Accepterad Krsval | Medlem ansökning (asregrd)

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Krsval

Icke Medlem
Meddelanden
1
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Albin Krusevall

Vad är ditt discord namn? Krsval

Vad är ditt födelsedatum? 11 Juni 1998

Heter du samma på Discord som på Steam? Ja

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Kent "Sunken" Sunesson, 40 år

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? Snäll, klumpig, finurlig

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Sunken är en skånsk, lite sliten men charmig gubbe som alltid varit lillgammal. Han är en tekniknörd och gjorde sitt första inbrott vid 11 års ålder, följt av sitt första databas-hack vid 13års ålder för att ändra betygen för sin brorsa Tony. Trots sin småkriminella bakgrund har han ett hjärta av guld. Han har en förmåga att snacka sig ur de flesta situationer med dåliga men på något sätt trovärdiga ursäkter. Sunken är klumpig och lyckas ofta skada sig själv, vilket lett till flera besök på sjukhuset. Folk gillar honom, han är en skön och snäll typ som aldrig menar någon illa. Hans framtidsplaner är enkla: han vill hitta ett lugnt hörn av världen där han kan sälja "upphittad" elektronik, laga gamla datorer, snacka skit med folk och dricka kaffe i solen. Helst vill han också undvika fler sjukhusbesök, men det är nog för mycket begärt.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag bidrar med en karaktär som håller sig i gränslandet mellan det lagliga och olagliga, vilket jag tror kan skapa naturliga interaktioner för både civila, poliser och andra småkriminella. Sunken är en karaktär som folk kan tycka om trots att han är lite busig. Vilket öppnar upp för både humor, vänskap, misstänksamhet och drama.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Det betyder att man inte alltid spelar för att ”vinna” en scen, utan att man måste kunna låta sin karaktär förlora, bli lurad, gripen eller göra bort sig för att berättelsen ska bli roligare och mer levande för alla inblandade. Det handlar om att sätta scenens helhet före sitt eget ego. Jag tycker det är en viktig del av bra rollspel och allt blir mycket roligare.

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Eftersom jag inte spelat RP på datorn tidigare så har jag inte brutit mot några regler ännu. Men skulle jag råka göra det någon gång, så kommer jag ta till mig av det direkt, lära mig och se till att det inte händer igen. Jag är öppen för kritik och vill göra rätt.

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej

Kan du ge exempel på några av serverns regler? Metagaming - man får inte använda information som man vet OOC men som ens karaktär inte kan veta IC. FearRP - Karaktären måste bli rädd för livet när situationen kräver det. T.ex. om flera beväpnade personer riktar vapen mot mig, så får jag inte springa därifrån, utan följa vad som är realistiskt.

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag har aldrig rollspelat tidigare, men jag är väldigt intresserad och motiverad att lära mig (har kollat mycket youtube). Jag gillar att samarbeta med andra och skapa roliga scenarion tillsammans. Jag är lugn, respektfull och tycker det är viktigt att bidra till en bra stämning på servern.

Vidare till muntlig intervju, du har 48h på dig att ta din intervju innan den automatiskt nekas. Lycka till!

Godkänd efter muntlig intervju. Din testperiod på 10 dagar startar nu. Välkommen till Unive!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka