Nekad k27 | Medlem ansökning

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

k27

Icke Medlem
Meddelanden
1
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? oliver

Vad är ditt discord namn? k27_08

Vad är ditt födelsedatum? 20 Maj 2008

Heter du samma på Discord som på Steam? Nej

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Simon Larsson, 25 år. Simon är ansvarsfull, rättvis och målmedveten. Han växte upp i en liten stad där han alltid fascinerades av polisyrket. Hans pappa var deltidsbrandman och lärde honom vikten av att hjälpa andra. Efter gymnasiet pluggade han kriminologi och har sedan dess drömt om att göra karriär inom polisen. I framtiden vill han bli en förebild i sitt samhälle och arbeta som utredare i större fall, men han är också öppen för att leda ungdomar på rätt väg genom socialt arbete. Som spelare bidrar jag med realistiskt och engagerande rollspel, där fokus ligger på att skapa trovärdiga och intressanta scenarier. Jag samarbetar gärna med andra för att se till att alla inblandade har en positiv upplevelse. Jag vill också bidra till att bygga upp serverns samhälle genom att spela en polis som både är mänsklig och professionell. Att spela för motpartens vinst innebär för mig att inte alltid försöka "vinna" varje situation, utan att istället spela på ett sätt som gynnar berättelsen och motpartens upplevelse. Om min karaktär blir överlistad eller besegrad, accepterar jag det och använder det som en möjlighet att utveckla scenariot istället för att enbart fokusera på min egen vinst. Jag har aldrig brutit mot reglerna. Jag förstår vikten av att följa dem för att säkerställa en bra och rättvis spelupplevelse för alla.

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? Ansvarsfull, rättvis och målmedveten.

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Simon Larsson växte upp i en liten stad där sammanhållning och trygghet alltid varit viktigt för honom. Hans pappa arbetade som deltidsbrandman och inspirerade Simon att vilja hjälpa andra. Under skoltiden blev Simon intresserad av rättvisa och konflikthantering, vilket ledde till att han studerade kriminologi efter gymnasiet. Han har alltid haft en stark drivkraft att skapa ett bättre samhälle och vill nu ta nästa steg i livet genom att bli polis. I framtiden drömmer Simon om att arbeta som kriminalutredare eller leda sociala projekt för ungdomar som behöver stöd. Han strävar efter att vara en förebild i sitt samhälle och göra verklig skillnad i människors liv.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag bidrar med engagerande och realistiskt rollspel där jag skapar trovärdiga och intressanta scenarier. Jag är bra på att samarbeta med andra spelare och fokuserar på att göra upplevelsen rolig och spännande för alla inblandade. Genom att spela en polis med både professionella och mänskliga egenskaper vill jag bidra till att bygga upp serverns samhälle.

Jag ser också till att spela för berättelsens skull, inte för att "vinna," vilket skapar dynamiska situationer där alla får en chans att glänsa.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela för motpartens vinst innebär att man är öppen för att låta andra spelare få ett övertag i scenarier om det gör berättelsen mer intressant och realistisk. Det handlar om att prioritera rollspel och narrativ istället för att alltid försöka "vinna" själv.

Exempelvis, om min karaktär hamnar i en konflikt och blir överlistad, accepterar jag det och fortsätter spela ut situationen på ett sätt som gynnar berättelsen. På så sätt skapas ett dynamiskt och roligt RP där alla får en chans att bidra till handlingen.

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Nej, jag har aldrig brutit mot reglerna. Jag förstår vikten av att följa dem för att säkerställa en rättvis och rolig spelupplevelse för alla inblandade. Jag är alltid noggrann med att läsa igenom och förstå reglerna innan jag deltar för att undvika missförstånd.

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej

Kan du ge exempel på några av serverns regler? På servern gäller det att följa vissa grundläggande regler för att säkerställa en rättvis och rolig spelupplevelse för alla. För det första är metagaming inte tillåtet, vilket innebär att spelare inte får använda information som deras karaktär inte skulle känna till. Powergaming är också förbjudet, vilket innebär att du inte får tvinga andra att agera på ett orimligt sätt eller alltid "vinna" utan att ge motståndaren en chans. Trolling och störande beteende är också strängt förbjudet, så du måste alltid behandla andra spelare med respekt. Realistiskt RP är viktigt, och du bör hålla ditt spel trovärdigt och anpassat till serverns universum. OOC (Out of Character) kommunikation ska hållas utanför spelet, och metakommunikation – alltså att använda externa kanaler för att påverka spelet – är inte tillåtet. Slutligen är det viktigt att komma ihåg att alltid vara respektfull och följa reglerna för att skapa en positiv spelmiljö för alla.

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag är en person som alltid strävar efter att vara rättvis och ansvarsfull. Jag har en stark vilja att hjälpa andra och se till att alla får en rättvis chans. Min bakgrund inom kriminologi och min passion för att göra skillnad i samhället gör att jag kan bidra med både praktiska och moraliska perspektiv i spelet. Jag är också bra på att samarbeta och har ett stort intresse för att skapa meningsfulla interaktioner med andra spelare. Jag ser alltid till att tänka på helheten och bidra till en positiv och realistisk spelupplevelse.

NekadAnledning: Nytt discord konto.
Gå in och rpa så gör vi en ny granskning.
Du får ansöka igen om 24h. Lycka till nästa gång!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka