Accepterad kingkong23 | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

kingkong23

Medlem
Jobbstyrning
Meddelanden
39
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/kingk12/

Ditt Hex-ID: steam:110000148602dca

Vad är din discord tagg? .fervz

Vem var det som bannade dig? Emnez

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-05-01 195122.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att Emnez bannade mig för att jag bröt mot en viktig regel på servern. Han valde nog att banna mig för att jag sköt en grabb i huvet utan att ge han någon chans att ta upp händerna eller ens kunna fortsätta scenariot, de var väldigt dumt av mig då vi hade kunnat göra ett mycket roligare scenario av detta men istället valde jag att döda han och skjuta han i huvet. Detta var väldigt låg rp nivå av mig och tänkte verkligen inte igenom innan jag sköt han, så detta tar jag med mig för att bli en bättre spelare på servern. Emnez bannade mig för brist på social rp som innebär att jag knappt pratade med han innan jag sköt han. Jag har nu lärt mig vad detta handlar om och det kommer aldrig att ske igen.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag åkte runt på min surron ensam i staden en torsdag morgon och hade inte mycket att göra. Jag var väldigt uttråkad och jag hade redan åkt runt i stan o inte gjort så mycket den dagen. Efter en stund när jag och min vän hade snackat lite om att hitta på något så bestämde vi oss för att göra rån, vi hade tänkt att köra juvelrån för att vi var uttråkade och vill skapa ett roligt scenario. En stund senare så skulle jag dra iväg och fixa gissla och min vän skulle fixa sakerna man behövde till rånet. Efter en stund så hittade jag en grabb mitt på motorvägen som jobbade på taxifirman, han stod helt stilla på motorvägen brevid en bil som var trasig. Jag bestämde mig väldigt snabbt och inte alls genomtänkt att råna han och ta med han som gissla till rånet. Jag riktade på han sa att han skulle ta upp händerna men han lyssnade inte eller så var han afk, jag gav han cirka 5 sekunder att svara innan jag sköt han i huvet vilket jag nu i efterhand ångrar grovt mycket. Det var inte alls igenom tänkt överhuvud taget och jag planerade inte ens de innan jag tänkte råna han. Iaf, efter de så körde jag vidare och letade gisslor på min surron och 10 minuter senare så behövde jag gå support, där insåg jag att jag hade gjort ett stort misstag och att jag skulle få indragen krim roll. Jag blev väldigt arg på mig själv och ångrar var enda sekund när jag råna han och sköt han.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det var absolut inte en felaktig ban och jag tar på mig skulden för detta till 100%. Jag gjorde ett väldigt grovt regelbrott på servern som jag nu ångrar. Jag skulle tänkt igenom några extra gånger innan jag sköt han, när jag sköt så bidrar de inte till någon rolig rp, de blir inte roligt för båda partnerna, det gav bara dåliga konsekvenser. Tycker också att de var väldigt onödigt av mig att bli bannad av en sån här sak eftersom jag bara var uttråkad, så jag har nu lärt mig i efterhand att verkligen tänka igenom några extra gånger innan man skjuter på servern. Jag hoppas att Emnez ger mig en ny chans på servern så att jag kan visa att jag är en bra rpare på unive igen.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivit bannad några gånger tidigare. Det var sunt förnuft och den var i 24 timmar. Jag gick fram till en polis och störde dem när dem hade stoppat en bil. Jag har lärt mig mycket av denna bannen. T.ex att låta polisen sköta sitt jobb och inte störa deras arbete. Jag har även blivit bannad för vdm, jag lallade mycket under denna perioden och bidrog inte med mycket gott till unive. Jag körde runt i staden och en stund senare så körde jag mot mekonomen och då körde jag på en grabb som stod vid sidan av vägen. Jag drog mycket lärdom av denna ban som jag gör av alla mina banns, jag har lärt mig att inte lalla samt att jag inte ska använda min bil som ett vapen för de är väldigt orealistiskt.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? För de första hade jag kunnat hitta på något annat än att köra runt på en surron, jag hade kunnat ta en bil istället för att köra runt i en surron och leta gisslor är väldigt orealististk, hur ska jag liksom kidnappa någon på den lilla cykeln. Jag hade även kunnat låta bli att skjuta han i huvet för de är väldigt osocial rp nivå och även väldigt låg rp av mig själv. Istället för att skjuta han i huvet hade jag kunnat låta han ta upp händerna eller så hade jag kunnat skjuta ett varningskott. Om jag då märker att han inte bryr sig längre hade jag kunnat skriva en /help och beskriva för staffsen att han inte lyssnar så dem kan hjälpa till och få scenariot gjort. Då hade jag kunnat göra ett mycket roligare scenario av det hela för båda partner. I denna situationen när han inte lyssnar på mig hade jag även kunnat köra ifrån och hitta en ny grabb att kiddnappa till rånet. jag ångrar verkligen detta och jag hoppas att ni förstår mig nu, jag vill hemskt gärna komma tillbaks till unive och rpa som krim igen.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har lärt mig extremt mycket av denna ban, jag brukar lära mig mycket av alla mina banns tidigare och av denna så har jag lärt mig mer om vad reglen brist på social rp innebär. Alltså att man knappt snackar med motståndaren, utan att man bara vill skjuta han, detta bidrar till tråkig rp för motpartnern och de är även väldigt låg rp nivå. Jag har lärt mig mycket av denna ban och jag lovar att jag inte kommer bli bannad för en sån här sak igen. Nu vill jag verkligen komma tillbaka till unive igen. Hoppas att ni kan förstå mig och ge mig en till chans.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka