Nekad KraftMan | Medlem ansökning (Darin)

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

KraftMan

Icke Medlem
Meddelanden
10
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Nils

Vad är ditt discord namn? Nibali08

Vad är ditt födelsedatum? 12 Maj 2008

Berätta om din karaktär. Hans Wolfgang är en österrikisk man med en komplex bakgrund. Han föddes år 1990, då han växte upp i Österrike, där han fick en gedigen utbildning och studerade vid universitetet i Wien. Trots sina akademiska framgångar drogs Hans in i dåliga kretsar mot slutet av sin tid i Österrike, vilket ledde till konflikter med sin familj och en känsla av att behöva lämna sitt hemland bakom sig.

I en ålder av 25 år tog Hans beslutet att flytta till Sverige för att skapa ett nytt liv. Tanken var att han skulle distansera sig från sitt tidigare liv och fokusera på att använda sin intelligens och utbildning till något positivt. Trots hans ambitioner och akademiska bakgrund hade Hans svårt att bryta sig loss från de dåliga vanorna och det negativa inflytandet som han hade försökt fly ifrån.

I Sverige hamnade Hans Wolfgang snabbt i kriminella kretsar och blev en del av en underjordisk värld av brott och snabba pengar. Hans förmåga att tänka snabbt och analytiskt gjorde honom både respekterad och fruktad bland andra kriminella. Han använde ofta sin skarpa intelligens och strategiska sinne för att navigera i den farliga miljön han befann sig i.

Trots att Hans Wolfgang hade potentialen att göra stora saker med sin utbildning och intelligens, fann han sig fast i ett liv av brott och skuggor. Hans historia visar på komplexiteten hos individer som trots sina akademiska framgångar och intelligens kan hamna på fel vägar, drivna av olika omständigheter och personliga val.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Min plan är, liksom vad min karaktärsbeskrivning menar, att jag ska spela som krimminell i Unive. Denna roll kräver väldigt stort ansvar, vilket jag menar att jag verkligne har efter ca. 358 h på FiveM.

Jag kan genom min krimroll, bidra till högre RP-nivå, genom att inte bara skjuta, utan istället underbygga varje skottlossnign jag medverkar i, för att få ett mycekt realitisk scenario, vilket i sin tur ökar RP-nivån, alltså även hur kul serven blir att spela på.

Jag vill även, utöver min krim RP, rpa som e vädlgit trevlig akraktär, som beter sig som en vanlig medborgare. Min karaktär ska alltså inte vara en vlodtärstig kriminell, utan istället en smart kriminell, som inte bahandlar alla illa. I och med min planerade inritknign på krim, som är lite mer åt mafia hålelt, än street, blir detta väldigt realitiskt. Det ökar även mångfalden av RP på serven, där jag sticker ut från andra kriminella, och därigenom ökar RP-nivån.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Detta innebär i grunden helt enkelt att man ska rpa på ett realistiskt sätt. Man kan utnyttja faktumet att det är ett spel, för att vinna scanrion i rpn. Detta ökar dock itne RP-nivån, då alla scenrion bara blir mindre realistiska. Istället ska man då spela för motpartens vinst, vilket inte innebär att man nödvädnigtvis ska försöka förlora ett scenario, men dock att man ska försöka få förutsättningarna att bli mer lika för båda sidorna, vilket i sin tur ökar RP-nivån, och därför blir roligare för alla spelare.

Har du läst och förstått serverns regler? Kan du ge exempel på några av dem? Sunt förnuft: Man ska använda sitt eget förnuft och inte göra orimlgia beslut. Fear RP: Man ska rpa som att man faktiskt är rädd om man exempelvis får en pisot riktad mot en själv. RDM: Man ska inte exempelvis döda någon utan ett scenario som motiverar det.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Jag har spelat FiveM, särskilt Unive väldigt mycket. Jag har spelat ungefär 358 h.

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Nej, jag har inget vidare att tillägga.

Vidare till muntlig intervju, du har 48h på dig att ta din intervju innan den blir automatiskt nekad. Lycka till!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka