Inaktuell Lasse Björkman | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    2
  • Omröstningen stängd .

pewpew

Medlem
Medlemskap Ansvarig
Meddelanden
87
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? William.

Ditt discordnamn: pewpew6895

Ange ditt födelsedatum 21 November 2012

Varför ska just du bli staff? Jag hade viljat hjälpa till, och ta ett större ansvar, över servern och se till så att allt står väl, och att alla kan bidra med en seriös, och rolig RP även utanför när man jobbar som staff! Och se till så att allt står väl även i DCN och IG. Menas då allt all RP ser bra ut, och att alla har en rolig, och seriös RP in game. Och se till att dra in personer som sitter i väntrum blir indragna i en support channel, och får hjälp eller att få ställt sin fråga eller eventuellt annat, vad de behöver hjälp med!

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Ser ofta ibland, inom mitt yrke Polis, att det är CopBaitare och lallare, som sabbar RP:N. T.ex att säga "ska kolla i min inventory" om de t.ex får frågan om de har nått vasst på dem, och sedan att de säger de. Det hör jag ofta och det är OOC in game. Eller att kriminella har stor brist på sociall RP som måste förbättras. Känner att som staff kommer jag kunna hjälpa andra, och det kommer gå bättre för alla andra också!

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Om vi säger att jag ser att polisen har gjort ett ingripande på en person, och ser att personen säger låt mig kolla min inventory, då istället för att avbryta scenariot eftersom den har brutit mot regeln OOC, kan jag in vänta på person som har brutit mot OOC regeln, att bli släppt, ta ID och att det är där personen får sina konsekvenser vad de har begått. Sker alltså efter personen har blivit släppt, för att inte förstöra scenariot. De där emot jag vill veta är om detta skulle hända nån gång, att jag vet om man direkt ska ingripa och att den får sina konsekvenser och att den åker på flyg, eller om man ska invänta! Skulle det vara nått cmd eller nått som jag inte har access till, kan jag ta kontakt med Mod eller högre uppsatta personer än mig. Eller om jag har access, men det ligger en stor historia bakom, så kan jag ta hjälp av en till Mod/högre uppsatt än mig. Sitta i dcn med andra staffs för att kunna samarbeta om man skulle stöta problem, eller annat. Också om man skulle ha en fråga, så är det mycket bra att fråga dem så du inte gör nått som du inte är så säker på!

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Respektera alla och att inte skita i att ta hand om någons ärende. Är staffs inte professionella finns det chans att spelarna bryter mot server reglerna och att de aldrig får hjälp med sina ärenden. Och det är därför vi finns för att hjälpa. Ser vi nån som behöver hjälp så hjälper vi, vi lämnar inte bara det bakom. Har vi funderingar, som jag nog kommer ha de par första dagarna som staff om jag får godkänt, så ska man fråga nån som vet eller om de kan ta tag i ärendet.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Kan helt säga lite 60% 40%. 60% som helper, genom då att jobba som staff, ta emot tickets och mer IG. 40% de privata, med det jag har i RP.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har spelet Unive, från 26 November. Det är cirka 3 månader.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja, det har jag har gjort kommandot /help och har fått hjälp, och lärt mig lite hur de jobbar. Kollat en hel del på staff jobb på youtube, när Unives staff jobbar och visar hur det ser ut för dem att kunna jobba. Har lärt mig systemet för /help nu, hur det fungerar på andra sidan som jag gillar väldigt mkt. Kan också mer än så!

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP (Helper IG), Support.

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Känner faktiskt att jag har bra koll, och inte är så beredd att jobba inom. Känner mig säkert inom allt!

CMDS:

/dv (längd) (ägare) (man kan ba skriva t.ex "/dv 10")

/respawn (ID)

/sc (Medelande) (Staff chat)

/samtal (ID)

/kick (ID) (Anledning)

/ban (Hex ID) (Regelbrot) (Anledning) (nått sånt)

/ooc (Medelande) (bra för om man ska skicka ut nått som alla i hela servern ska se, när man jobbar som staff.).

Senast ändrad:
Tillbaka