Inaktuell Kan någon arkivera [ Gaywi ansökan till staff ]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Josef Malki

Gaywi.G T R
Meddelanden
1,448
Reaction score
90
Vad är ditt namn i verkligheten? George

Ditt discordnamn: Gaywi.G T R

Ditt Hex-ID. steam:11000014c834e58

Ange ditt födelsedatum 17 Juli 2023

Varför ska just du bli staff? Jag söker till staff då jag vill vara med och hjälpa till på servern, Minska lallet förbättra den sociala rpn etc. Jag är en väldigt aktiv person spenderar den mesta utav min fritid här på unive, Jag har varit helper 2 gånger innan och är erfaren och tror att jag kommer göra ett underbart arbete ifall jag får chansen att bli helper igen. Jag är en lugn person med bra bemötande, Jag behandlar alla med respekt så länge de ger det tillbaks, Jag kommer specca väldigt mycket, ta support och annat
Jag kommer även att underlätta så mycket som möjligt för de högre uppsatta för att det ska bli enkelt för dem att arbeta

Lite om vad jag vet angående dessa områden.

[ Support Ansvarig ]
Personer som tilldelas rollen Support ansvarig är dem som ser till så att varje person i väntrummet får den hjälpen de behöver, men de kan även be spelare att komma till support för att diskutera osv. Support ansvarig har jag varit innan och vill bli det igen ifall denna ansökan skulle godkännas

[ Jobb Ansvarig ]
Dem som ser till så att det ser bra ut vid alla yrken, ser till så att det ej före kommer någon korruption eller liknande. de ser också till så att allt funkar i jobb dcn och de håller den snygg. Jobb Ansvarig har jag varit innan och vill bli det igen ifall denna ansökan skulle godkännas.

[ Kriminell ansvarig ]
De håller koll på de kriminella och ser till så att den kriminella rpn är bra. De tar oftast ärenden när de kommer till regel brott.

[ Donation ansvarig ]
håller koll på alla donationer och ser till så folk får sina importer, hus, peds osv. hjälper till med att få in unika scripts som kan bidra med rolig rp etc.

[ Rp ansvarig ]
De ser till så rpn på servern rullar på som den ska och försöker se till så rp nivån utvecklas. Deras jobb är se till så rpn blir bra.

[ Servervakt ansvariga ]
De tar hand om alla Servervakt relaterande ärenden som Servervakt ansökningar, Servervakt anmälan etc.

Kan mer men vill ej göra listan för lång.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Saker som bör förbättras enligt mig är

Kreativiteten på Jobb, Kriminella etc. Det sker aldrig unika scenarion det är bara Skott lossningar och butiks/bank rån hela tiden Jag skulle nog säga att det enda gänget med bra rp just nu är Old riders, Innan gjorde man vapen leveranser/handel till stora scenarion osv nu är det bara att köpa ut och ge vilket är tråkigt Jag vill kunna se mer unika och roliga sceanrion här på servern, Speciellt inom De lagliga jobben.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jo, Grejen är det finns inget riktigt svar på detta då de mesta är endast ute efter att skjuta, Men ifall jag hade blivit staff hade jag gjort mitt bästa för att se till att det blir så unik och social rp som möjligt

Jag hade T.ex. Kommit med förslag hela tiden på scenarion de kan göra.

Kanske prata med högre uppsatta för att belöna gängen som bidrar med roliga och unika scenarion för då kommer de andra motiveras och också börja göra liknande scenarion, Men en sak som måste förbättras är polisen har hört för många kriminella klaga på polisen och att de är anledningen de inte gör Rån scenarion

Och för detta kommer jag självklart behöva kollegor att arbeta med och jag vet inte hur de jobbar och funkar så för tillfället kommer jag ej kunna svara på hur jag kommer arbeta med dem.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? En professionell staff enligt mig är en som behandlar alla spelare bra. Använder sig av lämpligt språk

Se saker från alla parters perspektiv för att kunna ta ett bra beslut.

Ett bra exempel på en professionell staff är nog SBstyle, Blir jag helper och han är kvar i teamet kommer jag arbeta mycket med honom då jag anser att han är en väldigt duktig staff.

Själv tycker jag att folk jobbar knappt som ett team det är sällan jag ser staffs arbeta som ett lag vilket de ska göra.

Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag? Jag är online minst 6 timmar om dan rpar väldigt mycket på servern båda natt och dag och därför söker jag till staff då jag är väldigt aktiv. Och om inte jag är hemma brukar jag oftast göra arbete via mobilen men är dock mest hemma då jag brukar inte ha mycket för mig.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har varit trogen unive spelare sedan ungefär början av 2022.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag har varit helper 2 gånger samt M-A 3 gånger och under dem tiderna samlade jag på mig mycket med erfarenheter, Har flera staffs som jag känner som dagligen frågar mig om hur man gör saker som staff så jag skulle nog säga att jag hade vart en bra helper.

Här är lite comands jag vet

/noclip [ Gör så att du blir osynlig och kan flyga runt ]

/ban [ id / hex ] [ Anledning t.ex. sunt2 ] [ du stänger av en person från fivem servern ]

/manban [ id / hex ] [ tid ] [ ett ban system där du själv får välja hur länge bannen skall vara ]

/unban [ hex id ] [ anledning ] [ Du tar bort en person avstängning ]

/goto [ id ] [ du teleportrar till en annan spelare ]

/bring [ id ] [ Du drar en spelare till dig ]

/freeze [ id ] [ du fryser en person ]

/kick [ id ] [ anledning ] [ du sparkar ut en person ur servern ]

/toggleid [ du ser en persons id över dem ]

/togglename [ Du ser en spelares steam namn samt id över dem ]

/skin [ id ] [ Du ger spelaren en meny som gör att de kan ändra på sin karaktär ]

/v [ spawnnamn ] [ du spawnar in ett fordon ]

/dv [ radius ] [ du tar bort fordon ]

/Setjob [ id ] [ jobb ] [ du anställer en person på ett yrke ]

/revive [ id ] [ du ger en person liv ]

/ooc [ meddelande ] [ Du skickar ut ett meddelande som hela servern ser i chatten ]

Kan mer men fortsätter jag skriva kommer denna lista bli hur lång som helst.

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? Support, Kriminell, Donation, Servervakt

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom?

Senast ändrad:
Tillbaka