Nekad Koskenkorva Salmiakki | Medlem ansökning

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Koskenkorva Salmiakki

Icke Medlem
Meddelanden
8
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Oscar

Vad är ditt discord namn? Rogerponk

Vad är ditt födelsedatum? 2 April 2006

Berätta om din karaktär. Min karaktär heter Roger Tyrant, han är född i en liten stad utanför Sundsvall som kallas Matfors. Han är det yngsta syskonet och han har 3 syskon, 2 systrar och en bror. Hans mor dog vid hans födelse då det skedde en olycka under Rogers födelse där hans mor fick massa blodproppar och blodkärl hade spruckit. Dessa skador var obotliga och hon kunde inte räddas. Denna händelse var traumatisk för Rogers far då han hela livet har försökt göra så att sina barn ska ha en sådan bra uppväxt som han kan ge dem. Hans brorsa blev diagnostiserad med leukemi vid 6 års åldern, Roger var inte gammal då dessa nyheter kom, så han förstod inte vad leukemi var för något. Bara några månader efter hans brorsa fick denna nyhet så gick hans bror bort i 6 års åldern. Detta var sista droppen för Rogers far då han begick självmord efter hans son gick bort. Efter detta blev Roger och hans systrar splittrade, han hamnade på barn hem nere i Stockholm där han träffade sin kompis Sven. Roger och sven har varit polare enda sen dagen de träffades. Roger är en väldigt känslig individ efter allt han har behövt uppleva, han är väldigt empati full och han vill att alla ska må bra. Roger är också ordförande för en organisation som hjälper unga människor som inte har någon att vända ryggen till.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med en RP-nivå som är hög och seriös, jag kommer bidra med minnesvärda scenarion som man kommer kunna tänka tillbaka till och känna att man hade det så roligt under just det scenariot. Jag kommer också bidra med att RP:andet på servern blir bra och att man kan känna att man vill stanna kvar lite längre innan man går och slår av datorn.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Det innebär att man inte ska spela för att bli mäktigast på servern och att man inte ska vinna alla scenarion, detta kan ses som ungefär att combatlogga, då visar man ju att man bara spelar för att bli mäktig på servern och att man inte tycker att andra ska få ha scenarion där de kan vinna.

Har du läst och förstått serverns regler? Kan du ge exempel på några av dem? Jag förstår alla regler, det är väldigt lätta regler att förstå. Några exempel på några regler är VDM, vilket innebär att man inte får använda sitt fordon som ett vapen, t.ex att köra över någon om och om igen för att ta död på personen. Combat Logging, vilken innebär att man inte får lämna spelet när man håller på att dö under ett scenario eller att lämna för att man ska undvika att bli rånad. Powergaming, powergaming har två olika betydelser, ena är att man inte ska kunna ha onaturliga superkrafter såsom att man krockar in i en vägg i 100 km/h och sedan bara kör iväg, andra betydelsen powergaming har är att man inte ska spela för rikedom och bli mäktigast på server.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Ja, jag har spelat på Unive förr i tiden, men jag känner att jag vill komma tillbaka och spela lite FiveM. Nu under vintertiden när det inte finns så mycket att göra utomhus och man bara sitter inne så känner jag att jag skulle vilja komma tillbaka till rollspelandet!

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag har inte så mycket mer att tillägga!

Nekad, ditt Discord konto är inte mer än 2 veckor gammalt. Du får återkomma med en ansökan!

Tillbaka