Nekad Kakan0423 | Ban Överklagan [Akam]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Kakan0423

Icke Medlem
Meddelanden
23
Reaction score
1
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/Kakan0423/

Ditt Hex-ID: 11000010b12fae0 (Hex)

Vad är din discord tagg? Kakan0423#4430

Vem var det som bannade dig? EMPA

Hur lång tid var din ban? 15 dagar

Var är du bannad? FiveM Servern

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2023-01-18 115203.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att EMPA valde att banna mig på grund av att den informationen som han fick under det supportärendet vi hade ledde till att han fick en misstanke om att vi kanske faktiskt hade Combatloggat och sedan när han väl kollade i loggsen och såg det som stog där ledde till att han tog beslutet att banna mig. Jag tycker att han i detta fall från den informationen han fick gjorde det rätta beslutet men jag vill gärna förklara det från min sida också eftersom att jag kännder att jag inte blev hörd när jag försökte förklara vad som igentligen skedde.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Allt började med att jag Karl och Rickard (två stycken från vårat gäng) pratade om hur en av våra medlemmar inte var pålitlig och att han hade bettet sig dåligt och vi hade tappat tillit för honom, så vi tänkte ta beslutet att vi skulle ta med honom och plocka och producera heroin för att vi skulle se hur han kunde arbeta, Vi gjorde det eftersom att vi tänkte ge han en sista chans, men som vi trodde så när vi kom dit så plockade han en stund sen stack han sedan kom han tillbaka och sedan så försvann han igen. Det var då jag ringde han och sa till han att han skulle komma till stället där man producerade heroin eftersom att jag och mina två polare han pratat och kommit överens om att vi skulle kicka han ur gänget. Så vi åkte till det stället och började producera, sedan efter ungefär 10 minuter så kom det två killar och utan förvarning sköt och dödade oss tre som stog där. Sedan bar dem ner min kropp ungefär 50 meter bort och lade mig vid vattnet. Jag låg där i ungefär 15 min utan att sett eller hört något från dem som dödade oss. Så jag gjorde beslutet att hålla in E för att respawna vid sjukhuset. När jag väl respawnade så tappade jag lusten för att spela något mer eftersom att vi hade planerat att göra ett roligt och kanske större scenario, men det blev inte av utan det blev istället ett tråkigt scenario där jag personligen inte hade sagt att det var någon RP inblandad eftersom att dem kom dit och sköt oss utan att säga ett ord.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag tycker personligen att detta var en felaktig bann eftersom att det var ett väldigt dåligt utfört scenario där dem som dödade oss inte utgick ifrån regeln som säger att man ska RP utifrån för den andra partens vinning. Det som dem gjorde var att dom kom dit och sköt oss utan förvarning eller någon typ av RP. Sedan så vill jag säga att jag inte säger att jag gjorde rätt utan jag gjorde fel och vill ta ansvar för det jag gjorde, men jag tycker att det var för stort straff för det som skedde. Dem som dödade oss var 1 person från vårat gäng som inte riktigt gått hand i hand med alla i gänget och sedan hans kompis. Han som var med i vårat gäng har flertal gånger tagit med den här kompisen till vårat gänghus utan förvarning under tider då vi flera gånger om dagen har blivit skjutna och dödade utanför vårat hus från personer som vi inte vetat vilka det varit. Så en gång när han tog med den här kompisen så var det någon i vårat gäng som sköt och dödade han kompis eftersom att han trodde det var någon som var där för att döda oss igen. Så det dem sade senare i support var att det var anledningen till att dem kom och dödade oss och inte RP:ade. Men tillbaka till varför jag tycker att det var en felaktig ban var för att jag har läst igenom reglerna nu igen för att hitta vart den regeln där det står att man inte får hålla in E för att respawna på sjukhuset men jag kan inte finna den. Men det som jag märkte var att i regeln Combatlogg som jag blev bannad för så står det
"§ 1.7 COMBAT LOGGING
COMBAT LOGGING innebär att man medvetet undviker ett scenario genom att lämna servern eller på andra sätt försöker ta sig ifrån scenariot genom otillåtna metoder."
Det som jag tolkar det här som är att man inte får logga av från servern för att man ska vinna något på det, och det som jag gjorde gynnade mig inte på något sätt utan snarare tvärt om. Jag förlorade endast allt som jag hade på mig. Jag kanske har fel och har förmodligen det men jag ville ändå få det sagt eftersom att jag lärt mig reglerna på den här servern genom att läsa igenom allt och har inte hittat något där det står att man måste vänta ut dem 20 minuterna som kommer upp efter man dött.

Jag gör denna Ban överklagan för att be om ursäkt för det jag gjorde och vill kolla om det finns någon möjlighet att jag kan få en andra chans och återgå till det som jag försökte göra innan jag blev bannad. Vilket var att försöka förbättra dem kriminella scenariona på denna server och försöka göra dem roligare för alla inblandade och göra dem längre som kanske kan leda till något större istället för dem här korta tråkiga scenariona som ingen tycker är roliga.

Hur många tidigare avstängningar har du? 1

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag blev tidigare bannad för att jag och mitt gäng var och plockade marijuana när 4 personer kom ner och försökte varna oss men vi fick hjälp av ett annat gäng och drog vapen mot dem som försökte råna oss. När vi riktade vapen mot dem så gick jag fram och tog en utav killarna TH men det som jag gjorde fel var att jag stog framför honom istället för bakom. Jag visste inte under tiden att man var tvungen att stå precis bakom dem utan att man kunde stå nära dem endast.
Men jag lärde mig utav den händelsen och jag blev av med min 1 dagars ban ungefär 1 timme senare.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Det som jag hade kunnat göra annorlunda var att jag kunde ha legat där i 5 minuter längre och väntat ut på att min karaktär hade blött ut. Som sagt så visste jag inte att man var tvungen att vänta ut hela tiden. utan till nästa gång så ska jag se till att jag verkligen väntar ut hela tiden eftersom att dem där sista 5 minuterna hade inte förändrat mitt liv på något sätt och vis utan det var endast onödigt och ett hastigt beslut som jag gjorde i stressen utav situationen. Jag blev lite uppspelt för något som var väldigt onödigt och gjorde dumma beslut.
Jag vill be om ursäkt och ta ansvar för det jag gjorde och hoppas på att jag kan få en till chans.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Det har jag definitivt gjort, jag har lärt mig nu att man måste vänta ut hela tiden, och inte får respawna innan tiden är ute. Jag kommer absolut aldrig göra om detta misstag igen och kommer försöka förbättra sättet jag beter mig på servern.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Tillbaka