Nekad kalken | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

kalken

Medlem
Meddelanden
62
Reaction score
3
Ange ditt födelsedatum: 2 November 2006

Vad heter du på discord? bröwine#7887

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? kan inte se det för att jag har gta på epic games

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 4-5 timmar på vanliga dagar men på helger kanske till kl 12 och ibland till kl1

Hur ofta kommer du vara inne? väldigt ofta kan jag lova men inte altid för att jag har ett liv irl också.

Hur många timmar har du på FiveM? kan inte se det för att jag har gta på epic games

Vad heter du? Gustav dahlberg

Hur gammal är du? 14 irl. fast i staden är jag 21

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? för att hjälpa staden och minska krimminaliteten i staden och jag är trevlig mot alla jag hjälper sånna som har det svårt tex och om jag ser något barn ensam på gatan tex stannar jag vid barnet och frågar om allt är okej om det inte är det så hjälper jag barnet.

Varför ska just du bli anställd? för jag kommer göra mitt jobb vara trevlig kolla så att folk sköter sig och göra det som behövs hjälpa alla och köra runt överallt typ för att kolla så att det inte är stökigt eller något sånt.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) jag är rätt snabb tycker jag jag är också stark och är känslig för vissa djur osv och så är jag känslig för sorgliga tillfällen.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? nej men däremot har jag varit biträdande chef på seacuritas så kan det mesta faktiskt det är ju nästan samma jobb.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? kollar så att personen inte är påvekad av något sen så kollar jag ifall bilen är stulen eller inte och så får jag gripa personen om den är påverkad.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? kallar på ambulans och medans dom är påväg kan jag kalla på förstärkning och följa efter fordonet och om vi lyckas stanna personen drar vi in körkortet och griper personen och kollar så att bilen är hens och att hen inte är påverkad.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? spärrar av platsen kallar dit mer poliser om det inte redan är massor av folk där och sedan går vi in med vapen och letar efter personerna om dom är kvar om dom är det hotar vi med vårat vapen och försöker ha så mycket skydd som möjligt och sedan om vi kan gripa personerna så får dom fängelse och så kollar vi så att personalen har klarat sig osv.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? vi siktar på han med våra vapen och skriker släpp kniven om han inte gör det och springer mot oss så skjuter vi han i benet och sedan griper vi han och kollar så att han inte är påverkad och kollar så att han inte är efterlyst osv och sedan griper vi han.

Förklara vad radiodisciplin innebär. att vara seriös i radion avsluta med kom och klartslut.

Vad betyder våldstrappan? Våldstrappan är inte bara omodern den är direkt felaktig och saknar som pedagogiskt verktyg all förankring i den polisiära verkligheten Någon kallar den för våldsbollen eller våldsringen där alla våra verktyg ligger innanför ringen.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka