Inaktuell Kewan | Polismyndigheten Ansökan[Vible]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Kewan

Icke Medlem
Meddelanden
9
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 3 Januari 2001

Vad heter du på discord? Kewin Sven Gunnar#8981

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 300+

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 6-7

Hur ofta kommer du vara inne? alla dagar i veckan

Hur många timmar har du på FiveM? 300+

Vad heter du? Kevin Jonsson

Hur gammal är du? 25

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? för jag anser att staden är allt för utanför kontroll, och vill minska det hotet som ligger, jag skall göra så det går att kunna vandra på gatorna utan att känna sig hotad.

Varför ska just du bli anställd? då jag har jobbat flertal gånger inom nästan alla ranker, förutom insatsstyrkan, jag kan PL lagarna utantill så jag vet exakt vad som gäller, har även varit utbildare ett tag men vill gå som konstapel nu istället på patrull. med mig i kåren kommer staden garanterat bli säkrare. polis yrket är mitt favorit yrke även så jag tar det på fullaste allvar och jag vet vad som gäller när jag väl kliver in i kåren, så jag anser att jag har den erfaren het samt utbilding att kunna vara till tjänst inom eran kår här i staden

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) bra självförtroende
bra på att utgöra när folk ljuger
väldigt positiv
bra på att köra
¨
negativt
lider av acrophobia
samt arachnophobia
har avänden första grad av dyslexi

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? som jag sa över frågan, jag har lagt enorm tid inom polis yrket, så har god erfarenhet, började direkt efter jag gjorde min polis utbildning, har hänt väldigt mycket under god tid, det går även i släkten så den kringår ju i mitt DNA att utföra detta yrke.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag går fram till bilen och tar ut han ur bilen och tar hans nycklar frågar vad han heter sedan kollar jag vad han har på sig som är farligt eller bara olagligt och sedan sätter jag på handbojor och tar honom till polisen och tar vidare det till ett förhör. Efter det så antagligen tar jag honom och sätter in i fängelset.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? jag inkallar förstärkning och polishelikopter samt ambulans. jag ligger kvar med min kollega och ser till att hålla honom vid, nämner även info om bilen samt vart dem åkte.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Först så hör jag hur många tjänstemän som kommit fram. jag kollar även läget och om det finns personer i närheten. jag gömmer mig bakom en bil eller ett skydd och håller undan och låter de högre rankerna göra sitt jobb om dem ej ber mig hjälpa till då jag endast är aspirant. Jag kan även förbereda platsen genom att som sagt spärra av platsen och se till att ingen kommer i närheten.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? jag drar min el pistol. och håller avstånd och skjuter han i bröstet, sätter på han hanbojer och konfiskerar kniven, sedan bär jag honom in i polisbilen och tar han till stationen för vidare förhör

Förklara vad radiodisciplin innebär. att man håller en seriöst ton, använder ditt rakel nummer och använder radio ord så som (kom) och ej pratar om annat

Vad betyder våldstrappan? en förklaring på vad vi använder för våld gällande på situationen innan vi tar upp vårat tjänstevapen.

Tillbaka