Nekad Kenneth500 | Medlem ansökning [DJ]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Kenneth500

Icke Medlem
Meddelanden
3
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Kenneth Markström

Vad är ditt discord namn? Kenneth05

Vad är ditt födelsedatum? 18 December 2005

Berätta om din karaktär. Göran Karlsson, 30 år, är en man med två bröder, Tim och Sigvard. Göran bär på en turbulent historia av kriminella bakgrund, men i sin strävan efter förändring har han bestämt sig för att lämna det brottsliga livet bakom sig. Hans resa började i tidig ålder då han introducerades för rökning, vilket skapade en bekantskapskrets där han snabbt insåg att hans så kallade vänner främst utnyttjade honom för att få tag på cigaretter. Efter att ha tillbringat många kvällar med dessa vänner, där droger ofta var i fokus, ställdes Göran inför ett oväntat dilemma när de erbjöd honom möjligheten att tjäna snabba pengar. Göran, lättlurad som han var, svarade jakande utan att fråga om de exakta detaljerna. Han kunde inte undgå att reflektera över det faktum att hans vältränade kropp och mörka röst gjorde honom till ett lockande inslag i deras nattliga eskapader. Med tiden växte Görans inflytande i gruppen, då han var den mest imponerande av dem alla, både i storlek och styrka. Emellertid dröjde det inte länge innan han ställdes inför de allvarliga konsekvenserna av sitt livsstilsval, särskilt efter att ha blivit arresterad av polisen med droger i fickorna vid 18 års ålder. Göran fick erfara insidan av fängelseväggarna under fem års tid. Efter att ha återförenats med sitt gäng efter frigivningen insåg Göran fortfarande inte fullständigt felaktigheten i sitt handlande. Drivit av en längtan efter pengar och makt i staden blev det inte förrän efter sitt andra sexåriga fängelsestraff som Göran verkligen började ifrågasätta sitt liv. Vid 29 års ålder kände han att det var dags att rädda sitt liv och började sin resa mot förändring genom att söka utbildning inom ekonomi. Efter intensiva studier och en rad snabbkurser gick Göran till en bilfirma som ägdes av barndomsvännen Fredrik. Med godkännandet från Fredrik blev Göran helt besatt av att sälja bilar och arbetade övertid för att maximera sina försäljningsresultat. Trots framgången började Göran känna sig uttråkad av att bara sitta bakom en dator och signera papper för sina köpare. Saknaden av adrenalinkicken från sitt tidigare olagliga liv ledde till en önskan om förändring. Denna önskan om förändring och en längtan efter nya äventyr ledde Göran till den nybyggda staden Unive. Han ville överlåta sig till staden och dess invånare och låta dem vara de som avgjorde hans "öde". Nu, efter över ett års tid i Unive, har Göran Karlsson integrerat sig i både den kriminella och den normala sidan av staden. Han ser fram emot de utmaningar och oväntade situationer som framtiden i Unive har att erbjuda. I övrigt är Göran en passionerad bilmekaniker och älskar att spendera tid i sitt garage där han renoverar gamla bilar. Han har också en stark passion för musik och spenderar sina lediga stunder med att spela gitarr och skriva låtar.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Som potentiell medlem på Unive är jag säker i att jag kan bidra på flera sätt till serverns RP. Jag har erfarenhet av rollspel och förstår betydelsen av att följa reglerna för att skapa en positiv spelupplevelse för alla. Dessutom är jag öppen för samarbete och gemenskap genom att bygga starka relationer med andra medlemmar och vara delaktig i serverns gemenskap. Helt enkelt vill jag bidra till en utveckling i servern, där ni i gengäld ska ge mig en kul upplevelse, vilket jag hoppas på.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Jag tycker begreppet talar för sig själv, alltså, att spela med för en annan persons vinning i ett scenario, såsom rån eller liknande. Att spela för motpartens vinst i ett GTA-rollspel betyder att du agerar som en skurk eller en motståndare mot de andra spelarna. Det innebär att du kan skapa spänning och utmaningar genom att vara inblandad i exempelvis kriminella aktiviteter som stölder eller andra problematiska situationer för de andra spelarna.

Har du läst och förstått serverns regler? Kan du ge exempel på några av dem? Jajjamensan, reglerna är genomlästa. Exempel kan vara RDM, alltså att jag inte har ihjä någon utan giltigt själ. Vidare kan exempel vara att utföra handlingar med sunt förnuft - logiskt tänkande helt enkelt. Tänk rimligt.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Japp! Tidigare har jag varit delaktig i olika Roblox-rollspel som jag lagt ner mycket möda i. Där har de också innehaft discordservrar med krav och roller som man befodras i takt med olika ansökningar. Kan grunderna helt enkelt.

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? (Jag skickar in en ny ansökan i samband med krav om utveckling av karakärsbeskrivning) I övrrigt, nix. Jag hoppas på att jag kan ta del av er gemenskap på Unive. Tack för mig.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka