Accepterad knenolover | Beslut Överklagan [Crackie]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

EEee

Aktiv Medlem
Meddelanden
884
Reaction score
62
Ditt discord namn: colaegottt

Vad för typ av beslut gäller det? Gängvarning

Vem/vilka tog beslutet? Gaby (Själv).

Varför tror du själv att beslutet togs? Tydligen så hade en ifrån athenas alltså 1 medlem stormat ett gänghus. Det var endast 1 medlem som var delaktig ifrån Athenas. Men ifrån hans perspektiv så skulle dom åka till bc-13 för att prata om att bc-13 inte fick ha blå kläder utan "mmg" skulle ha det. (alliansen). Men bc-13 väljer att ta en gissla när VI i alliansen står 30 pers utanför sen börjar bc13 skjuta inifrån gänghuset och skjuter ut men under denna stund så hade dom tagit en ifrån syrianska som gisslan också.

Efteråt han får hjälp på sjukan åker han tillbaka eftersom dom hade fortfarande kidnappad samt fått prios dit men en utav syrianska hade blivit tagit en av dom som gissla så dom väljer helt enkelt storma huset för att rädda personen som var tagen som gissla och godkänt utav report.

Överlag: Det var alltså 4 gäng ifrån oss (medelin, syrianska, mg och vi athenas). Totalt var det 20-30 pers men bc-13 var endast 7 personer max. Och väljer att agera konstigt genom att skjuta ifrån tak och ta "oss" som gissla.

Hur är beslutet felaktigt? Jag tycker att gängvarning för att 1 medlem stormar ett gänghus är överdrivet isåfall "max" 1 krim varning på honom. Men i överlag anser jag inte dom göra något fel eftersom i klippet eftersom bc-13 skjuter ifrån tak och skapa skottlosning som leder till att syrianska, medelin, mmg och athenas. Dom var alltså 4 gäng som endast skjuter tillbaka eftersom bc-13 väljer öppna eld. Jag undrar isåfall vad vill ni att man ska göra? Ska man lägga sig ner på marken och ge upp och speciellt när dom väljer skjuta emot en. Antar att dom väljer att besvara elden eftersom dom skjuter ifrån gänghus. Men vill påpeka den medlemen i athenas väst inte stormade alls som man ser i klippet och bara var utanför på vägen sen blir han nedskjuten men efteråt skedde faktiskt den riktiga stormningen.

Enligt dom som stormade så hade nån skrivit report och fått ett godkännande om stormningen utifrån en staff.

(Gaby var en ensam helper som tog beslut inget inflyttande). (Har även snackat med SR.Moden Ludde som också tyckte att det var extremt felaktig på grund av att det endast var 1 medlem och inte hela gänget. men överlag felaktigt beslut.

Bifoga bevis och länkar som är relaterade till ärendet https://cdn.discordapp.com/attachme...0a16f0dcef7a2d56642a823c60f1a10d7edf1e62f1e5&

I första klippet när medlemen utanför och han skjuter endast in eftersom dom börjar hela skottlosningen som ni säkert kan förstå.

Andra klippet handlar mera när dom stormar för att rädda honom som blev tagen som gisslan utav bc13 därför väljer antagligen alla att storma deras gänghus på grund av deras agerande.

Senast ändrad:
Förstår att skärpningar har blivit efter det som har hänt men att ge gängvarning för 1 grabb är delaktig är för mig helt ologiskt.

Efter granskat klippet så skjuter DOM ut vilket skapar en skottlossning vilket är att dom gör fel. Ska man bara lägga sig ner och dö? Är man 20-30 som vi var i denna situation såklart man skjuter tillabaka när dom skjuter inifrån och skjuter ut.

I detta läge så är endast medlemmen som stormade den skyldiga och gänget var inte delaktig på något sätt. Under den första gången så var dom bara där för att prata men om bc13 skjuter inifrån så kan man inte förvänta sig att man INTE ska skjuta tillbaka.

Andra gången var den faktiska
stormningen där dom räddade honom som blev gisslan uppenbarligen.

Senast ändrad:
Gaby fick precis demote så detta rör inte henne längre. Men om någon trevlig staff hade kunnat ta detta hade jag blivit sjuk tacksam exempelvis bubblegum, toris, ludde.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka