Accepterad Khanzler | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Khanzler

Icke Medlem
Meddelanden
13
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 20 Mars 2001

Vad heter du på discord? Khanzler#1103

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 29 timmar

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 4-5 timmar per dag.

Hur ofta kommer du vara inne? varje dag

Hur många timmar har du på FiveM? 29 timmar

Vad heter du? Andreas Karlsson

Hur gammal är du? Jag är 20 år.

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? För det är mitt dröm yrke jag har jobbat inom sjukvården innan men är mer intresserad av polismyndigheten för att det något som alltid intresserat mig. Är väldigt stresstålig och har bra tålamod och starkt psyke. Jag har alltid varit respektfull mot poliser och ser dem endast som positivt. Därför vill jag nu också bli en av dem. Jag vet också om att jag hade varit en bra polis där jag alltid har kontroll över mina handlingar och ALLTID har kontroll över situationer som kan eskalera. För jag är lugn och kan hantera stress och även hantera personer som bara vill bråka.

Jag har ett mål och det är att bli polis och jag kommer göra allt för att bli det och sedan stiga inom polismyndigheten.

Varför ska just du bli anställd? För att jag är någon som tar mitt jobb seriöst. Jag har som sagt varit sjukvårdare innan men trots att jag varit missnöjd med min anställning så har jag tagit jobbet starkt seriöst och gjort allting jag behövt göra. Det handlar också om att polis har alltid varit mitt drömyrke och har haft ett stort intresse för yrket i väldigt många år. Jag vet som jag skrev ovanför att jag kommer vara en bra polis då jag alltid är på positivt humör, Väldigt stresstålig och samt respektfull mot mina chefer/kollegor och det civila folket.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Mina tre styrkor är att jag är väldigt stresstålig, bra psyke och extremt aktiv i mitt yrke.

svagheter är att jag har kort temparament ifall någon skulle trycka på gränserna. sen att jag kan ha en ton gentemot folk som är extremt jobbiga men det är väldigt sällsynt. Kan också se ganska kortsiktigt på vissa människor

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Nej det har jag inte. Har endast jobbat inom sjukvården. som undersköterska.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag börjar först med att be personen visa sin legitimation samt sitt körkort. När jag fått bekräftat att personen inte har något körkort ber jag hen att hoppa ut ur bilen och sedan förklarar för hen varför vi stoppade personen. Sedan eftersom att personen inte får köra bil så beslagtar vi bilen och först ger ut böter till personen som kört fordonet utan körkort och även olovlig körning. När allt det är klart tar vi personen till stationen för vidare utredning där vi frågar varför personen körde snabbt, varför personen körde trots att de inte hade körkort och sedan blir det fängelse/böter.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag börjar först med att prata i radion med mitt rakelnummer och ber efter förstärkning. Förklarar hur personen såg ut, vad bilen har för registreringsnummer och vilken bil det är och hur bilen ser ut och vart den åkte iväg någonstans, Jag ber sedan i radion att jag behöver en ambulans akut och att en polis har blivit skjuten så att ambulansen kan köra snabbt och hjälpa så snabbt som möjligt.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Vi åker direkt till platsen och sedan ställer oss en bit ifrån dörren och tar skydd bakom bilarna på grund av våran säkerhet ifall rånarna skulle vara aggressiva. Vi avvaktar sedan och pratar med rånarna vad det är dem vill ifall dem försöker förhandla. Skulle dem inte samarbeta eller har gisslan och vägrar släppa dem så får man gå in och ta hand om situationen med tillräcklig förstärkning.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag har min elpistol uppe ifall personen skulle bestämma sig för att attackera mig eller min kollega eller en vanlig civilperson. Jag varnar personen att släppa vapnet och att jag kommer skjuta med elpistolen ifall personen kommer närmre. Skulle då personen inte lyssna avlossar jag och sedan lägger handklovar på gärningsmannen som har kniven och söker igenom honom och sätter honom i bilen och tar personen till polisstationen där personen blir häktad för olagligt vapen och försök till mord mot tjänsteman.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Radiodisciplin är att man använder sig av rekonummer t.ex 3101 innan man pratar avsluta sedan med kom eller kom slut. Också att du inte pratar mun i mun på varandra utan du lyssnar och avvaktar sedan pratar du när din kollega eller någon annan som pratat klart och avslutat sin mening med kom slut. Väldigt viktigt att det funkar och att alla har blivit utbildade i hur radiodisciplin funkar.

Vad betyder våldstrappan? våldstrappan är hur mycket våld som används av polisen när det kommer till tjänstevapen. Det finns på grund av att polisen inte ska missbruka sitt tjänstevapen i fel syfte utan agera professionellt och det ska endast användas i situationer där det verkligen behövs.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka