Nekad KnutHaugstvedt | Polismyndigheten Ansökan (Noble)

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

KnutHaugstvedt

Icke Medlem
Meddelanden
56
Reaction score
9
Ange ditt födelsedatum: 9 Oktober 2008

Vad heter du på discord? KnutHaugstvedt#3696

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 500+ timmar.

Hur aktiv kommer du att vara? Jag kommer jobba 7+ timmar på vardagar och 9+ timmar på helger.

Vad heter du? Alexander Öberg

Hur gammal är du? 31 år

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Ja, jag har alltid kunnat simma.

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för att jag vill att folk ska kunna gå hemifrån säkert och för att folk inte ska behöva vara rädd. Jag vill även bli polis för att få bort så mycket kriminellt som möjligt i staden. Jag vill visa folk den rätta vägen till framgång. Jag tycket polis yrket verkar spännande och roligt då man får träffa nytt folk hela tiden. Jag tycker det är kul med spänning och det är väldigt mycket spänning i detta jobbet.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? Det viktigaste för mig är att folk ska kunna känna sig trygga och att dom kan gå på gatan utan att nått händer. Jag tycker även de är viktigt att hjälpa folk som behöver hjälp, radiodisciplin är också viktigt inom polis yrket för att alla ska kunna höra vad folk säger i t.ex. en skottlossning osv. Det som också är viktigt inom polisyrket är att man ska behandla sina kollegor och folk överlag med respekt. t.ex. om nån pratar med dig så kan de vara bra och lyssna som om du skulle prata med dom, då vill man ju också att dom ska lyssna. Det är fruktansvärt viktigt att inte missköta sin makt och sina vapen och verktyg man får för att det kan leda till en oro bland civila som dem ej ska behöva känna. Man skall vara strikt som polis och kunna ta kritik.

Vad vet du om yrket i helhet? Polisen är till för att skapa ordning och reda i samhället så att våra medborgare kan gå säkert utan att bli påhoppade, eller något annat hemskt. Vi är även där för att se till så att inget olagligt händer såklart, Man kan säga att poliser har en viss förebild för för medborgarna och det får dem att känna sig trygga när dem ser en polis eller polisbil i närheten. Man skall aldrig ta fram vapen i onödan, vapen är sista vägen ut.

Har du några tidigare erfarenheter? Jag har jobbat på Securitas så vet hur man använder sirener, tazer, batong och hur man beter sig i sin radio. Jag har även jobbat som polis i en annan stad.

Hur är du som person? ag är bra på att ta kritik och att hålla ett lugn i kroppen och inte brusa upp. Min tuffa uppväxt har format mig till den jag är idag bland annat så gillar jag inte att vissa känslor. Jag brukar vara omtyck av dem flesta. Jag är vältränad och har väldigt bra kondition. Jag använder inte vapen i första hand. Jag brukar prata mig ur dem flesta situationer.

Är det något vi bör veta om dig? Nej

Tillbaka