- Personal
- Meddelanden
- 250
- Reaction score
- 6
Åtgärds-referens
ID: 2157 — Allvarlig (50p)
Typ: Grov VDM (§ 4.1b)
Anledning: kör över en person mitt framför folk 2 gånger i syfte med att döda honom när det står 10 personer där
Personal: Alec
Datum: 2026-04-26
Visa på portalen
Beskriv vad som hände från ditt perspektiv Vi var i grove Street och min bror ramlade från helikoptern och jag skulle hjälpa han. Jag tar en bil och är påväg mot sjukan men så träffar jag och min kusin på 2personer som håller på och hetsar fram något. Jag kör från de och lyckas skaka av de där med lämnar min bror i sjukan. De ser oss i sjukan efter ett litet tag och ber oss köra ut. När jag körde ut så höll de fortfarande på att hetsa både inne och utanför sjukan. Vi hade inte yttrat ett ord och vi visste att de var ute för o döda. När de hoppar ut och ska skjuta så valde jag att köra på hen tills hen dog. Allt detta skedde framför folk som satt i deras bilar och 1 person som stog på parkeringen som inte blev effekterad av scenariot. Polis anslöt sig till scenariot och då bad någon staff mig att hoppa krim support.
Varför anser du att åtgärden var felaktig? Jag anser själv att situationen är komplex och att det finns omständigheter som både talar för och emot mitt agerande. Anledningen till att jag valde att köra på personen var att de under en längre tid aktivt följde efter oss och uppträdde aggressivt. De hetsade både utanför och inne på sjukhusområdet vilket enligt min uppfattning skapade en tydligt hotfull och pressad situation. Det var inte en isolerad händelse utan något som eskalerade över tid.
Det är också viktigt att poängtera att jag tidigare hade försökt lämna situationen vilket visar att jag inte var ute efter att skapa eller delta i någon konflikt från början. Trots detta fortsatte personen att förfölja oss och när de dessutom hoppade ur bilen och fortsatte sitt aggressiva beteende i direkt anslutning till att vi redan hade blivit utsatta för dödande och skottlossning upplevde jag att situationen snabbt blev ohållbar. I det läget kände jag att jag behövde fatta ett snabbt beslut för att kunna ta mig därifrån och undvika ytterligare skada.
Samtidigt är jag medveten om att mitt agerande kan uppfattas som felaktigt eller överdrivet. Att använda ett fordon som ett vapen särskilt genom att köra på någon upprepade gånger tills personen dör är en mycket kraftig åtgärd. Det blir ännu mer problematiskt då det sker på en offentlig plats som sc styling där mycket rollspel vanligtvis sker och där andra spelare kan påverkas. En sådan handling riskerar att snabbt eskalera scenariot på ett sätt som gör att det avslutas abrupt istället för att utvecklas vidare på ett mer nyanserat och engagerande sätt.
I efterhand kan jag därför förstå hur mitt agerande kan uppfattas som att jag gick för långt i förhållande till situationen. Även om det fanns en tydlig konflikt och jag upplevde ett behov av att försvara mig eller ta mig ur situationen så kan valet av metod att använda bilen på det sättet anses oproportionerligt. Det är något jag tar med mig framåt och reflekterar över för att kunna hantera liknande situationer bättre i framtiden.
Jag överklagar mina poäng då jag i efterhand förstår att mitt agerande inte var korrekt. Även om situationen var stressig och hotfull så var det fel att använda bilen på det sättet. Att köra på någon upprepade gånger tills personen dör är en väldigt kraftig åtgärd särskilt på en offentlig plats där mycket RP sker och andra spelare kan påverkas. Det gör att scenariot eskalerar snabbt och inte spelas ut på ett bra sätt. Jag inser att jag borde ha hanterat situationen annorlunda till exempel genom att lämna området helt eller ta det via support istället. Det är inget jag har gjort igen och jag har lärt mig av misstaget.
Har du bevis som stödjer din överklagan? Nej.
Har du läst och förstår reglerna? Ja
Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja