Nekad Kalle Bengtsson | Polismyndigheten Ansökan [Zepta]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Bengan..

Medlem
Meddelanden
126
Reaction score
6
Ange ditt födelsedatum: 4 September 2007

Vad heter du på discord? BENGAN_1337 #2400

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 70 timmar

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 3-8timmar

Hur ofta kommer du vara inne? 7 dagar i veckan

Hur många timmar har du på FiveM? 70 timmar

Vad heter du? Kalle Bengtsson

Hur gammal är du? 14 år

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? för att min pappa har jobbat som polis hela mitt liv jag har alltid sett upp till han. jag har tänkt sedan liten att mitt drömyrke är polis. jag kan alla regler som polis jag klarar av att hantera stress och väldigt lugn meniska.

Varför ska just du bli anställd? för att jag kan mycket om polisyrket eftersom att min pappa jobbat där hela mitt liv så har det blivit att man lärt sig om jobbet och jag kan hantera stress bra och tar allt 100% seriöst även om det är en 10 åring som snattat godis.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) styrkor
1 jag är bra på att hantera stress
2 jag tar inte till med våld om det inte behövs
3 jag har bra tålamod när det väl behövs

svagheter
1 jag har en kort stubin och blir ofta arg snabbt
2 tänker oftast på min egen säkerhet före andras
3 kan bli stressad men händer väldigt sällan.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? ja min pappa jobbar hos polisen så jag har mycket erfarenhet från polisyrket och jag har läst mycket hos polisen.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? ber personen hoppa ut ur bilen och ber han hålla upp händerna för att se så han eller hon inte han något som kan orsaka skada eller hot mot mig och mina kolegor. jag sätter handfängsel på individen och söker igenom hen efter id för att klar ställa vem individen är. sedan så sätter jag hen i polisbilen och låser dörrarna så att det blir omöjligt att smita. efter det så ringer jag en bärgningsbil åt den bilen han kom i. när jag ser att bilen är i säkerhet så den inte kan utföra skador för andra bilar så pratar jag med mina kolegor över radion och frågar vilket straff det blir eftersom att jag har aspirant så väljer jag att jag inte ska sätta straffet själv och då kontaktar kolegor sedan kör han till fängelse.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? jag memorerar registrerings skylten och sedan skickar förstärkning och en ambulans när ambulansen kommit säger jag vad som hänt sedan hjälper jag till att leta efter bilen. jag fortsätter hålla kontakt med mina kolegor

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? när jag kommer fram så börjar jag spärra av vägen medans jag säger till min kolega att skicka förstärkning mitt uppdrag är att stänga av vägen så inga fordon kommer förbi. när jag spärrat vägen tar vi på oss skyddsväst och beger oss närmare banken en väntar utanför för att se att ingen åker från platsen eller kommer in.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? eftersom att jag som aspirant inte har något känstevapen så tar jag fram batongen och skriker att han ska backa och släppa kniven när han satt sig ner så går jag fram till honom fortfarande batongen ute för att vara säker jag sätter handfängsel på han sedan söker jag igenom han och tar hans id och övriga saker sedan när mina kolegor kommit så sätter vi han i bilen och mina kolegor bestämmer ett straff.

Förklara vad radiodisciplin innebär. att man ska andvända sin radio på rätt sätt och säga kom i slutet osv

Vad betyder våldstrappan? att först så ska man vara lugn men om individen vägrar göra som man säger tar man till med lite våld lyssnar han eller hon inte då så ökar man våldet osv

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka