Nekad Kneno | Ban Överklagan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Kneno

Välkänd Medlem
Meddelanden
430
Reaction score
279
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198338607749/

Ditt Hex-ID: steam:1100001168d0a85

Vad är din discord tagg? kneno4694

Vem var det som bannade dig? 320, ludde var inblandade vad jag vet

Bild på banmeddelande: unbann.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? jo eftersom att jag var med och hade tidigare skrivit i en discord kanal där de förkom doxxing på folk bla från unive.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Tidagare på dagen så fick jag upp en notis på mobilen från en discord server jag inte är speciellt aktiv i att dom hade gjort en kanal för att man skulle kunna exposea folk. de som skrevs ut i kanalen när man tagga alla var "skicka roliga bilder och videos på folk här" och då tänkte inte jag att detta skulle senare kunna leda till nån doxxing mot unive spelare. jag klickade in på notisen jag fick på mobilen och såg att det ända som hade skickats efter de meddelandet var leaks från pontus rasmussons Onlyfans. då väljer jag att skicka en bild på mig själv och skriver "doxx på kneno" sedan gick jag ut från discord och var inte inne på de på resten av dagen då jag var utomlands på tävling och inte hade möjlighet att vara inne mer. morgonen efter vaknade jag till massa notiser om att jag hade blivit bannad från unive.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag tycker delvis att de var en felaktig ban då jag inte medverkade eller kunde veta att detta skulle hända. men förstår även varför staffs väljer att banna mig då de ser väldigt fel ut. tycker dock det var tråkigt att jag inte fick någon möjlighet att förklara hur de var från mitt perspektiv. förstår även att de ser fel ut från unives sida att jag är med en discord som är ägd av en som tidigare har ställt till med mycket problem för unive.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har som sagt varit sjärnspelare större delen av de senste året och tror endast jag har varit bannad en gång under tiden och jag har tagit lärdom av vad jag gjort fel.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Inte varit med i discorden från början men somsagt var inte specielt aktiv i den så de var inget jag medvetet tänkte på. jag skulle inte skickat något i discorden och rapporterat de istället.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja att jag ska vara mer försigtig så att jag inte råkar på något vis vara delaktigt i något som skulle skada unive.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? yes

Förstår inte varför du inte bara lämna discorden direkt? O du fortsatte skriva där även efter vi banna dig, riktigt tråkigt av dig

Förstår inte varför du inte bara lämna discorden direkt? O du fortsatte skriva där även efter vi banna dig, riktigt tråkigt av dig
ända jag skrev om var att jag hade blivit bannad pga det. Var kvar i discorden för att jag skulle kunna visa dig min historik i servern lämnade så fort du ville att jag skulle göra det

Som sagt har lagt flera 100 tals timmar, flera tiotusentals kronor på denna servern. Inget av detta gjorde jag för att försöka förstöra för communityt. Fick alldrig någon chans att förklara mig så allt har blivit jätte komplicerat i denna situationen

Som sagt har lagt flera 100 tals timmar, flera tiotusentals kronor på denna servern. Inget av detta gjorde jag för att försöka förstöra för communityt. Fick alldrig någon chans att förklara mig så allt har blivit jätte komplicerat i denna situationen
Ja alltså det är det jag inte förstår varför man investerar så mycket tid och pengar i något för att ändå delta i doxing discords och riskera allt.

Ja alltså det är det jag inte förstår varför man investerar så mycket tid och pengar i något för att ändå delta i doxing discords och riskera allt.
Saken var ju de att jag hade inte en aning om att doxxing på folk från unive skulle förekomma där. Men om jag hade tänkt ett extra steg som jag borde ha gjort hade man nog kunnat förstå att de var möjligt att de kunde hända och därför var de fult av mig att vara kvar där

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka