Nekad L1am. | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

L1am.

Icke Medlem
Meddelanden
49
Reaction score
3
Ange ditt födelsedatum: 19 Januari 2010

Vad heter du på discord? L1am.#8558

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 400 på olika konton men lite mindre på mitt main konto

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 3-10 beror på dagarna

Hur ofta kommer du vara inne? på vardagar kanske 15:00-21:00 men på helgerna mer

Hur många timmar har du på FiveM? https://steamcommunity.com/profiles/76561199111190809 det är buggat men det står hur många timmar jag har igen.

Vad heter du? Bosse Svensson

Hur gammal är du? 22 år

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? jag tycker om att hjälpa folk, ställa saker till rätta och ifall folk är ovänner så kan de bli vänner.

Varför ska just du bli anställd? för jag är trevlig och kan ta kritik, jag har tålamod och jag lallar inte

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) mina styrkor är att jag är social, stressar inte och är lugn. Svagheter: kan vara för snäll, blandar ihop saker och kan prata med för många på samma gång

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? på en annan server jag spelade på den för typ 5 månader sen den var amrikansk server. och då lärde jag mig att alltid vara där för någon.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? jag går fram till fordonet och säger till presonen "vet du varför jag stoppade dig" och då kanske han säger "nej". så säger jag "du körde i 200 kmh på en motorväg det är alldeles för snabbt". jag kommer fråga personen om den har leg och kollar om han har körkort. jag kommer be personen att gå ut ur fordonet och söka igenom han ifall han har något kriminellt på sig om han inte har det eller har det så kommer han oavsett åka till stationen. glömde att jag skulle skriva att jag ska arrestera honom och ringa bärgare. sen åka till stationen.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? jag skyndar mig ut från bilen och söker skydd och drar mitt vapen. jag kommer kalla fler poliser och ambulans till platsen och säga till de vad det var för reg, färg, modell, klädstil och dialekt. jag kommer säga till några poliser om att försöka hitta personen som sköt.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? vi kommer åka dit så fort som möjligt och vara passiv eftersom jag är aspirant. jag kommer låta poliserna göra deras jobb och inte vara ivägen för de och jag kommer lyssna på de andra poliserna.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? jag kommer vara beredd met tjänstevapen och tazer osv. jag kommer säga till att han stasnnar minst 6 meter ifrån mig och kollegan. jag kommer samt skrika "stå still och släpp kniven!". jag kommer ta fram min tazer och taza honom och kallar efter hjälp.

Förklara vad radiodisciplin innebär. att man inte lallar i radion eller något annat. bara för jobb osv.

Vad betyder våldstrappan? det är en modell som visar på de olika stegen/risker som kan användas av låg till hög risk av våld.
Låg risk är tex kommunikation i verbal eller kroppslig form.
Kraftfulla fysiska metoder ökar risken för våld, vilket också batong gör markant, handfängsel inne bär också en högre risk hos personen
Det sista steget är när man tar till vapen, det är den högsta risken.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka