Nekad Kinesen | Ban överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Kinesen

Icke Medlem
Meddelanden
645
Reaction score
41
Länk till din steam profil: vet ej

Ditt Hex-ID: 11000013bd9a844

Vad är din discord tagg? Kinesen#9999

Vem var det som bannade dig? Otho

Hur lång tid var din ban? perma/bl

Var är du bannad? FiveM Servern, Discord servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? Klacksko

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag vet att staffsen valde att banna mig för att jag gick för att förstöra för andra istället för att rpa på ett bra sätt. Jag förstörde för andra på servern och gjorde ett dåligt intryck på unive.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Lite innan min ban så var jag krim och medlem och hade massor av roller och hade det väldigt roligt på unive och spelade det dagligen. Jag hängde med lite fel personer när jag var krim och jag hade inte den bästa rpn vilket jag ångrar. Detta gjorde så att jag blev indragen i support flertals gånger angående olika scenarion och jag hamnade i mycket problem. Under dagen där allt gick snett så började jag spela vid ca kl 1 på eftermiddagen. Som vanligt så ringde jag mina vänner ingame och pratade med de för att se om något hände. Inget speciellt hände under början av den dagen men jag bad mina vänner hämta upp mig så att vi kunde spela och rpa tillsammans som vi alltid gör. De hade tidigare varit med i ett gäng som hade mycket problem med gambino som är ett annat gäng på servern. De har haft problem med gambino även efter detta gänget som de var med i stängdes ner. Vi åkte runt och skulle göra något och då sa någon av de som jag hängde med att vi kunde ta gambino då de har problem med de och göra ett roligt scenario tänker jag då. Vi åker till gambino för att se om det är folk där och vi ser ingen till och börja med. Efter en liten stund så ser vi en bil som åker ut ur gambino och vi tänker då att vi ska rikta mot de. Vi åker fram till bilen och riktar mot de som sitter i bilen och säger att de ska hoppa ut ur bilen och in i vår bil så att vi kunde kidnappa de. De väljer att inte fear rpa och istället åka iväg från oss och då skjuter vi eftersom att de fear rpa. Detta startar en skottlossningen eftersom att de skjuter tillbaka mot oss vilket jag förstår. Det blir en stor skottlossningen. Ca 1 timme efter denna skottlossningen så blir alla mina roller dragna och jag undrar såklart då varför det händer. Jag skriver till en krim ansvarig och frågar om varför alla mina roller är indragna. Då visade det sig att jag tydligen har fått en anmälan emot mig och därför fick jag indragen. Jag antar att det är för skottlossningen hos gambino då men jag är fortfarande inte säker. Detta var sent på kvällen och jag gick off och sov istället. Nästa dag när jag vaknar upp så vaknade jag och satte på datorn. Jag pratade med mina vänner i dc och spelade csgo under dagen och jag var väldigt sur över mina indragna roller och då fick jag av någon anledning tanken på att göra ett terrordåd på unive. Jag gick till gambino och skjöt mot de och de följde efter mig och när vi kom till stora banken så valde jag att hoppa ut ur bilen och skjuta alla de i gambino som var efter mig. När jag dog så revvade jag mig själv och fortsatte skjuta tills att jag blev bannad på grund av att jag gjorde terrordåd.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det var inte en felaktig ban och det var till hundra procent jag som gjorde fel genom att medvetet göra ett terrordåd. Men jag ångrar mig väldigt mycket efter min ban och jag skulle aldrig ha gjort det jag gjorde. Unive är allt för mig och jag borde aldrig ha gjort terrordåd och det var väldigt dumt men allt jag vill nu är att komma tillbaka och göra ett bra intryck och verkligen visa att jag kan ha bra rp om jag vill. Jag kommer vara lojal till unive om jag kommer tillbaka och aldrig gå till någon annan server eftersom att unive är den bästa server att spela på. Jag hoppas verkligen att ni förstår mig och att jag inte alls hade något konsekvens tänk när jag gjorde detta. Det var väldigt mycket grupptryck på mig och jag pratade med folk som fick mig att göra det som jag gjorde. Jag är även en person som lätt gå på grupptryck och jag har svårt att motstå.

Hur många tidigare avstängningar har du? 8

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har bliit bannad för att prata halv ooc och jag har blivit bannad för powergaming. Det jag lärde mig av att bli bannad för att prata halv ooc var att jag började tänka efter och vara mer noggrann med vad jag menar när jag rpar. Den andra bannen som var powergaming så lärde jag mig att inte stressa ett scenario när jag krockat med en bil utan att jag tar min tid rpar på skador och använde /me's för att lättare visa för andra och för mig själv att jag är skadad och behöver ta det lite mer lungt efter krocken eller andra liknade scenarion så det inte blir att man struntar i att det har hänt direkt efter.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Det finns såklart mycket som jag kunde ha gjort annorlunda men jag kommer att skriva ner de saker som jag kommer på och som jag tänker på.

1.Jag borde ha tänkt efter vad jag gör innan jag agerar eftersom att om jag hade tänkt efter denna gången så hade jag vetat bättre än att göra ett terrordåd och sedan ångra mig men jag hoppas att ni förstår att detta är ett misstag som jag gjorde och det kommer aldrig att hända igen efter detta.

2.jag hade kunnat skita fullständigt i allt grupptryck och inte lyssna på de och tagit rätt beslut istället. Men av någon anledning så gick jag på allt grupptryck och det som hände hände.

3. Jag borde också ha lyssnat på staffs och helpers om att jag va lite av en problemspelare och om jag hade gjort det så hade jag inte ha fått alla indragna roller och då hade jag inte heller gjort terrordåd och då hade jag inte heller varit bannad.

4. Jag omringade mig med många olika dåliga personer vilket också var en av anledningar till att allt detta skedde. Jag borde ha valt bra personer att omringa mig runt omkring och inte hänga med folk som har dålig rp och folk som har dåligt inflytande på mig. Detta hade nog även lett till en stor förbättring inom både min rp och allmänt mig.

Har du lärt dig någonting efter din ban? ag har lärt mig att aldrig göra ett terrordåd eller något i den stilen. Men jag kommer att skriva det lite mer tydligt och jag kommer att skriva ner lite olika saker som jag har lärt mig.

1. Jag har lärt mig att aldrig göra terrordåd då det är så dumt och onödigt och hjälper ingen utan man bara förstör för andra men mest sig själv.

2. Jag har lärt mig att aldrig lyssna eller gå på grupptryck och istället skita i det och göra det som är bäst för mig själv. Jag har även lärt mig att jobba på att inte falla för grupptryck och även hänga runt rätt personer för att det inte ska ske. Jag ska även hänga runt rätt personer för att få ut den bästa rpn som jag kan och minska mina regelbrott rejält och även få en så bra rp som möjligt.

3. Jag har även lärt mig att alltid hålla mig till reglerna och göra så roliga scenarion som möjligt för att få så rolig rp för alla som möjligt och även för att minska mina regelbrott och mina dåliga handlingar.

4. En annan viktig sak som jag har lärt mig är att det är alltid bra att ta del av andras åsikter angående ens rp för att andra runt omkring dig ofta ser saker som du inte gör och kan hjälpa dig att förbättra din rp ännu mer.

5. Men den viktigaste saken som jag har lärt mig är att alltid lyssna på staffs och högre uppsatta och när de säger att man gör fel så måste man förbättra sig och man kan inte fortsätta så som man gör ifall att staffs säger att det är fel.

6. Den sista saken som jag har lärt mig är att alltid ha konsekvenstänk och med det menas det att om man gör något så ska man alltid tänka på konsekvenserna som kan komma av det innan man agerar och gör det. Detta är väldigt bra för att då vet man vad som kan hända innan man gör något och då kan man tänka efter om det är värt det eller om det inte är det och i en sådan här situation så fattar man att det inte är värt det om man använder sitt konsekvenstänk

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Yes. denna bannen var några månader sen och har mognat som person och allmänt.

problemet är att varenda ord du skriver är just ord

problemet är att varenda ord du skriver är just ord
Kan verkiigen bevisa att dessa orden är ej just ord. Är ej samma person och skulle aldrig utföra något liknande eller negativt mot servern igen, sen ör det ju upp till dig ändå.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka