Inaktuell L1nuS | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

L1nuS

Icke Medlem
Meddelanden
263
Reaction score
14
Vad är ditt namn i verkligheten? Linus

Ditt discordnamn: L1nuS#7136

Ange ditt födelsedatum 1 Januari 1970

Varför ska just du bli staff? Jag ska bli staff för att jag vet hur jag ska hantera rollen samt hur man ska använda sina perms och områden på ett bra sätt. Det finns väldigt många olika områden det finns vissa lite roligare och vissa lite tråkigare men ibland måste man ta de tråkiga för att komma åt dom roliga, Det jag vill säga är att man måste kämpa för att få det man vill man kan inte få allt direkt utan ibland måste man kämpa för att få de. Jag kan hantera alla olika områden och jag är redo att jobba inom alla för serverns bästa. Jag kommer satsa väldigt hårt på staff arbetet och jag kommer preotera min tid rätt jag kommer lägga upp de på ett bra sätt så jag hinner med allt jag vill och samtidigt kunna göra lite andra saker också. Jag kommer alltid ta staff arbetet före rp om jag väljer att rpa så ska det vara när jag vet att jag har tid för de och när det händer som minst på servern.

Det finns som sagt väldigt många olika områden och man måste veta olika saker inom alla och kunna hantera dom på ett bra sätt så områdena går framåt när man själv är på den positionen.

Don ans:
Vad jag hört och sätt. Varje gång jag varit i don kollar jag ofta hur dom gör och speciella saker som man kan lära sig om det är inte mycket man kan se son spelare och det är mycket mer som väll don ans men jag har lärt mig de jag kan från min position. Om man tar ansvaret som don ans ska man ta de extremt seriöst och verkligen satsa på staff arbete. Det är väldigt mycket att ta hand om och mycket att göra. Det viktigaste jag tycker man ska kunna inom detta område är att
1. Man ska ta initiativ och verkligen försöka lära sig och göra sitt bästa.
2. Man ska alltid ha respekt och vara trevlig i don när man tar ett don ärende så ska man vara trevlig och snäll mott den som donerar man ska hjälpa den så mycket man kan bara vara snäll så den trivs att vara i don och vill komma tillbaka jag har märkt några gånger folk som har dåligt attityd mott en så man inte vill sitta kvar egentligen och så ska de ej kvar de kommer jag satsa på väldigt mycket i alla fall.

Support ans:
Om man väljer att ta ansvaret för detta område tycker jag man ska veta att man måste vara aktiv, duktig och engagerad för att vara de. När man drar in någon i ett support samtal ska man alltid vara glad och en bra ton mott den man snackar med och vara trevlig man ska vissa personen respekt för att den personen ska kunna berätta de hen vill ha hjälp med så man fattar och så man kan hjälpa den så bra man bara kan. Om man tar support ska man inte vara otrevlig och jobbig mott hen då man rätt så snabbt kan bli trött och sur på personen och då kommer det leda till att man får -rep och får ett dåligt rykte om sig och de vill man inte ha. Så man ska alltid tänka på innan att vara snäll och hjälpa hen så bra och utförligt som de bara går.

Jobb ans:
Som jobb ans ska man veta vad dom olika jobben innebär och vad man ska kunna för att ta över ett sådant yrke. När man t.ex tar intervjuer med folk ska man alltid lyssna på erfarenheter, framtids planer, och hur hen ska hantera yrket på bästa sätt man ska inte anställa någon som chef bara för att utan man ska anställa dom för dom har stärka mål som man vet kommer göra yrket aktivt och bra igen. Det finns väldigt många mindre företag som folk helst inte vill jobba på och då gäller de att man måste hitta på lösningar på de så jobben blir mer intressanta och aktiva för de är då folk kommer komma till jobbet och vilja börja jobba. Det Är dock väldigt svårt och de tar tid och det måste man vara redo att lägga ner för serverns bästa och för spelarens bästa. En sak jag vet att många jobb ans gör är att skicka vidare sina vänner bara för dom är vänner dom kanske inte alls är duktiga men dom skickar vidare personen bara för dom känner hen det är en dålig sak som inte ska ske och det kommer jag jobba mott och inte göra, Såklart kan man skicka vidare sina kompisar om dom gör en bra ansökan/intervju.

Servervakt ans:
Det är ett väldigt viktigt område inom Unive för att mindre problem ska kunna få återgärder utan att en staff ska behöva komma dit som kanske i vissa lägen kan ta lite längre tid då det finns så pass mycket annat att göra så man hinner inte gå på alla reports. Servervakter ska kunna rpa och en viktigt sak är att Servervakter ska inte leta problem dom bannar problem som kommer i deras rpande Servervakter ska inte leta efter problem för att banna dom har dom fattat fel därför tycker jag att man ska bli mer tydlig när dom blir sv att det är detta och detta som gäller.

Krim ans:
Detta är ett av dom största områdena då kriminell rpn styr den mesta rpn såklart inte all men en står del av den och när en sån stor mängd av spelare rpar kriminella gäller de att kunna styra de också man måste ha regler som ska följas så rpn bra och görs på ett bra sätt. Som kriminell ans måste du tänka på att du bär på ett väldigt stort ansvar och det måste skötas snyggt och inte på ett operationellt sätt. Man ska ha en stor bild imon krim rpn och vad som är bra och vad som ska förbättras.

Detta är en del vad jag tycker om dom olika områdena och vad man bör tänka på innan man väljer att ta över ett område då man får ett stort ansvar när man får ett område därför när man väll blir staff ska man ta de seriöst och göra de för serverns bästa och inte för att de är coolt att va staff.

Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag? Veckodagar:

Måndagar: 17:00 - 22:30
Tisdagar: 17:00 - 22:30
Onsdagar: 16:30 - 22:30
Torsdagar: 17:00 - 22:30
Fredagar: 16:00 - 02:00
Lördagar: 10:00 - 04:00
Söndagar: 10:00 - 22:00

Lov:

Måndagar: 10:00 - 04:00
Tisdagar: 10:00 - 04:00
Onsdagar: 10:00 - 04:00
Torsdagar: 10:00 - 04:00
Fredagar: 10:00 - 04:00
Lördagar: 10:00 - 04:00
Söndagar: 10:00 - 22:00

Tiderna kan såklart ändras beroende vad jag gör men dessa tider är dom jag kommer försöka gå efter.

Hur länge har du spelat på Unive? 1 år nu i Januari.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag har väldigt mycket erfarenheter då jag varit staff innan då jag fick testa på väldigt många olika områden som då t.ex jobb ans, support ans, rp, jag tycker jag fick rätt bra koll och hur man skulle hantera dom olika områdena. Jag har fått väldig bra erfarenheter inom jobb delen samt support delen. En viktigt sak jag lärde mig och som är en bra erfarenhet är att man alltid ska vara trevlig och snäll mott alla man möter på som staff då man vill sprida en glädje till andra och inte bara massa hat.

Under min tid som staff innan så lärde jag mig en hel del kommandes, t.ex:

/ban (id) (tid) (anledning)
/kick (id) (anledning)
/svban (id) (anledning)
/revive (id)
/dv - du gör bilen som du är närmast försvinner
/giveitem (id) (hur många) (vad för något)
/givecash
/givemoney
/addkey
/setjob (id) (rang) (jobbid)
/spec
/specoff
/clearchat - bara för sig själv
/clearchattforall - rensar chatten för alla
/ooc skriver ut något så alla ser (lite viktigare saker)
/unban (hexid) (anledning)
/sc - skriver i staff chatt
/sv - skriver i sv chatt
/bring (id)
/goto (id)
/toggleid
/togglename
/who (id) - kollar spelarens roller
/m (id) - skriver privat meddelande ig
/noclip
/reportlist
/v (spawnnamn) på en bil
/freeze (id)
/unfreeze
/skin (id)
/tpm - sätt en gps på mappen så kommer du dit

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? Support, Jobb, Kriminell, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Jag kan jobba inom allt och är redo att jobba inom det som det behövs mer personer i spelar ingen roll vilket område det är alltid kul att få hjälpa till och kunna vara med och utveckla servern.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka