Inaktuell Kanapka | Ansökan till Staff [RP]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Kanapka

Medlem
Meddelanden
87
Reaction score
13
Vad är ditt namn i verkligheten? Eryk

Ditt discordnamn: Kanapka_

Ange ditt födelsedatum 24 April 2003

Varför ska just du bli staff? ycker att jag borde bli staff för att jag varit det förut och gjort ett väldigt bra jobb men jag hade inte riktigt tiden för ett regelbundet staff-arbete tillskillnad från nu när jag har tid.
Jag har varit på servern i över 2 års tid och har väldigt goda kunskaper inom RP överlag, regler, kommandon samt vilka åtgärder som bör tas i vilka situationer i och med att jag varit staff tidigare.
Jag anser att desto flera mogna och vuxna och framförallt erfarna spelare som deltar i staff teamet så tror jag att servern också kommer att gå till samma håll.
Jag försöker inte säga på något sätt att jag är en felfri spelare på Unive eller något sånt men alla lär sig av sina misstag och jag skriver denna ansökan för att jag känner att jag vill bli en större del av Unives community och faktiskt hjälpa till där på ställen där servern behöver det som mest vilket i detta fall råkar vara RP området.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Det jag tycker att inte fungerar på Unive är alla dessa vanor som byggts upp under de senaste åren där folk tycker det är roligare att skjuta än att framföra ett socialt rollspel, och jag vill inte försöka vara någon perfektionist klart man kan tycka det är roligt med lite adrenalin ibland men jag tror att problemet grundar sig i att folk inte vet om vad man faktiskt kan göra och hur man "har kul" som kriminell utanför vapen världen och det är ett exempel av vad jag tycker att inte fungerar på Unive.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? En eventuell lösning är att hosta diverse event för att få folk att börja använda dessa grejer som erbjuds på kartan, jag upplever att folk blir rastlösa väldigt snabbt och det finns säkert många lösningar på det men en lösning som jag själv tycker att kanske skulle vara lämplig är att göra flera aktiviteter för folk att kunna göra, eventuellt t.ex. regelbundna evenemang. Tycker också att klubbarna borde sätta lite mera fart på sig och börja arrangera stora fester där många vistas på är också ett sätt att få folk att börja tänka lite mera socialt i deras rollspelande.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Jag anser att det är väldigt viktigt att agera professionellt när man ska vara staff på servern för man är mer eller mindre en förebild för alla spelare samt ansiktet utåt för servern så det är väldigt viktigt att man alltid ska vara väldigt artig och alltid tala med respekt när man pratar med någon i t.ex. support. Det är viktigt att behandla alla lika och inte börja särbehandla någon eller blunda för någons problem bara för att man känner dom.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Tänker inte RP:a så mycket förutom sent på kvällen när det inte är så många inne, kommer att göra ett regelbundet staff-arbete och jobba dagligen på att förbättra servern samt dess community. Tidigare när jag var staff så jobbade jag på sjön och hade vecka-vecka system vilket gjorde att jag inte kunde göra ett regelbundet staff-arbete men nu jobbar jag i land så det ska inte vara något större bekymmer.

Hur länge har du spelat på Unive? 2,5 år ungefär

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja som tidigare nämnt så var jag staff ungefär ett år sedan men jag kunde tyvärr inte spela så frekvent så var endast staff i en månad ungefär.

Vilket ansvarsområde söker du att jobba i? RP

Om du fick jobba i ett annat område också, vilket skulle det vara? Support

Accepterar du att du inte kommer kunna RP:a som vanligt under din Helpertid? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka