det utan låter han/hon fortsätta.

Sedan abuse då man t.ex. ressar Eller om man är i skott scenario som kriminell och ressar sig själv bara för att inte förlora sina saker. Eller om jag kickar folk för att få fördelar med olika saker. Det är även abuse att hota folk med att banna eller kicka de.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka