Antagen Knugen_ | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    1
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Knugen_

Medlem
Meddelanden
133
Reaction score
5
Vad är ditt namn i verkligheten? Edvin

Ditt discordnamn: klingann /// Knugen

Ange ditt födelsedatum 30 Juni 2008

Varför ska just du bli staff? Jag vill bli staff för att kunna hjälpa unive till sitt prime, just nu har det den senaste tiden varit mycket krig och skjutande framåt och tillbaka. Jag tycker detta ser skevt ut för rpn och vill därför bli en del av teamet för att underlätta resan att få bort detta tankesättet om att det bara är roligt att skjuta inom rollspelet. Jag vill även bli staff eftersom att jag har varit det förut och känner mig verkligen kallad till uppgiften än en gång, just nu har jag tröttnat lite på att bara rollspela vanligt och vill därför få in lite skillnad i mitt spelsätt. Jag känner verkligen att jag har stor potential inom teamet och känner verkligen att jag har mycket att uppnå. Jag är även en målmedveten person som håller standarden som krävs.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag tycker som jag skrev över att det är alldeles för mycket skottlossningar i dagens läge, jag hade velat att dessa skottlossningarna skulle ske under mer kontrollerade omständigheter och då menar jag inte att jag vill att staffteamet ska styra hela rpn och strypa via massor regler, jag menar att jag vill att kriminella och gäng bör tänka mer på "vart, varför och när" dom skjuter. Jag tycker att det alltid bör finnas ett svar till dessa frågorna.

Polisen och kriminella är väl en enda röra just nu som jag ser de, det är som ett gängkrig mellan polisen och krims vilket ser skapligt konstigt ut.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag skulle säga att jag svarade på de på samma fråga över, men jag kan ta det lite kortfattat här också. På krimdelen med skottlossningar och dylikt så tycker jag att det bör ske under lite mer kontrollerade omnständigheter, i dagsläget så skulle jag inte tro att de flesta skottlossningarna sker efter sunt förnuft och liknande, och oftast så skulle jag säga att de flesta knappt vet varför dom startade en skottlossning. Så helt enkelt att kanske hoppa in till de gänget som sköt och ta reda på lite bakomliggande information om scenariot så att man vet hur det hela började och slutade.

Angående det mellan kriminella och polisen är väl helt enkelt att åtgärda dom som fortsätter att skjuta även fast att de inte är en sista utväg samt att påminna båda parterna om att de inte är okej om de inte är en sista sista utväg.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? För mig så är det viktigt med ett bra bemötande, man ska alltid kunna tala med spelare på ett trevligt sätt även fast att dom inte bemöter lika dant. I mitt tycke så är det otroligt olämpligt att sitta och spotta massor svordomar och liknande, det händer liksom att man kommer in i ett supportärende och så sitter två staffs och lallar med varandra och sitter och kallar varandra busunge och liknande för att det ska vara "kul". Enligt mig är detta en riktigt låg nivå så jag tycker helt enkelt att man ska ha en lugn, civil och välkomnande ton i sin röst när man tar support ärenden och andra saker som är relaterade till unive.

En till sak på denna punkten är att alltid klargöra anledningen och förse spelare med bevis till deras banlysningar, jag tycker att detta är viktigt eftersom att spelare inte bara ska behöva sitta av sina banns, banlysningarna är ju till för att lära sig och det är ju rätt så svårt att lära sig av något som man inte vet att man har gjort fel.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag kommer prioritera familj och vänner först av allt, men jag kommer även lägga en hel del av min övriga fritid på unive. Jag har t.ex träning på söndagar och måndagar och är ute på fredagar, resterande dagar är jag aktiv om jag inte är med vänner eller familj.

Men självklart kommer jag prioritera staffarbetet före RPandet om det inte är lugnt ingame dvs.

Hur länge har du spelat på Unive? sedan 2021

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja, jag har varit staff typ 3-4 ggr tidigare, en av gångerna har jag varit donationsansvarig. Jag har jobbat inom alla områden.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? Support, Kriminell, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Jag är väl beredd på fler än dom jag har kryssat i men det är dessa jag är intresserad av. Dom som jag inte har kryssat i förut men inte trivts så bra med.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka