Nekad kycklingburgare | Ban Överklagan [bailybog]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

kycklingburgare

Icke Medlem
Meddelanden
8
Reaction score
1
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198391608018/

Ditt Hex-ID: steam:110000119b5c2d2

Vad är din discord tagg? Yes.#3443

Vem var det som bannade dig? 1bailybog

Hur lång tid var din ban? Perm bann

Var är du bannad? FiveM Servern

Bild på banmeddelande: Skärmbild_20230129_041437.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror jag blev bannad för dels att jag sköt uppe på bron vid piren då det är väldigt nära parkeringen samt för powergaming.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Det som skedde innan bannen var så att jag och min polare satt i en kompis bil och tog det lugnt, sen så hoppade min polare ut ur förarsätet vilket ledde till att en person som vi inte har någon aning om vem han är tog bilen och började köra på folk och in i vägar, jag valde att försöka varna han att hoppa ur bilen flertal gånger och att jag annars skulle skjuta, hade även ett vapen siktat mot honom i bilen. Han fortsatte att köra över bron i piren mot vattnet men kraschade och voltade bilen. jag hade gett upp med att varna och valde att försöka skjuta en av dem då han försökte slå mig, jag märkte sen att inga skott träffades och insåg att han var icke-medlem. I den situationen hade jag aldrig en anledning till att bara sitta där och inte göra något.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det var vad jag tror gjorde för fel för att få denna bann men jag tycker att bannen är för överdriven, jag kommer att förklara hela scenariot från början tills att jag blev bannad. Händelsen var så att två personer (Som tydligen var icke medlemmar men visste inte detta.) tog min kompis bil och körde iväg med den med mig i den vilket resulterade i att jag valde att varna dem att hoppa ut flertal gånger ur bilen, annars så kommer jag att skjuta, jag valde att försöka att prata med dem innan vi började skjuta, detta är för att vi vet att en av reglerna är att försöka prata innan man ska välja en annan lösning. Dem valde inte att lyssna och fortsatte köra över bron i piren mot vattnet men kraschade på vägen vilket gjorde att bilen volta och landa upp o ner på. Jag var frustrerad vilket ledde till att jag gick ur bilen och började skjuta mot en av personerna som försökte slå mig flertal gånger men under den tiden visste inte jag att han var icke medlem så jag sköt flera skott mot honom och trodde jag missade bara. Jag förstod sen att det var overkligt av mig att gå ut ur bilen o börja skjuta vilket innebär att jag bryter mot regeln "powergaming" som är en regel jag alltid försöker visa hänsyn till. Anledningen till att jag började skjuta mot dem var på grund av att jag försökte varna dem flertal gånger att hoppa ur bilen men dem fortsatte köra runt med mig i den och körde på människor vilket ledde till skotten.
Jag hade ingen tanke om att stå och inte göra något åt saken för dels så visste jag inte att dem inte var medlemmar men även att dem körde runt med mig i bilen som dem hade tagit från mig och min polare. Jag tycker att "Inkompetent" är en dålig anledning till att banna mig då jag aldrig har gjort något liknande innan. Jag hade förstått om dem banna mig ett litet tag för "powergaming". Tror också att ta bort min kriminella roll som jag har betalat för är överdrivet då jag aldrig vart i en sån situation innan där jag har gjort något liknande. Har alltid försökt vara försiktig med vapen och alltid försökt prata mig igenom situationer.
jag vet även att piren är inte en plats man ska skjuta på och det är förbjudet men tänkte att i den situationen så var vi lite utanför på bron och jag kunde snabbt ta mig där ifrån men sköt i självförsvar då han sprang mot mig och försökte slå mig.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har innan perm bannad innan vilket var innan jag var medlem på servern, jag hade ej läst reglerna innan och bestämde mig för att göra det och försöka göra mitt bästa för att kunna få vara med igen, såklart skulle jag göra allt jag kan för att inte bli perm banned men hade inte någon koll alls på hur denna servern fungerade så bestämde mig sen att läsa alla regler och försöka bidra med en rolig rp helt enkelt.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat rollspela mina skador efter bil kraschen, även försökt tänka på platsen som det skedde på för att inte skjuta utan istället försöka ta mig därifrån och springa ifrån han som försökte slå mig men började skjuta i själv försvar och p.ga att han tog våran bil trots att jag varnade honom.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har lärt mig att alltid verkligen alltid tänka på viktiga regler, även om man är stressad under en situation, även att tänka på vart man är då situationen skedde väldigt nära parkeringen vid piren.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Jag förstår

Du får vänta ut din ban lite för att du ska ta lärdom av den, den rp du utförde var pinsam.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka