Kjallesyd | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Kjallesyd

Icke Medlem
Meddelanden
104
Reaction score
8
Vad är ditt namn i verkligheten? Oliwer

Ditt discordnamn: Kjallesyd

Ange ditt födelsedatum 7 Mars 2007

Varför ska just du bli staff? Jag vill bli staff för jag vill gärna hjälpa alla staffs som finns nu att få bort alla spelare som inte lyssna på reglerna samt som bara förstör servern och så vill jag bli staff för att kunna få hjälpa er att förbättra server och så vill jag gärna bli en del av staff-teamet för att få större uppgifter och så kan jag ganska mycket av staff delen som ni kommer se längre ner varför och jag kan säga här med för jag har kollat på philip och limpis streams så har jag lärt mig ganska mycket av det så där har jag lärt mig kommandon och så vill jag gärna vara en del av staff-teamet för vill hjälpa er staffs att för bättra RPn samt att hjälpa dom icke medlemmarna som behöver hjälp att förstå vad rp är och så kan försöka för bättra krim RPn för jag har varit krim sen typ jag blev medlem ungefär jag rpade lite kriminalvården en liten stund.
Jag vill gärna förbättra krim rpn genom att få spelarna känna sig en trygg punkt genom sociala delen för man vill inte möta på folk som bara vill skotta sånna person vill jag själv ska försvinna ur unive för dom tillhör inte till oss för jag själv tycker att sociala delen är väldigt vikigt inom krim rpn, och så vill jag bli staff för att få folk att lära sig att förstå vad social rp är för sig. Om jag skulle vara SV så skulle jag ta chansen att visa upp mina kunskaper och förbättra servern genom att kicka eller svbanna folk som gör grova regelbrott för jag vill att servern ska vara seriös servern så inte andra spelare tror att servern är bara att lalla här inne för att få unive att bli en större server och att det ska bli en bättre plats och så ska man inte spela för pengar man ska spela för att det är kul för om man spela för pengar hade folk klagat hela tiden om dem till exempel bli av med ett vapen och då bli det inte roligt för man ska spela för det är kul och om folk spela för pengar så kan dem få ban och så hade jag hjälpt spelarna genom report menu så mycket jag bara kan och göra det till en bättre plats så mer och mer folk kan komma in och bli medlemmar som vill rpa på en bra server och så det bli en bättre plats för alla.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag tycker det finns många sm lallar samt har en låg RP och med låg RP menar jag att man håller på att skjuta hela tiden mot sina gäng medlemar eller sina vänner samt att man får runt flashar vapen i sitt gänghus för man ska inte ens gå runt och visa sitt vapen i sitt hus yttefall om en polis har span på gänget eller stället. sen inom yrken så vill jag gärna förbättra aktviteten genom att få chferna bli mer aktiv och så få upp aktviteten i yrket genom att dom anställer folk som kompetenta och aktiva.
Sen tycker att själva supporten i dcn är väldigt inaktiv på kvällerna och där är jag bra på för jag sitter oftast uppe på kvällerna/nätterna och om jag blir helper så kommer jag ta dom som vill ha hjälp på kvällerna samt på dagarna. Sen tycker jag att själva ooc ingame ska förbättras omgående för om spelarna pratar ooc ingame hela tiden och inte får återgärder av det så kommer dom bli vanna att göra det och inte bryr sig att prata ooc ingame och det är inte alls accepabelt att göra det för det är regelbrott. Genom mina förslag så kommer det förbättras communityt och se till att alla kan ha kul av sitt rollspel inom Unive.
Sen på kvällerna ingame så finns det folk som sitter och natt lallar och det vill jag få bort från servern för att om man natt lallar så bryr man inte om severns regel och om man inte gör det så ska man inte tillhöra unive för här tycker jag att man ska repektera reglerna som är satta och föja dom. Sen finns det ett ställe på unive där det är extremt mycket problem det är Sjukhuset det är helt sjukt hur låg rp folk har där det är inte bara krim spelarna som har det är också dom vanliga spelarna som har inte krim som till exempel så skriker folk på sjukvådarna står och stör dom när dom jobbar med sina pasienter, slänger kroppar på folk och har bara allmänt dålig ton.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Om vi börjar gällande lalleriet jag nämnde ovan så kan det förbättras genom att vi i teamet speccar runt lite mer även tar reports och kollar upp vad som verkligen hänt och inte bara revivear personen och fortsätter rollspela utan att man får in personen i support och kollar upp vad som hänt med båda parterna. Krim RPn är det att kanske fixa lite nya krim regler gällande vissa saker. Och generellt lösa saker genom att vidta ågärder, prata med alla parter när det hänt något och inte skita i saker utan att man tar staff rollen seriöst med tanke på att servern är såpass stor.Det med chefen är att rakt av göra svårare krav att bli chef, man behöver uppnå flera andra saker för att bli chef. Med detta så kommer Chef-Basen utvecklas samt att servern kommer få en bättre kvalité ifall cheferna har kunskaperna, kompetensen, aktivitet och är driven, så kommer det finnas fler aktivare jobb på servern.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att man ska vara repektfull så man inte har en dålig intyk på staffsen för det är dom som ska hjälpa spelarna sen ska man vara ödmjuk i sina kommunikationer med spelarna och andra staffsen som man jobbar med. Sen ska man alltid lyssna på båda pater så man inte bara lyssnar på ena av sidan och där ska man vara lyhörd samt att man ska vara hjälpsam när någpn spenare behöver hjälp och ställer frågor. Sen en vikigt del att vi ska alltid vara konsekvent och göra rättvisa beslut samt hantera de situationer man får in på ett professionellt sätt. En staff ska även såklart föja reglerna. Samt att jag kommer vara väldigt aktiv inom min pm för att hjälpa våra spelare som behöver hjälp eller om dom vill bara ställa en fråga och jag själv tycker att flera helper och mod är väldigt inaktiva i pm och där kommer jag sticka ut väldigt mycket för jag vill hjälpa folk till det allra bästa

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Genom att jag inte går i skolan tillfälle så kommer jag vara väldigt aktiv inom helper men sen har jag också ett privat liv utanför datorn så jag kommer lägga upp ett schema så det kommer gå bra med båda sidorna så på
Måndagar: 10:30- 02:30 pauser mellan där
Tisdagar 10:30- 02:30 pauser mellan där
Onsdagar 10:30 02:30 pauser mellan
Torsdagar 10:30- 02:30 pauser mellan
Fredagar 10:30- 04:00 pauser mellan
Lördagar 13:30- 04:30 pauser mellan
Söndagar 10:30 01:30 pauser mellan
Om ni undrar vad jag menar pauser mellan så menar jag att jag äter middagar är lite utomhus och få frisk luft och inte bara sitter framför datorn och är som en zombi men jag kommer vara väldigt aktiv inom helpern

Hur länge har du spelat på Unive? 11 augusti 2022

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja, Jag har varit staff förut och jag har ganska mycket erfarenheter inom helper rollen. sen kan jag väldigt många kommandon som kommer underlätta mig väldigt mycket som till exempel
togglename= du ser deras namn över karaktären

/ban (id/hex) (anledning) (längd) det gör så du banna folk längre

/svban (id) (anledning) det är så du banna folk i 1h

/goto (id) det är så du telepotera till den personen som du har skrivit /goto id på

/clearinventory (id) du rensar dens inventory

/ped du ger någon pedmenu om dem har köpt det

/giveitem (id) du ger en person ett föremål.

/unban (id/hex) man unbannad någon från servern

/ooc du skriver i en chatt som alla på hela servern kan se och då skriver du tex sluta spamma twitter!

/tpm du teleporterar dig dit du har sätt ut en markering.

/bring du teleportera en person till dig

/freeze (id) du fryser en person så dom inte kan röra sig.

/noclip du gör dig osynlig och så du kan flyga runt i luften detta kan vara bra att använda när du ska titta på något scenario.

/unfreeze (id) du gör så den personen du fryst inte är fryst längre.

/kick (id) (anledning) det använder du dig av när du ska ge en person en varning

/dv du tar bort en bil och det ska man använda om det har stått en bil AFK ett tag

/setjob (id) (jobb) det använder du om du ska ge någon ett jobb tex om någon har visat bevis på om hans jobb har buggar bort.

/sv då skriver du i en chatt som bara dom som är sv eller högre kan se

/sc du skriver du i en chatt som bara helpers eller högre kan se

/skin (id) du ger en person skin menu så han eller hon kan ändra saker på sin karaktär.

/spec (id) du spexar någon spelare då menar jag att du tittar på någon spelare när han rpar.

/who (id) du kollar vad person har för roller.

/specoff du gör så du inte specar den personen längre.

/m (id) du skickar ett meddelande till en person som bara han eller hon kan se

/announce man skriver ut en viktig sak i chatten som alla på hela servern kan se.

/spec

/setjob [id] [job] [joblevel]

Vilket ansvarsområde söker du att jobba i? Servervakt

Vilka andra områden kan du också tänka dig jobba inom? Support, Jobb, Donation

Accepterar du att du inte kommer kunna RP:a som vanligt under din Helpertid? Ja

Senast ändrad:
Välkommen till teamet.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka