Nekad Kenny24 | Polismyndigheten Ansökan[Vible]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Kenny

Icke Medlem
Meddelanden
12
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 14 Februari 2003

Vad heter du på discord? Kööl Kenny#1878

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 352 Timmar

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 3-4 timmar per dag, om inte mer.

Hur ofta kommer du vara inne? Varje dag

Hur många timmar har du på FiveM? 352 timmar, Steamprofil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198126780034/

Vad heter du? Kenny Johansson

Hur gammal är du? 26

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för att hjälpa samhället och göra det till en bättre och en tryggare plats. Jag vill också lära känna civila mer och träffa nya kollegor så att dom känner polisen som en trygghet och en trevlig kollega så dom kan prata med mig om saker. Jag kommer inte jobba för pengar utan för att göra staden och medborgarna tryggare.

Varför ska just du bli anställd? Jag kommer göra staden till ett säkrare ställe för både mig själv och andra civila. Jag är också väldigt rättvis av mig och jag dömer självklart inte vart dom kommer ifrån. Jag kan ta kritik och lär mig väldigt snabbt inom saker. Jag kommer att förbättra mig om det är så att ni tycker jag har gjort något fel inom kåren och kommer förbättra det som är fel.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) -Väldigt bra förare!
-Lugn under stressade situationer!
-Kan ta kritik!
-Jag har ett väldigt bra kundbemötande!
-Lär mig väldigt snabbt!
Dåliga
Har inte så många dåliga sidor kanske att jag kan vara lite blyg ibland!

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Nej, jag har inte haft någon poliserfarenhet i just denna stad men jag har varit på olika polisuppdrag i andra städer, utöver Multistaden.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag går fram till bilen och tar ut han ur bilen och tar hans nycklar frågar vad han heter sedan kollar jag vad han har på sig som är farligt eller bara olagligt och sedan sätter jag på handbojor och tar honom till polisen och tar vidare det till ett förhör. Efter det så antagligen tar jag honom och sätter in i fängelset.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag inkallar förstärkning och polishelikopter samt ambulans. jag ligger kvar med min kollega och ser till att hålla honom vid, nämner även info om bilen samt vart dem åkte.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Om vi är först på plats parkerar vi på ett säkert avstånd, tar skydd bakom bilen och håller radiokontakt med kollegor. När kollegorna anlänt lyssnar jag på högsta befäl, och oftast då som aspirant så blir jag delegerad att ta hand om avspärrningar och ser att civila håller sig på säkert avstånd. Fokus nummer ett är att eventuella gisslan, civila eller kollegor inte skadas.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Parkerar på ett säkert avstånd, tar skydd bakom bilen och beordrar mannen att stanna - släppa kniven - hålla upp händerna. Ber om förstärkning i form av radio eller överfallslarm. Om personen i fråga ej lyssnar och jag, min kollega eller övriga människoliv är i fara kommer jag använda elchockvapen eller batong, handfängsla mannen och gripa honom för brott mot knivlagen och hot mot tjänsteman. Söker igenom mannen, beslagtar hans kniv. Kör mannen till polisstationen och där eventuellt ha ett förhör om han så önskar. Annars vidare till fängelset där 50 månader för kniven + 50 månader för hot mot tjänsteman väntar. Skriver in i polisdatorn om händelsen, lämnar av kniven på stationen och skriver där en avrapport på beslaget.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Att respektera radiotrafiken genom att: Tänka igenom vad man ska säga så man inte sitter och "ööh-ar" mitt i en mening. Inte avbryta andra kollegor och inte skrika i radion. Använda sig av rätt ord, t.ex. "Kom" "Slut kom" "Uppfattat" "Repetera" samt alltid använda sig av sitt rakelnummer.

Vad betyder våldstrappan? Att bemöta situationer med lägligt våld.
En obeväpnad man bör inte bemötas med m4a1, där skulle kanske en tackling, batong eller bara att snacka vara ett bättre alternativ.

Vidare till muntlig intervju! Mvh Tedd
Sätt dig i väntar på intervju under kategorin polismyndigheten.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka