Accepterad klaven | Ban överklagan [PN14]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

klaven

Icke Medlem
Meddelanden
3
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/klave-/

Ditt Hex-ID: 11000010975055e

Vad är din discord tagg? klave#5704

Vem var det som bannade dig? Ben 10

Hur lång tid var din ban? Permanent

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? Du har blivit permanent avstängd för: korruption. grovt lallande!

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Till en början var jag väldigt förvånad över bannen, jag förstod inte riktigt anledningen då det inte tydligt anges i texten ovan. Så jag skrev privat i discord till Ben 10, alltså personen som banna mig och frågade anledningen till bannen. Han förklarade hur han i loggsen sett att jag spammat ut spikmattor tillsammans med en kollega. Jag förstår att han tolkar detta som att jag saboterar/trollar, framförallt efter händelsen då spikmattor spammats ut över hela staden. Så jag förstår bannen i säg, men jag att det blivit lite mer av ett missförstånd. Vi placerade aldrig ut dom med instinkt eller syfte att trolla någon eller sabotera, vi placera ut dom på en inhägnat gömt ställe där bara vi var, vi var helt enkelt lite för nyfikna på hur dom fungerade då vi aldrig använt dom, och se vad som hände om vi körde över dom med en bil och hur bilen var att hantera utan däck. . Det var även väldigt mycket snack om just spikmattor dagen innan så vi ville se om vi kunde ta bort dem efter vi satt ut dom. Så staffen som bannade mig har utgått ifrån loggsen och sätt att jag spammat ut spikmattor, men alltså inte sett vart vi placerade dom eller i vilket syfte. Men jag förstår bannen då jag inte borde spamma ut dom då det bryter mot regler samt sunt förnuft.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Det var tidigare på dagen jag och min kollega hade gjort detta, vi hade såklart tagit bort spikmattorna efter oss och åkt därifrån. Det var inte förens några timmar senare vi blev bannade. Vi var vid blocket för att en vän skulle köpa en bil. Påväg därifrån blir jag bannad helt plötsligt.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Verkligen inte en felaktig ban, jag förstår att det ser väldigt konstigt ut när två personer spammar ut spikmattor, det bryter även mot powergaming och sunt förnuft då vi spammade ut dom och inte placerade ut en och en. Men som sagt, vi placerade ut dom på ett inhägnat område som även var väldigt gömt, detta för att vi inte ville att någon annan skulle ta skada av dem.

Hur många tidigare avstängningar har du? 2

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Mina tidigare bans har varit missförstånd kan man säga, vid båda tillfällena har dom blivit borttagna på en gång. Men jag har även lärt mig vilka konsekvenser man kan få om man skulle bryta mot reglerna. Vid den första avstängningen fick jag överklagad på en gång då staffen insåg att jag inte var inblandad i scenariot. Men jag fick dock en lärdom då jag fick se vilka konsekvenser de inblandade fick.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Självklart, helt struntat i att sätta ut spikmattor vit en inhägnat område, och framförallt inte spamma ut dom. Jag förstår att det bryter mot flertalet regler. Även hur jag som polis inte bör göra detta utan tillåtelse av högre uppsatta eller utan anledning.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Det har jag absolut gjort och jag kommer göra saker annorlunda, främst kommer jag vara mer vaksam med mina handlingar och vara mycket mer beredd på konsekvenserna mina handlingar kan få om jag inte tar ansvar. Jag har även lärt mig allvaret i att som polis göra handlingar som jag verkligen inte borde göra utan tillåtelse eller anledning. Samt har jag lärt mig att jag måste vara mycket mer försiktig med reglen powergaming och sunt förnuft då handlingarna jag gjorde bröt mot båda dessa regler. Så om jag blir unbannad kommer jag vara mycket mer försiktig och ha sunt förnuft i åtanke vid mina handlingar och det jag gör. För att kunna bidra och stärka rp:et på Unive.

Har du läst våra regler? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka